Tips til toalettmappe i god kvalitet

MrFinale

Støttemedlem
Medlem
27. jan. 2013
Innlegg
1.051
Sted
Trondheimsområdet
Jeg søker kunnskap fra forumets brede erfaring.

Jeg skulle gjerne hatt en ny toalettmappe.
- Den bør ha flere rom og avdelte oppbevaringsmuligheter.
- Gjerne kunne knekkes åpen for oversiktlighet.
- Laget i noe solid stoff eller skinn. Ikke noe billig motegreier som ramler sammen etter få år.

Ikke sett og testet denne i butikk, men tenker noe lignende. Faller kanskje litt utenfor punkt tre, men vurderes.
https://chillout.no/Transporter-Hanging-Toiletry-Kit-Toalettmappe_843820127409
 
Jeg har på generelt basis vært veldig fornøyd med Everlane. Første produktet jeg kjøpte derfra er en badebukse for nå mer enn 10 år siden, og den holder enda stand.

For et års tiden siden kjøpte jeg denne toalettmappen i en pen blåfarge. Interne lommer på alle sider, romslig hovedrom og en liten ekstern lomme. Trykknapper på sidene så den kan brekkes ned og åpnes bredt når den står på benken.

Opplevd god kvalitet i stoffet. Ikke dyr og ikke fancy, men veldig funksjonell.

mens-renew-catchall-case-kalamata

 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Hvis jeg pakker i stor koffert, så har jeg en fra Saddler som jeg synes er bra, og er av god kvalitet. Full grain lær, så den er solid. Tror det er denne:

Til lett reising eller friluft, bruker jeg denne:
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Har denne. Har ikke adskilte rom, men er skuddsikker ;)
IMG_0073.png
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Ga selv opp lær etter uhell med lekkende dusjsåpe. Douchebag har solide saker i forskjellige størrelser
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
anbefaler sonnenleder.


selges bl a på manufactum.de

IMG_6232.jpeg

IMG_6233.jpeg

IMG_6234.jpeg

IMG_6235.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
De har helt gratis toalettmapper på Gardermoen før du går gjennom sikkerhetskontrollen. Alt skal jo i en sånn 1-liters ziplock-pose uansett.

Neida. Eller joda. Når jeg reiser lett så blir det bare ziplock også :LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og Genta
De har helt gratis toalettmapper på Gardermoen før du går gjennom sikkerhetskontrollen. Alt skal jo i en sånn 1-liters ziplock-pose uansett.

Neida. Eller joda. Når jeg reiser lett så blir det bare ziplock også :LOL:
Bruker egen ziplock fra IKEA, de holder seg litt bedre og har litt tykkere plastikk. Slenger den primært i sekk eller øverst i kofferten, tar den ut i sikkerhetskontrollen og ved første og beste anledning går den oppi toalettmappen igjen. Da blir det effektiv sikkerhetskontroll, fremdeles orden i koffert, og jeg slipper å enten ha medisiner og annet toalettmappeinnhold liggende løst eller sløse med plass i ziplock.
 
…sender ikke til norge :(

Og det er veldig irriterende, da større oppbevaringsbokser osv. ikke er så veldig koffert-vennlige.

Jeg pleier å stikke innom Muji når jeg er i byer som her en. Sverige tror jeg faktisk er lagt ned, den i København er helt OK. Helsinki er veldig bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Jeg har ikke denne selv, men er generelt fornøyd med Bellroy sine produkter ellers.

4


De har ihvertfall to ulike størrelser;
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Og det er veldig irriterende, da større oppbevaringsbokser osv. ikke er så veldig koffert-vennlige.

Jeg pleier å stikke innom Muji når jeg er i byer som her en. Sverige tror jeg faktisk er lagt ned, den i København er helt OK. Helsinki er veldig bra.
har kontaktet muji angående forsendelse til norge, men sjansen er nok = null. med flaks kunne jeg regne med raskeste reponstid fra deres kundeservice i løpet av «noen uger» :ROFLMAO:

husker de hadde stor butikk på house of oslo i vika for mange år siden.

i mellomtiden får jeg vel ty til en av de gamle beautyboksene fra mine søstre, modell ‘samsonite train case’ - digre som tog :LOL:

IMG_6313.jpeg

IMG_6314.jpeg
 
Jeg reiser med en liten Osprey Ultralight Liquids bag i håndbagasjen. Den er gjennomsiktig og får lett plass til tannkost, tannkrem, hårfett, kam, tanntråd, solkrem, deodorant og godlukt. Det er overhodet ikke det du spør om, men jeg vil bare nevne det fordi jeg ble overrasket over hvor mye man kan pakke i en enliters veske og samtidig være godt innenfor kravene, og det er uten å kjøpe et eneste reisestørrelseprodukt. Jeg begynte med det fordi forsinket eller tapt bagasje er nesten normen heller enn unntaket for meg, men med et skift undertøy, en skjorte og en liten toalettmappe i håndbagasjen klarer man greit å hotte seg litt til neste dag.
_0001_ulliquidpouch_s23_side_black_10005358_web_1.jpg

I kofferten har jeg en stor toalettmappe fra Captain Fawcett, og i den har jeg barberhøvel, reserveblader, saks, neglesaks, barbersåpe, kost, børste, etterbarberingskrem og allehånde lurium jeg ellers trenger for å gjøre meg virkelig lekker.
captain-fawcett-leather-wash-bag--2052-134-0000_1.jpg
 
Jeg reiser med en liten Osprey Ultralight Liquids bag i håndbagasjen. Den er gjennomsiktig og får lett plass til tannkost, tannkrem, hårfett, kam, tanntråd, solkrem, deodorant og godlukt. Det er overhodet ikke det du spør om, men jeg vil bare nevne det fordi jeg ble overrasket over hvor mye man kan pakke i en enliters veske og samtidig være godt innenfor kravene, og det er uten å kjøpe et eneste reisestørrelseprodukt. Jeg begynte med det fordi forsinket eller tapt bagasje er nesten normen heller enn unntaket for meg, men med et skift undertøy, en skjorte og en liten toalettmappe i håndbagasjen klarer man greit å hotte seg litt til neste dag.
_0001_ulliquidpouch_s23_side_black_10005358_web_1.jpg

I kofferten har jeg en stor toalettmappe fra Captain Fawcett, og i den har jeg barberhøvel, reserveblader, saks, neglesaks, barbersåpe, kost, børste, etterbarberingskrem og allehånde lurium jeg ellers trenger for å gjøre meg virkelig lekker.
captain-fawcett-leather-wash-bag--2052-134-0000_1.jpg

Har du noen gang fått beskjed om å legge over innholdet i en plastpose? Altså – godtas en sånn gjennomsiktig sak i sikkerhetskontrollen?
 
Det har gått fint gjennom sikkerhetskontroller så langt, men jeg reiser stort sett kun omkring i Vest- og Syd-Europa, eller innenlands i Norge, og ikke så forferdelig mye heller. Kanhende det hadde vært verre i land med mer anspent forhold til sikkerhet, kanhende det går på trynefaktor eller tidspress i slusen, kanhende de har fått disse nymotens scannerne som gjør at det ikke er så veldig nøye med væsker lengre, det vet jeg ikke.