Gjenoppliver denne litt.
Kort forhistorie: brukte diverse Garmin klokker fra slutten av 90-tallet og frem til ca 2013. Var interessant med puls, soner, GPS etc. Etterhvert begynte jeg å få smaken for lange konkurranser både på sykkel, triatlon og løp av typen ultramaraton, men en utfordring var at klokkene ikke hadde nok batteritid. Batteribanker var ikke særlig tilgjengelig og løsningen ble å bruke flere klokker hvor en ble satt på når den forrige gikk tom for strøm. Så satt man med et dataprogram etterpå og slo alle aktivitetene sammen til en. Upraktisk.
Så begynte jeg å føle på at alle funksjonene på disse klokkene var mer til bry enn glede.
Jeg tok meg hele tiden i å glo på klokken når jeg løp for å sjekke km-tid, avstand etc.
De ødela litt av løpsgleden.
Og så merket jeg at jeg var for opptatt av puls: presset meg for mye de dagene kroppen egentlig var sliten og gav meg for tidlig de dagene hvor det gikk løpende lett.
Så i 2013 la jeg alle pulsklokker i skuffen å begynte å trene og konkurrere med en vanlig G-Shock. Har alt jeg trenger: tid, stoppeklokke og nedtelling (for intervaller)
I stedet for å se på km-tid og puls lytter jeg på kropp og dagsform. Og aldri har formen og resultatene vært bedre
Nok om det.
Klokkene jeg bruker er G-Shock 6900 eller 5600.
Men jeg har lyst på en litt mer artig treningsklokke.
Må si jeg får mer og mer sansen for og lyst på Breitling Endurance Pro. Kanskje i rødt eller gult?
Har sett flere Tour de France ryttere med disse i fjor og i år.
Noen her som har denne klokkene og har erfaringer med den?