Tissot PRC 200

Hei, takk for "gjenopplivning".
Statusen her er som følger: Jeg har tatt beslutningen om og IKKE kjøpe over nett, men heller hos folhandler her i Kr.sand. 15% avslag sier du, bare å spørre, eller? Jeg må nok forløpig vente litt, siden jeg fortiden studerer, men håper å få den innen et par uker :). Skal videre oppdattere når kjøpet er i boks! Kan nesten ikke vente!!

Med tanke på modell, har jeg bestemt meg for den hvite med brun rem.

-trixxuz

Noen som har noen formeninger?

Tok en titt på en jeg har liggende her nå, og det er nok lys som gjør at viserne virker penere på den på tissots hjemmesider.

Forresten klokken som startet min interesse også, artig å se at det var slik for flere :)

Ad. rabatt

Selv er jeg ikke god til å prute og jeg liker det egentlig ikke, men om du finner den klokken du er helt sikker på at du vil ha kan du be om et godt tilbud. Da har du et godt utgangspunkt og jeg mener du kan si rett ut at du vil kjøpe klokken om du får 15% rabatt. Du kan referere til at du får den enda rimeligere på nettet, men at du ønsker å etablere et kundeforhold hos lokal AD.
Tror ikke du vil bli oppfattet som en vanskelig kunde av den grunn og selgeren går neppe skoene av seg på slik handel heller.

Lykke til!

Generelt er vi nordmenn litt for lite flinke til å be om rabatt. Har selv blitt litt flinkere til å be om prisavslag med årene.Prøver å spørre på en konstruktiv og høflig måte, prøver også å være "tydelig" i hva jeg ønsker, så det er lett for selger å si ja nei. Av og til er det enklere for selger å gi med ekstra ting, framfor å gi avslag i rene kroner.

Rent taktisk er det også lurt å peile seg inn på en som har myndighet til å gi rabatt før man begynner å prute.

Har heller aldri opplevd at det blir dårlig mottatt å be om rabatt. Så bare spør, ofte går det lettere en du tror. Husk å be om litt mer en det du håper å få, så har du litt å "gi" i diskusjonen og selger kan få opplevesen av å vinne.:eek:

Dette er jeg helt enig i, lettere er det nok på nett. :eek:

Tross alt blir jo 15% av 2800kr en del.(400-500kr, om jeg ikke er helt på jordet.)
På den andre siden er jeg ikke akkurat jeg er på et marked i Hellas, eller på ebay.

Tok meg en runde i byen forrige uke, og av de urmakerene jeg var innon var det bare 2 som forhandlet Tissot og ingen av dem hadde uret inne, dette kompliserer vell pruteplanen min betraktelig. :p

Uret skal jeg ha, det er bestemt. Prisen får jeg nesten se når den dag kommer.

Oi, har helt glemt å spørre, finnes noe brukt av ur i denne prisklassen? Har sett for det meste sett høyere standard, her på forumet. Når jeg tenker over det, er det vell noe på finn, men kanskje for lite til å bli klok på.(skummelt mange ur på finn har helt like bilder som de billige urene fra Kina/hongKong, på the Bay.)

Generelt er vi nordmenn litt for lite flinke til å be om rabatt.

Uten tvil! Jeg er selv i den kategorien som nesten blir flau når jeg har med venner i butikker, og de skal prute...
Når vi er i utlandet derimot.... DA er vi flinke til å betale mindre for alt fra brød til smykker. :)

Vi har fremdeles ikke konkludert med hva denne klokken koster i en norsk AD. Trixxuz: har du ikke spurt dem?

Vi har fremdeles ikke konkludert med hva denne klokken koster i en norsk AD. Trixxuz: har du ikke spurt dem?

Trodde jeg nevnte det tidligere, de måtte bestille uret begge plasser. Prisen den var 2750,- (det hvite med brun rem) det svarte med lenke kostet noe mer, feks. 3125
:D

Ville bare dele min gledelige nyhet! I dag når jeg kom hjem fra studier, lå det en pakke på stue bordet. Pakken var fra min kjære og inne den lå min kjære Prc200, den hvite! Så langt er jeg storfornøyd, men kan vel ikke uttale meg om det enda. Kanskje jeg poster bilder eller review el. senere.

Ville bare dele min gledelige nyhet! I dag når jeg kom hjem fra studier, lå det en pakke på stue bordet. Pakken var fra min kjære og inne den lå min kjære Prc200, den hvite! Så langt er jeg storfornøyd, men kan vel ikke uttale meg om det enda. Kanskje jeg poster bilder eller review el. senere.

Kanskje du poster bilder...??
Har du glemt hvilket forum du er på?

Enkle kjøreregler når du får en pakke som inneholder et ur:

1. Ta bilder fra pakken er uåpnet og frem til uret er ute av boksen.

2. Ta bilder av uret i alle mulige vinkler, gjerne makrobilder og ikke glem wrist-shot.

3. Poste alle disse bildene i utpakking/unboxing-tråden.

4. Motta hyllest og ovasjoner fra forumets alltid positive skribenter.

Først etter dette kan du sette deg ned og nyte ditt nye ur.

Kanskje du poster bilder...??
Har du glemt hvilket forum du er på?

"..."

Først etter dette kan du sette deg ned og nyte ditt nye ur.

Oi, der gikk klokka tilbake i boksen, og pappa får pakke opp gaven en gang til, så de små barna kan glede seg... (bare tuller) :D

Nå har det seg heldigvis sånn, at før jeg åpnet gaven, henta jeg kamera og tok bilder underveis! Hadde en mistanke om at jeg skulle legge ut dette senere, skal mekke sammen bildene ASAP og levere, så godt jeg kan.

Siste sprørsmål, nei vent. Det tar jeg i unboxing thread'en!

-Når jeg finner kabelen til kameraet!