Tips til PC bag?

Medlem
15. nov. 2014
Innlegg
261
Sted
Bærum
Hei,

Jeg er på utkikk etter en fin og praktisk pc-veske med skulderrem, må ha plass til en 15" rMBP + ca 3 skolebøker.
Helst skinn, eller slitesterkt canvas.
Har falt VELDIG(!) for Louis Vuitton sin Porte-Documents Voyage GM, men å bruke over 41.000kr på en veske har jeg ikke råd til :(

Så gjerne noe som er ca i samme str, og ca samme stil, altså ikke masse store bulkete lommer på utsiden..

Budsjettet er vel max 4000kr, men aller helst 2-3.000kr

Takk på forhånd :D
 
Denne bruker jeg:



Baggen rommer PC og noen bøker, alternativt PC og en normal størrelse ringperm og skriveblokk.

Produsent er Lyngør Seilmakerverksted. Min er sydd av gamle regattaseil av kevlar. Det er vanntett i motsetning til de som er sydd av dacronseil. Ser ikke modellen på nettsiden nå, www.lyngorseil.no, men er det interessant kan du ringe eller sende en mail med en forespørsel. Prisen er (var) under tusenlappen. Mener jeg betalte NOK 650 men ta det med en klype salt.
 
Jeg har en Jan Sport. Den er i stoff og har gode skulderstropper. Det er et gummimateriale inne i dem. Etter over 15 års daglig bruk begynner den å få litt tegn til slitasje.

I sin tid kostet den ca 15-1600.
Den rommer mye og er solid.

:cool:
 
Inspirert av denne tråden tok jeg en tur på nett (ikke helt ulik adferden jeg så ofte får her, for eksempel med ny lommebok i uka).
Bestilt en og går svanger med en eller to andre, mye som (tilsynelatende) ser greit ut på bukta til ~1200.


Denne er incoming:
vixxpro_114.gif

(blåfarven på det bildet jeg fant håper jeg dog er noe misvisende da selgers bilder viser med marineblå)

Svanger med en i brunt skinn:
http://www.ebay.com/itm/261790426299?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
http://www.ebay.com/itm/171124389438?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Var egentlig keen på en fra Nederland og CB som linket over men ga opp da jeg ikke kunde kjøpe den online,
ser dog at det er mange som fører det fysisk i butikk her til lands.... men hvem orker å gå i butikken å handle :mrgreen:
 
Godt fornyd med lilleboren til denne (Elkington)




Bruker denne i "vinterhalvåret". Etter et par sesonger har den utviklet fin patina. Dollar raset har selvfølgelig ødlagt litt av morroa, men mener fortsatt at pris/kvalitet slår det meste du får over disk i Norge. Google: Filson 256

 
JanSport...

Jeg fikk på jobben en fin JanSport-PC bagg. Den var av typen "sekk" og har vært solid og god. Den har godt polstrede skulderstropper og rommer mye. Livsvarig garanti reklamerte de også med. Det husker jeg da jeg klippet av lappene på den.

Nå har imidlertid ene glidelåsen begynt å løsne fra stoffet. Jeg har undersøkt litt og fått problemer med å finne ut hvor jeg skal henvende meg for å få "tatt i bruk" denne garantien. På internett fant jeg ut at Morris på Brynsenteret var forhandler av JanSport. Da jeg var innom der fikk jeg høre at det var tidligere, men servicen var i alle fall ikke så gal. De undersøkte og jeg fikk som svar at jeg må kontakte produsenten i USA for å avtale hva jeg kan gjøre. Så da spørs det om jeg tar meg bryet med det. Det ville vært artig å prøve litt mer for å få garantien. Tross alt så har sekken vært i "daglig bruk" siden våren 1999....

:cool:
 
Bruker denne i "vinterhalvåret". Etter et par sesonger har den utviklet fin patina. Dollar raset har selvfølgelig ødlagt litt av morroa, men mener fortsatt at pris/kvalitet slår det meste du får over disk i Norge. Google: Filson 256


Kan skrive under på patinaen. Etter et par sesonger sammen med mye bruk av en voksjakke fra Barbour kan jeg virkelig se det på siden som vender inn mot jakken. Har forøvrig storebroren, Filson 257, og den har god plass til 3 bøker og en laptop, og da har man fortsatt plass til matboks og den slags. Tror fort 256 kan bli litt liten når bøkene begynner å bli tykke, jeg må ihvertfall pakke min 257 ganske tett når man tar med laptop, lader, matboks, en notatblokk, bøker og litt annet diverse.
 
Enig med Omen. Brics har lager fine vesker i god kvalitet. Filson har også mye fint!
 
Godt fornyd med lilleboren til denne (Elkington)


Helt enig at Elkington er en fortreffelig pc-/jobbveske.

Men jeg vil også slå ett slag for Frank Clegg sine vesker.
Spesielt så liker jeg disse to som fungerer helt utmerket til jobb og fritid.
Selges hos norges hyggeligste skomaker

English_Briefcase_Cognac.jpg



English Briefcase

Chestnut - Harness Belting Leather
1300$


chestnut_harness_belting_leather_ziptop_briefcase_frank_clegg_made_in-usa_1.jpg



Zip Top Briefcase

Chestnut - Harness Belting Leather
1300$