To ut, ja da må jo minst en inn ...

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Sted
Asker
Denne har jeg vært på nippet til å kjøpe av en good guy her inne tidligere, men snøvlet litt i frasparket så var en annen heldig eier som endte opp med den da. Forbannet meg en aldri så liten smule back then, men så fikk jeg tilslag på en tilnærmet strøken 1680 som ble lagt ut mens nok de fleste her inne var opptatt med fellesferie og åpenbart ikke surfet k/S her. Så det var en utmerket "trøstepremie" da. Anywho, spurte forrige selger om han kunne vennligst høre med ny kjøper om jeg kunne få vite hvem det var, og således i allefall spørre om muligheten av en heads up dersom den mot formodning skulle ende opp i flippe-køen i fremtiden. Så ble gjort, og lite tenkt på siden.
Laaang historie litt kortere i allefall, solgte to klokker nylig, og selv om de pengene strengt tatt gitt til en annen hobby, følte jeg fortsatt at det kunne forsvares at når "to går ut ja da må jo det være greit og kjøpe en ny ...?" Dette selvsagt ytret til finansminsiteren (som heldigvis ikke har særlig kontroll over skyggekontoene:eek:)
Ei heller er jeg i besittelse av noen chronograf, da Speedyen gikk ut for en tid tilbake, og følte et brennende behvo for noe som gikk fort (36.000bph), kunne resette tidtagningen med ett trykk kontra tre (utrolig viktig når man feks tar tiden på frossenpizza i ovnen) og 50 timers gangreserve.

Så, I give you ....
Zenith El Primero Rainbow Flyback (og i "riktig" riktig farge kombo, eller snarere fravær av farge ...)

Denne utgaven av El Primero er fortsatt litt i det enkle skiftet når det kommer til dekorering, sett opp mot sine noe nyere slektninger, da oftest med see through case back. Man får kjøpt after market saphirre baklokk til denne og, men synes ffaktisk ikke at det er så alt for fantastisk utseendemessig. Der har nok dessverre min gamle Speedy 3573 gjort meg bortskjemt;)

Satt opprinnelig på en flott lenke, men føler at litt vintage lær funker bra også:mrgreen:
Så veldig happy, og tar tiden på alt som kan taes tiden på her nå, og en del ting som strengt tatt ikke har behov for tidtagning ...

Edit: skal få tatt noen ordentlige bilder, da ikke med mobilen som nå, etterhvert;0)

Den var beintøff, gratulerer! Ser ut som den har vridbar bezel også, så da kan du jo time to Grandiser på en gang :)

Den var beintøff, gratulerer! Ser ut som den har vridbar bezel også, så da kan du jo time to Grandiser på en gang :)

@reim Timet rundstykker i ovnen med bezel i går, SAMTIDIG som jeg tok tiden på at eldste jenta skulle løpe ut med søpla!
Begge ungene var MEGET imponert over at klokken til pappa kunne ta tiden å to ting samtidig ...Fruen, ikke like entusiastisk (særlig ikke når jeg klarte å brenne rundstykkene;))

Redigert av en moderator:
Grattis FnuSnu! tøff klokke! Hva er det du driver med.. selger? hva har forlatt samlingen?

@Timekeeper Gått litt lei alt det Rolex, Jaeger, Panerai, Breitling og Omega kjøret, så bestemte meg for å kvitte meg med alt, og heller bygge opp norges råeste Joe Rodeo-samling (og Rainbowen da, som beater)

Solgte Steelfishen, og så er den siste Seiko dykkeren på vei ut ...:mrgreen:

Redigert av en moderator:
Gratulerer med utrolig flott klokke :)
Den gjorde seg godt på lær, og det er jo med å sparer den originale lenken for slitasje.

El Primero-verket er kanskje det flotteste verket vi vanlig "dødlige" kan få tak i for en overkommelig penge. Det er også noe med å se viserne dra seg over skiven så uendelig mye mykere enn på normale 28800vph-kronografer som f.eks 7750.

Gratulerer nok en gang!:mrgreen: