topale's klokker

Medlem
10. juni 2008
Innlegg
1.297
Sted
Trondheim
Siden jeg tydeligvis er blitt veldig dårlig til å legge ut unboxing-tråder, tenkte jeg det var på tide med en egen galleritråd med klokkene mine. Jeg har av en eller annen grunn blitt lite skriveaktivtivitet på meg her det siste året, selv om jeg følger med på stort sett det meste av det som foregår på forumet. Ønsker derfor å gratulere alle unboxinger, familieøkninger, huskjøp, nye jobber osv :cool: Gratulerer til alle!! :D


Så til klokkene mine:

I 07-08 fant jeg ut at det ikke alltid passet å ta opp mobilen for å se hva klokken var, jeg måtte ha meg en klokke. Jeg gikk til første og beste urmaker, og kom over en Pulsar-kronograf som var satt ned fra 1600 til 800. Deal! Jeg hadde uansett ikke tenkt å bruke så mye som 1600 på en klokke, det var altfor mye ;)



Etter kort tid fant jeg ut at jeg mislikte klokken, og ønsket en annen klokke. Hmm, kanskje jeg skulle sjekke nettet? Jeg kom over et kommentarfelt til en eller annen klokke artikkel/diskusjon, hvor det var en med navn Juice som fortalte om klokkeforumet han hadde startet, og at han ønsket klokkeinteresserte velkommen dit :cool: Dette resulterte i medlemskap her i 2008, og jeg ante da ikke dette kom til å bli en av mine kjæreste/dyreste hobbyer ;)

Mye surfing på nettet og oppdagelsen av mekaniske urverk gjorde at jeg fant ut at jeg måtte ha EN skikkelig klokke. For å kunne rettferdiggjøre å legge det jeg mente var mye penger i en klokke, bestemte jeg meg for at denne klokken skulle være den eneste klokken jeg skulle ha i 10-20 år. (Dere vet jo hvordan progresjonen til denne hobbyen/sykdommen er ;) ).

Jeg kjøpte så min første ordentlige klokke, en Eterna Kontiki Four-Hands :) Jeg skrev en review her, og utover det trenger jeg ikke si noe mer enn at denne klokken aldri skal selges, og at jeg til dags dato ennå ikke har klart å gjenskape den følelsen unboxingen av denne gav ;)



Interessen utviklet seg selvfølgelig, og selv om jeg knapt kan kalles en flipper, er det noen klokker som har vært innom og ut igjen :)

Gone but not forgotten:

Seiko Orange Monster. (Ble senere byttet mot Tag Heuer S/el Quartz)



Doxa Sharkhunter Sub1000T. Skrev en review her :)



Anonimo Marinai d'Italia



Omega Seamaster GMT 2534.50



Det tror jeg var de klokkene jeg har byttet/solgt videre. Som dere ser er jeg ikke en så aktiv flipper som *kremt* enkelte her inne ;)


Samlingen som den er i dag:

Tag Heuer S/el Quartz. Som skrevet tidligere byttet jeg bort Orange Monster i denne. Jeg likte klokken godt, men en slitt lenke ble etterhvert ødelagt. Kostnadene ved å bytte ut de slitte leddene ble større enn verdien på klokken, og den har siden ligget i en skuff.





Tag Heuer S/el Chronometer. Da denne kom for salg slo jeg kjapt til :) Jeg liker designet, og det er kanskje den mest behagelige klokken jeg har hatt. Den beskjedne størrelsen på 38mm gjør den for liten for mange, men jeg synes den kler det. Klokken drives av et cronometer-sertifisert ETA 2892 verk, og med tanke på opplevd kvalitet og finish, skal en slite med å få mer bang for buck i prisklassen denne ligger i :)





Tutima Pacific



Seiko SKZ007. Alle bør ha en Seiko beater i samlingen :cool:




Nå er vi over på de klokkene jeg ikke har unboxet på sonen ennå. Alle er kjøpt inn i sommer/høst.

Victorinox Dive Master Mecha. Denne klokken er vanskelig å ta gode bilder av, men jeg synes det er en fantastisk kul fargeklatt, og en seriøs solid beater :) Den har mange kule detaljer på skiven, og med et ETA 2892-verk, er det ganske mye bang for buck i denne :)






Tag Heuer Aquaracer Wan2110. Dette er imo en meget anvendelig dress diver. Med sin beskjedne tykkelse på 12mm, ligger den godt på hånden, og glir lett under enhver skjortekant. Denne kan brukes til det meste :)





Omega Seamaster Planet Ocean 2209.50. Dette er den nyeste klokken i samlingen, og den som får desidert mest armtid :) PO er en av de klokkene jeg ikke likte ved første, andre eller tredje øyekast, men nå har den vokst til å bli min favoritt blant dykkerklokkene til Omega :cool: Denne modellen kom originalt med Oransje bezel, men forrige eier monterte på en svart bezel, så her er det mulig å variere :) Hørte jeg sommerklokke?










Et par uskarpe bilder av hvordan samlingen ser ut i dag:






Det var beskrivelsen av min beskjedne klokkesamling, og klokkereisen frem til i dag :) Jeg er ikke noen god fotograf, så noen jevn kvalitet over bildene ble det ikke. Men det er vel innholdet som er viktigst ;)

Denne hobbyen er for meg som the gift that keeps on giving, jeg leser og ser på bilder av klokker hver dag, og blir tilsynelatende aldri lei :) Jeg har truffet et fåtall av medlemmene her inne utenfor sonen, og håper jeg treffer flere etterhvert. Jeg føler meg uansett hjemme her på TS, forumet som er skyld å både min og andres sykelige interesse for disse fantastiske mekaniske kunstverkene :cool:

Takk for titten, og ha en fortsatt fin dag!
 
Mye flott her. Godt å se flere med et udelt positivt inntrykk av S/el. Et veldig undervurdert ur. Som du sier så sliter jeg også med å finne et ur i den prisklassen som kan måle seg på kvalitet og valuta for pengene.
 
Mye flott her. Godt å se flere med et udelt positivt inntrykk av S/el. Et veldig undervurdert ur. Som du sier så sliter jeg også med å finne et ur i den prisklassen som kan måle seg på kvalitet og valuta for pengene.

Takker. S/el er et ur som i en periode var meget viktig for Tag Heuer, men som det virker som etterhvert har gått i glemmeboken.

Flott samling du har skaffet deg. Eternaen er helt nydelig!:)

Takker! Enig :)

Mye flott her, takk for at du deler :)

Tusen takk! Følte nesten det var på tide med en galleritråd :)

Gratulrer med flott og variert samling. Her er min gamle Tag S/el som nå er overtatt av kona :)

Tusen takk :) Disse kom i mange varianter, håper kona er fornøyd :)

Flott samling! :)

Takker og bukker :)