Tissot t-touch

Medlem
30. mai 2012
Hei,

Jeg er helt ny i "klokkeverden" og søker derfor litt råd. Jeg har ikke gått med klokke på 20 år, men har begynt å få lyst på en da jeg synes det ofte ser bra, i tillegg til at det er praktisk.

Har lyst på en praktisk klokke, samtidig som den skal ta seg godt ut både til hverdags og fest. Dette håpte jeg at jeg kunne få i en og samme klokke. Har sett på TISSOT T-TOUCH, denne synes jeg ser veldig praktisk ut samtidig som den virker solid, og også pen å se på. Ser det er forskjellig eutgaver av disse men det er kanskje, EXPERT som går for å være best? Og titanium er vel å fortrekke.

Hva tenker dere erfarne om denne klokka?

Jeg har forholsvis tynt håndledd, målt til 17 cm, og denne klokka er ganske stor. Finnes dte noen tommelfinger regel på slikt?

Redigert:
Har ingen erfaringer med t-touch, men en ting vet jeg.
Den tar seg ikke ut til fest.
Velg noe annet til dressen. Seriøst.

Har ingen erfaringer med t-touch, men en ting vet jeg.
Den tar seg ikke ut til fest.
Velg noe annet til dressen. Seriøst.

Takk for svar!
Er det størrelse eller utsende som gjør den uegnet til fest?

Å hvor stor skal klokka være til meg, 17 cm rundt håndledd ...?

Det kommer nok an på festen, men stort sett mener de fleste her at en friluftsklokke utseendemessig er lite egnet for fest. Det ser bare ikke bra ut. Jeg har en t-touch expert selv. Jeg har vel omtrent like store håndledd som deg og kan ha den på uten problem. Uansett så får du fasiten ved å prøve den på butikken :)

Det er ikke fasitsvar på dette. Reis innom i butikk og prøv klokken på.

Har ikke erfaring med klokken selv, men antar @Minuteman kan komme med en bra tilbakemelding.

Settanu: det er en kul beater! Som nevnt over, ikke bruk denne til fest :)

Redigert av en moderator:
Hei,
og takk for svar, som sagt veldig uerfaren på området, så fint med litt input før jeg bestemmer meg:)

Noen som kan driste seg til å anbefale noen spesifikke, som kan brukes til hverdags og fest? Synes ikke jeg har bruk for flere enn en(Iallefall ikke enda). Siden den skal gå til hverdags er det jo finnt om den er vantett og "solid". Som sagt mitt håndledd er 17cm, om dette betyr noe for hvilken modell jeg burde se etter:)

Setter pris på tips!

Hehe, for billig:p

Nei jeg så vel for meg heller rundt prisen til t-touchen, ikke særlig mer, heller mindre:eek:

Jeg har hatt T-touch expert pilot i 4 år, og den har behandlet meg veldig bra. Praktisk klokke, med en del funksjoner man bruker ofte og noen man så godt som aldri bruker.

Om du ikke har dårlig tid hadde jeg ventet på den nye Solar-versjonen som Tissot har sagt skal komme i løpet av året.

T-touch expert koster ca. 7,7k og innenfor der har du jo mange valg. Ta deg en titt på CreationWatches. Masse fine Seiko og Hamilton mekaniske ur der som koster fra tusenlappen og oppover. Mange av disse egner seg både til hverdags og fest. Ellers får du en fin Certina diver til drøye 5k ny. Sub-look til 10% av prisen! :)

Ellers sjekk ut f.eks. Tissot eller Alpina. Mye fint til en grei pris!

Klart du kan bruke den til fest om du vil. Jeg har hatt en i noen år og den har vært med på flere fester. Folk flest legger mer merke til hvilke sko du har på, enn hvilken klokke du bruker:)

Jeg har hatt en T-touch i mange år, den er fast turkamerat, veldig praktisk på fjellet og ute i naturen med kompass og høydemåler. Jeg synes imidlertid ikke at de er så veldig pene til kontorbruk eller på fest, men det finnes jo en haug med tullinger der ute som går med pulsklokke til alt fra bunad til burka.... Og T-touch er estestisk marginalt bedre enn Polar RS800.

T-touch expert koster ca. 7,7k og innenfor der har du jo mange valg. Ta deg en titt på CreationWatches. Masse fine Seiko og Hamilton mekaniske ur der som koster fra tusenlappen og oppover. Mange av disse egner seg både til hverdags og fest. Ellers får du en fin Certina diver til drøye 5k ny. Sub-look til 10% av prisen! :)

Ellers sjekk ut f.eks. Tissot eller Alpina. Mye fint til en grei pris!

Hei,
Takk for svar alle!

Den certina dyver så rålekker ut!
Hva tenker dere om hverdag og fest med denne? Er dette en allrounder,eller blir den for sporty eller sær?
Den heter diver, betyr det dykkerklokke egentlig, eller mener de bare at den er vanntett? Hva ligger i denne betegnelsen.

Leste en omtale om denne og det kunne virke som en kunne bytte mellom Titan lenke og gummi enkelt selv?

Noen med erfaringer med denne?

Redigert: