Touch telefon!?

Jeg har mye musikk og bilder på min.
Har 16gb nå. Min neste blir nok 32gb.
Litt av problemet er at dekningen langs veiene ikke er god nok for å belage seg på spotify streaming helt ennå. Så trenger mye musikk tilgjengelig offline.
 
Det kommer helt ann på hvor mye musikk/annet unødvendig ting du har planer om å ha på den :) Jeg har en 64gb 4s med ca 30 gb med musikk. Sjekket telefonen nå og har ca 18 gig ledig plass..

Edit: Slått på målstreken. De 30gb med musikk er bare fra iTunes og ikke de spillelistene jeg har offline på Spotify.

Nå det sies at jeg har vært mac-frelst de siste 8 årene. Det eneste jeg savner på iPhonen er qwerty tastatur. Vurderte BlackBerry Bold 9900 da det var på tide å oppgradere min Nokia E72. Jeg savner ingen ting annet enn tastaturet på den telefonen :p
 
Det noe magisk med apple produkter jeg heller ikke skjønte før jeg kjøpte min første iphone.
Nå er det fult oppsett med iphone, ipad og mac. Mer er på vei.
Jeg digger brukervennligheten og kvaliteten på produktene. Design er vel heller ikke blant det verste.
Mitt tips er som du skjønner iphone.

+1
Samme handlingsmønster her også!

KAB
 
Bare for å snakke litt varmt om Android: Jeg er på min 4. nå, og klarer overhodet ikke å gå over til iPhone. Jeg anbefaler gjerne iPhone til andre, men selv trenger jeg fleksibiliteten til Android. Men så er jeg en nerd av både legning og yrke. Jeg vil gjerne designe homescreenen selv, med widgets. Å bare ha en masse ikoner er jo helt idiotisk. Det aller meste jeg trenger å lese av på telefonen ser jeg ved et blikk.

Men Apple har uten tvil klart å lage et fantastisk grensesnitt og økosystem som passer de aller fleste. Men for meg blir det litt klaustrofobisk.

På fjølsida er jeg derimot en fornøyd iOS-bruker. iPaden er helt uovervinnerlig, der betyr apputvalget alt.
 
Jeg hadde mistet min gamle tlf i fylla, så jeg gikk til innkjøp av ny og fortvilelsen var stor når det bare var touch og oppdrive. Jeg hadde eldre modeller sterkt i minne og de var jo fullstendig ubrukelig på touch. Etter mye om og men kjøpte jeg meg en android og er faktisk veldig fornøyd med den. Det skal sies at jeg hadde ikke mistet min gamle tlf, den hadde sklidd inn i trekket på skinnjakka!:cool:

Tror egentlig det er same same hva man velger som førstegangstoutchbruker!!:D

Sent from my LT15i using Tapatalk 2
 
Pokker karer. Min HTC Desire er døden nær og jeg er svært i markedet for ny fon. Kikker på HTC One S/X og venter på real world tests av Galaxy S3. Det virker liksom så meningsløst å gå til innkjøp av en iPhone med miniatyrdisplay (det mener jeg seriøst) akkurat nå. Jeg som alltid har kjøpt telefoner idét de kommer i butikken. Men jeg merker jo på samboerens iPhone hvor responsiv skjermen og den generelle brukeropplevelsen er. Simpelt eksempel: jeg zoomer inn når jeg spiller wordfeud, helt unødvendig på iPhone fordi skjermen er så mye mer presis.

Apple! Kom med en ny versjon med skjerm som fyller chassiset. Gjerne ganske kjapt, er dere snille.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
 
hvor mange iphone lovers er det som har prøvd Android her? Jeg sitter med en mac selv og liker den godt, men med iphone mener jeg de har feilet. Ja, den er enkel og vil man ha en enkel telefon som kan kjøre apps så kjør på med iphone. Selv har jeg brukt Android over 3 år (kun HTC) og elsker det. En stor ting jeg mener iphone mangler er muligheten til å tilpasse. På min htc kan jeg legge opp widgets og utseende på startskjermene helt selv. Hvorfor glemte apple dette fra mac til tlf? I tillegg liker jeg ikke at du er 100% låst mot apple. Jeg har ikke klart å knuse noen av mine HTCer, men de fleste jeg kjenner har enten knust forsiden eller baksiden på sin iphone 4 opptil flere ganger. Da må jeg si at HTC med chassi i heldreid alu er en smule bedre. Uansett smaken er som baken. Det beste er bare å låne noens telefon så du kan prøve begge deler selv.
 
