Tips til mekanisk dameklokke?

Medlem
20. sep. 2010
Innlegg
5
Hei folkens!

Jeg har lenge hatt lyst på en klokke, ogdrevet samvittighetsfull research i det skjulte en stund. Har kommet frem til følgende parametre for den perfekte klokken:

- Ikke for stor (30-34mm ca - noe større enn dette og det kommer til å se rart ut. Er ganske lita og har spede håndledd!)
- Stållenke og fortrinnsvis lys skive (men er veldig glad i blått også, spørsmålet er bare om jeg kommer til å bli lei av det fortere?)
- Mekanisk urverk.
- Pris: max 15k

Er ikke glad i diamanter og bling, har lyst på en enkel og klassisk klokke uten mye dill. Så langt har jeg lagt min elsk på klokker som Omega Seamaster Aqua Terra og Rolex Air King/Perpetual Midsize rent utseendemessig. Prisen derimot... skjønner at kvalitet koster, men det må da finnes kvalitetsklokker som oppfyller mine ønsker i en prisklasse på mellom 10-15k?

Hadde Tag Heuer hatt Carrera med mekanisk urverk i en grei størrelse hadde det klart vært en god kandidat, men den blir enten for stor (36mm) eller litt for liten (mener å huske at de har en mekanisk under 30mm og det blir litt pinglete igjen).

Certina har mekaniske ur for damer i en størrelse og til en pris som passer meg fint, men synes kanskje de er litt kjedelige?

Å kjøpe kvarts til prisen jeg antyder, er uaktuelt med mindre noen kan komme med sykt gode argumenter i motsatt retning. Tror jeg ville angret fælt på en Omega Seamaster i kvarts etter en stund.
 
Du får fint en pent brukt Rolex Air-king for 10-15000. Ta deg en tur på NURK i kveld om du har muligheten, meget gode sjanser for at en av gutta der har en til salgs eller kan oppdrive en.

Evt legg ut en WTB på Kjøp- og salgforumet her.

BTW - Air-king eller Datejust på jenter ser ofte meeeeeget bra ut:) :)
 
Hei, kunne ikke dy meg...jeg kjøpte denne til min kone (for anledningen sammen med en Panerai som er stoooorrr...):

DSCN1296.jpg


Carrera GMT, sort skive og sort rem. Synes den er veldig fin og jeg kan love deg at den ikke er for stor, selv for et "tynt" håndledd. Derimot synes jeg det faktisk er usannsynlig kult med damer/jenter som har litt store herreklokker. Forøvrig en link her på sonen som diskuterer akkurat det emnet..skal se om jeg kan finne den. Hvis du ikke har prøvd denne på armen så anbefales det på det sterkeste. Den skulle passe perfekt i prisrangen også, ihvertfall ved en svipptur til utlandet..

Hun erihvertfall veldig fornøyd (tror jeg..:))
 
...for ordens skyld, denne er selvfølgelig mekanisk ("automatic" i tillegg så du slipper å trekke den opp hvis den brukes på armen)... Alle Carrera'ene er mekansike såvidt jeg husker.
 
Hei og takk for alle gode tips!

Jeg er i utgangspunktet ikke skeptisk til å kjøpe brukt, men litt engstelig for å kjøpe katta i sekken kanskje?

Ellers tar jeg til meg tipset om en større Carrera. Tror jeg nok må prøve på og se hva som funker før jeg bastant uttaler meg om hva som blir for stort. Har veldig sansen for de helt enkle Carrera'ene (eneste risiko med å ta en slik hjem er at min bedre halvdel ville blitt grønn av misunnelse...) Vil heller ha en klokke som er hakket for stor enn litt for liten, hvis dere skjønner. Samtidig tipper jeg at klokkestørrelse er noe som svinger litt med tiden, så helt outrert kan det ikke være - i noen retning.

Nautilus: de fleste Carreraene for herrer er automat/mekaniske, men det finnes knapt en damemodell som ikke er kvarts. Frustrerende. :mad:
 
Må bare få si at store klokker (herrestørrelse) er både vakkert og tøfft på på vevre kvinnehåndledd. Heller for "stor" enn for liten. Det eneste som kan bli en vanske er at enkelte herrer med stor klokkeinteresse kan bli sittende å se på klokka din isteden for deg :).
 
Kona har en Rolex Oyster i mid-size (stål med lakserosa skive).
Hun er i den slanke enden av skalaen, så klokken ser faktisk passelig stort ut synes jeg. I tillegg låner hun innimellom en Submariner eller tilsvarende av meg, og det er bare rett ut sexy.
 
Kona mi har 3 stk Tissot (med diamanter), Rolex Lady Datejust TT, Omega Seamaster Aquaterra m/diamanter, en Diamani med diamanter (urmerket til "Juvelen") og en TAG Heuer Formula 1 med hvit skive på gummi.

Men mest av alt liker hun og låne enten Datejusten min eller Omega Speedmaster Date. :mrgreen:
 
Kona mi har 3 stk Tissot (med diamanter), Rolex Lady Datejust TT, Omega Seamaster Aquaterra m/diamanter, en Diamani med diamanter (urmerket til "Juvelen") og en TAG Heuer Formula 1 med hvit skive på gummi.

Men mest av alt liker hun og låne enten Datejusten min eller Omega Speedmaster Date. :mrgreen:

Herregud, høres ut som en perfekt kone, fikk du henne interessert i klokker eller omvendt ?...kanskje jeg bare burde kjøpe flere til min kone..