Tråden om politikk, religion, filosofi og samfunn

Et glimrende initiativ!
Jeg starter med følgende påstand:

Flertallet av tidssonens medlemmer befinner seg politisk langt til høyre for gjennomsnittet.
Med andre ord: Interesse for horologi er ikke forenlig med venstresidig politisk ståsted.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
tumblr_lwgituVD0V1qjns98o1_540.jpg

WTF!?
Har vi ikke forsøkt med en slik tråd tidligere.
Mener å huske at det ble et like stort shitshow som voksenbleiene til både Biden og Trump kombinert.
Politikk er jo et shitshow. Nå er jo Trump tilbake, og "han er jo mer forberedt denne gangen". Trolig tilhengerne også. Muligens motstanderne også.

Det må vel være mulig å diskutere, uten at noen som er uenige i et eller annet absolutt skal stoppe diskusjonen fordi de ikke liker at andre sier det de mener. Meget godt tiltak! Håper at folk kan respektere hverandres synspunkter uten at det blir stygt.

For noe tull. De aller, aller fleste bærer jo tiden på sin venstre side.
Enig, f.eks virker det som 90% av alle nordmenn hater Trump som pesten, noe som betyr at til og med Høyre sannsynligvis må regnes som partier på ekstrem venstreside. F.eks er det et faktum at dersom Norge hadde adoptert svenske regler på sykemeldinger hadde dette frigjort 40.000 årsverk i norsk næringsliv, Erna er motstander av å gjøre noe som helst, ergo Erna er en politiker på ekstrem venstreside.

Nope.
Bærer klokken på høyre håndledd.
Så er jeg sikker på at den trekker seg opp når jeg kjører en sieg he... eeeehh gir hjertet mitt til dere... mener jeg..hehe.

Vis vedlegg 390517
Tesla som brand gikk forrige uke fra å redde verden, til å bli en Adolfbil. Ting snur fort i den politiske sfæren. Hele galleriet bak Donald forrige uke er jo en line-up av narsissister.

Enig, f.eks virker det som 90% av alle nordmenn hater Trump som pesten, noe som betyr at til og med Høyre sannsynligvis må regnes som partier på ekstrem venstreside. F.eks er det et faktum at dersom Norge hadde adoptert svenske regler på sykemeldinger hadde dette frigjort 40.000 årsverk i norsk næringsliv, Erna er motstander av å gjøre noe som helst, ergo Erna er en politiker på ekstrem venstreside.
Norske medier fremstiller de de ikke liker i dårlig lys med bilder av dem i uflatterende posisjoner / stillbilder. Det er mye makt i å parre et ufordelaktig bilde til en egen tekst for å forsterke budskapet (les; egen bias).

Jeg synes Trump er en klovn. Jeg synes mange norske politikere er det samme. De har derimot ulike syn på samfunnet. Det man må berømme Donald for er delvis handlekraft, sammenlignet med norske politikere. "Delvis", fordi han hevder ting han initierer som en nyhet - egentlig er en liten justering av ting som allerede er på plass og skapt av sine politiske motstandere.

• Liker
Reaksjoner: DJ41 og Eternamaniac
…som hva da?
Nei. Langt mer edruelig og nøkternt. Konkret eksempel: Donalds "ERA" (External Revenue Serivice) ble allerede etablert av Obama og navngitt som "CBP" (US Customs and Border Protection). Donald kun re-brander den samme institusjonen og fremstiller den som om han fant på den selv.

Nei. Langt mer edruelig og nøkternt. Konkret eksempel: Donalds "ERA" (External Revenue Serivice) ble allerede etablert av Obama og navngitt som "CBP" (US Customs and Border Protection). Donald kun re-brander den samme institusjonen og fremstiller den som om han fant på den selv.
aha! da vet jeg det. nå ble jeg klok.

Jeg tror det er et behov for denne tråden, i og med at temaet dukker opp kontinuerlig i alle andre tråder. Men om noen spør meg, så hadde det vært deilig om vi kunne kost oss med politiske diskusjoner andre steder enn her på Tidssonen og latt nerderiene få råde her inne. Men det er nok en naiv tanke.

For min del jobber jeg delvis politisk - riktignok i en litt annen del enn maktens korridorer og i en begrenset periode som snart er over - og for meg har Tidssonen vært en frisone med veldig mye interessant å lese om. Dermed skal jeg forsøke å holde meg unna denne tråden, og heller grave meg ned i klokke-, sko-, denim- eller en av de andre fantastiske trådene her inne.

Med det ønsker jeg alle dere andre en god diskusjon. Og så krysser jeg fingrene for at nivået i innleggene hva angår respekt for motparten er lik den dere ville vist deres egne foreldre på julaften eller en lignende anledning. Og ikke minst at innleggene får frem mange nyanser og dreier unna enkel tabloid retorikk. God fornøyelse :)

Et glimrende initiativ!
Jeg starter med følgende påstand:

Flertallet av tidssonens medlemmer befinner seg politisk langt til høyre for gjennomsnittet.
Med andre ord: Interesse for horologi er ikke forenlig med venstresidig politisk ståsted.
Det seier vel seg sjølv . Når det er sagt så er jo feks Rødt et parti der dyre klokker kun er ok når en har stjålet den frå en kapitalist eller arvet den då. Ser ut som two tone datejust er foretrukne klokken i det partiet .

:ROFLMAO: :unsure:

Fra spøk til revolver . Dei fleste partiene har vel beveget seg meir til venstre i dei seinere år .