Pokker karer. Min HTC Desire er døden nær og jeg er svært i markedet for ny fon. Kikker på HTC One S/X og venter på real world tests av Galaxy S3. Det virker liksom så meningsløst å gå til innkjøp av en iPhone med miniatyrdisplay (det mener jeg seriøst) akkurat nå. Jeg som alltid har kjøpt telefoner idét de kommer i butikken. Men jeg merker jo på samboerens iPhone hvor responsiv skjermen og den generelle brukeropplevelsen er. Simpelt eksempel: jeg zoomer inn når jeg spiller wordfeud, helt unødvendig på iPhone fordi skjermen er så mye mer presis.

Apple! Kom med en ny versjon med skjerm som fyller chassiset. Gjerne ganske kjapt, er dere snille.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Jeg kjøpte One x når den kom ut nå. Det er ett hav av forskjell opp fra desire. Telefonen er utrolig rask og skjermen er mye bedre. Den burde prøves. Eneste negative er at jeg har hatt ett par software bugs som har gjort at tlf har rebootet. Dette har ikke kompisen min hatt med samme tlf. Men HTC er raske med å sende ut updates og jeg oppdaterte min til siste versjon for ett par timer sia.
 
Jeg kjøpte One x når den kom ut nå. Det er ett hav av forskjell opp fra desire. Telefonen er utrolig rask og skjermen er mye bedre. Den burde prøves. Eneste negative er at jeg har hatt ett par software bugs som har gjort at tlf har rebootet. Dette har ikke kompisen min hatt med samme tlf. Men HTC er raske med å sende ut updates og jeg oppdaterte min til siste versjon for ett par timer sia.

Dette er godt å høre. La oss være ærlige; jeg tenker ikke seriøst på å kjøpe en ett år gammel telefon, og setter stor pris på slike ting som konfigurerbar skjerm og telefon generelt. Jeg har for øvrig stått med One X og S i hver sin hånd, noe som kan være en tabbe hvis man egentlig vurderer S. For en vanvittig skjerm de har fått til på One X!

Ankepunktet til X så vidt jeg kan se er rett og slett at skjermen blir i overkant stor for enhånds bruk, en skal ha lange tomler og/eller god fleksibilitet for å rekke opp i hjørnet. Det kan jeg sikkert leve med, men ellers er det batterikapasitet eller mangel på sådan jeg er skeptisk til. Jeg er lei av å lade telefon to ganger om dagen... Det er egentlig det som er grunnen til at jeg venter på tester av S3; har den bedre driftstid ved aktiv bruk? Og hvordan synes du at X'en oppleves i så måte?

Jeg ser jo også at de nye HTC'ene har tatt knekken på HTC Desire's aller største akilleshæl: det minimale internminnet. Hva i all verden er vitsen med 16 eller 32 GB minnekort når brorparten av alle applikasjoner må skvises inn i telefonens internminne på 1 GB eller hva det er? Det er bra jeg er restriktiv med tanke på app-installering, for her er det ikke mye plass.

Uff så negativ jeg plutselig ble, HTC Desire er tross alt den klart beste telefonen jeg noen gang har "eid", og jeg har stort sett vært strålende fornøyd med den :)
 
Etter å ha brukt iPhone siden jeg satt i '07 å hakket den første for å få den til å fungere i Norge, må jeg faktisk si at jeg synes de ligger litt etter Andriod om dagen.
Er også nerd av natur og liker å kunne tilpasse homescreens og ha full kontroll over telefonen.
Mitt tips er å vente til S3 kommer og ta en seriøs titt på den.
Tror jeg kommer til å bytte ut Note'n med S3 når den kommer 29.Mai;)
 
Dette er godt å høre. La oss være ærlige; jeg tenker ikke seriøst på å kjøpe en ett år gammel telefon, og setter stor pris på slike ting som konfigurerbar skjerm og telefon generelt. Jeg har for øvrig stått med One X og S i hver sin hånd, noe som kan være en tabbe hvis man egentlig vurderer S. For en vanvittig skjerm de har fått til på One X!

