Tips til klokke med skinnreim...

Balongum

Støttemedlem
Medlem
20. nov. 2012
Sted
Arendal
Hello!

Jeg lurer på om jeg en gang i livet bør få meg en klokke med skinnreim, og gjerne en litt mindre sporty en... Jeg har noen alternativer jeg mener er veldig spennende, og jeg har tidligere hatt hell med å få råd på TS... Derfor håper jeg å få noen gode innspill her... Hvilke(n) klokke(r) av de følgende liker folket best, og hvorfor? Evt finnes det noen mer spennende alternativer? Må isåfall være tysk/sveitsisk inhouse osv...
Bilder lånt fra nettet...

IMG_5705.PNG
IMG_5706.PNG
IMG_5693.PNG
IMG_5707.PNG
IMG_5708.PNG

• Liker
Reaksjoner: gulenissen
Monaco: meget fin skive og klokke generelt, men for stor og klumpete
JLC MUT: Kanskje litt liten og spinkel, passende for mine håndledd, men ikke om du har normale eller store lanker. Og krona er faktisk kanskje overdrevet liten, husker jeg bet meg merke i det hvertfall.
Panomatic: Er fortsatt litt forelska, kjenner jeg har litt anger på salget. Men uten å kunne sette fingen på det var det noe som ikke stemte.

Jeg svarer blankt på tyskeren og sjokoladen, da jeg ikke har testa de, men føler heller ikke behov for å teste dem :p

Nå var jeg veldig kort om hver klokke, men jeg dro frem det jeg var mest kritisk til.

Jeg hadde gått for MUT uten tvil om du skal ha reim, OG om du ikke har store håndledd.

(om du liker litt farger og størrelse på klokka, kjøp deg ein zenith med fargede subdials, helst striking 10th med reim)

• Liker
Reaksjoner: Balongum og Preacher
JLC blir ofte litt spinkle for min smak, men du skriver jo at du ønsker noe mindre sporty, og da kan det nok være gode alternativer om du tenker dressur-type..

PanoMaticLunar er HELT fantastisk nydelig. Se også baksiden! MEN, den er litt høy, så man må teste at man liker høyden før man kjøper!

Nomos/Monaco: Not for me..

IWC blir for store og høye for min smak, dessverre.. For urene er nydelige!

ALS er jo HELT fantastiske, men selvsagt i en høy prisklasse..

Ellers har du jo outsideren Zentih som har en del fine El Primero-modeller.. Legger ved et bilde av tilsvarende min 410 LE.

zenith-el-primero-410-le-2013.jpg

Redigert:
image.jpeg
De du lister opp er jo veldig forskjellige, og alle har sine særegenheter. Vanskelig å komme med andre anbefalinger når kravene er så lite spesifikke som lærrem og litt mindre sporty.
Høres ut som du egentlig liker sportsklokker, og ser etter noe som er nesten sporty?
Hva med en JLC Master Geographic? Passe stor, 39mm, ikke for spinkel, kul komplikasjon og fungerer både med dress og shorts.

• Liker
Reaksjoner: holmby og Balongum
Monaco: meget fin skive og klokke generelt, men for stor og klumpete
JLC MUT: Kanskje litt liten og spinkel, passende for mine håndledd, men ikke om du har normale eller store lanker. Og krona er faktisk kanskje overdrevet liten, husker jeg bet meg merke i det hvertfall.
Panomatic: Er fortsatt litt forelska, kjenner jeg har litt anger på salget. Men uten å kunne sette fingen på det var det noe som ikke stemte.

Jeg svarer blankt på tyskeren og sjokoladen, da jeg ikke har testa de, men føler heller ikke behov for å teste dem :p

Nå var jeg veldig kort om hver klokke, men jeg dro frem det jeg var mest kritisk til.

Jeg hadde gått for MUT uten tvil om du skal ha reim, OG om du ikke har store håndledd.

(om du liker litt farger og størrelse på klokka, kjøp deg ein zenith med fargede subdials, helst striking 10th med reim)

Takker for innspill!
Har aldri tenkt over at Monacoen var stor... må vel få prøvd den en gang... Jeg tipper jeg har normale til litt små håndledd, og trives godt med 40mm sportsur fra R til vanlig. Jeg har sett et par fine El Primero. Må sjekke det ut. Mener jeg så en i rosegull her på TS for en tid tilbake...