Ankepunktet til X så vidt jeg kan se er rett og slett at skjermen blir i overkant stor for enhånds bruk, en skal ha lange tomler og/eller god fleksibilitet for å rekke opp i hjørnet. Det kan jeg sikkert leve med, men ellers er det batterikapasitet eller mangel på sådan jeg er skeptisk til. Jeg er lei av å lade telefon to ganger om dagen... Det er egentlig det som er grunnen til at jeg venter på tester av S3; har den bedre driftstid ved aktiv bruk? Og hvordan synes du at X'en oppleves i så måte?

Jeg ser jo også at de nye HTC'ene har tatt knekken på HTC Desire's aller største akilleshæl: det minimale internminnet. Hva i all verden er vitsen med 16 eller 32 GB minnekort når brorparten av alle applikasjoner må skvises inn i telefonens internminne på 1 GB eller hva det er? Det er bra jeg er restriktiv med tanke på app-installering, for her er det ikke mye plass.

Uff så negativ jeg plutselig ble, HTC Desire er tross alt den klart beste telefonen jeg noen gang har "eid", og jeg har stort sett vært strålende fornøyd med den :)

Til og starte med synes jeg batteriet var litt dårlig, da jeg måtte lade litt på kvelden for at den skulle holde dagen ut. Jeg lader uansett tlf om natta og så lenge jeg har nok batteri til en hel dags bruk er jeg fornøyd. Nå holder batteriet uten problemer en hel dag og jeg hører på radio hele dagen, wifi, HSDPA og bt står på konstant. Både jobbmail og privatmail synker regelmessig. Jeg venter på at de skal komme med dock for den har jo punkter for dock på baksiden og da kan den stå i den på jobben. I helger hvor jeg bruker den mindre bruker jeg max halvt batteri. Merket at skjermen var ganske mye bedre enn på Incredible S på spill som draw something. Den er mye mer presis. Størrelsen blir man vant til, men jeg har ganske stor hånd også (str 11 for å være eksakt)

Har du installert app2sd på telefonen din ? det løser problemet med lite internminne
 
Imotsetning til tydeligvis alle telefondesignere synes jeg at telefonene er store nok nå. Jeg er egentlig moden for oppgradering av min Nexus S, den er tross alt over et år gammel :) Men alle alternativer med state of the art hardware insisterer også på å være store som en mini-fjøl. Jeg har faktisk mobilen i bukselomma deler av året, grensen er nådd.

Edit: Når det er sagt, Galaxy SIII ser jo lekker ut, muligens må jeg kjøpe meg romsliger bukser :D
 
Iphone, her i huset har vi 3gs, 4, 4s ( kona..) og iPad, alle synkes opp slik at kjøpte apper kan brukes på alle uten ekstra kostnad. Hvilken 3 år gammel telefon er støttet med oppgradering til siste os og funksjonalitet utenom Apple? Totalpakken med funksjonalitet og infrastruktur som Apple store og iCloude er bare suveren. - ja og så fungerer den alltid og har en utrolig lav brukerterskel.
 
I min verden er iPhone en typisk svigermortelefon. Jeg ga henne en klar anbefaling om å kjøpe sist hun var på jakt, og hun er såååå fornøyd. Alt virker, det er lett å bruke og guuud så mye gøy som finnes.

Men det er jo så kjedelig! Alt er forhåndsbestemt, og Apple holder steinhard kontroll med hva som slippes til og hva du får lov til å gjøre. Og jeg kjenner at blodet koker bare noen nevner det helvetes svineriet som er iTunes. At man MÅ ha iTunes for å ha noen nytte av en iPhone er så tåpelig at jeg blir helt svett.

Jeg anbefaler HTCs nye One-serie. Lekre, kraftige mobiler med masse funksjonalitet, siste Android-versjon (som virker veldig bra!) og masse batteritid (i motsetning til iPhone!).
 
Du trenger ikke lenger iTunes. Alt går gjennom iCloud. Heldigvis. :)
 
Jeg har brukt iPhone i noen år nå, og er fornøyd med den. Det er så lettvint når man har andre Apple produkter. Har du tatt en film med mobil-cam som du vil ha frem på tvn? Ingen problem. Airplay via Apple TV. Airplay må være det mest geniale Apple har kommet med de siste 2 årene.
 
Jeg kjøpte meg en Samsung galaxy notes, og kan ikke noe annet enn å anbefale den på det varmeste.
Alt jeg ikke visste at jeg trengte...:)

samsung-galaxy-note.png