Treg bezel i fly?

Bjorn

Støttemedlem
Medlem
16. mars 2011
Sted
Bærum
Har andre vært ute for at bezelen blir nesten umulig å bevege i fly? Det virker som det var det som skjedde, siden den ble normal etter en stund på bakken. Kan noen forklare fenomenet? Må ha med lufttrykk å gjøre antar jeg.

Det må jo komme av at trykket inne i kassen blir større en trykket utenfor og at glasset holder på å poppe ut.:eek:
Har du prøvd å løsne på kronen for å lette litt på trykket?

Jeg har opplevd at glasset poppet ur, på min Super Compressor hommage. Gammelt fly, tydeligvis et dropp i kabintrykket, og vips var jeg uten glass :D

Skjedd meg også - billig klokke så det var ikke noe stress utover verdens lengste fjes en god stund.

Så tipset blir å lufte trykket når man skal ut å fly :p skal ta et gammelt propellfly til uken, skal huske på det :)

Nei, jeg tenkte ikke på å lufte med kronen, og nei, det var ingen billigklokke. Er vel et tegn på at klokken er pottetett, og slik et godt tegn. Så lenge glasset ikke spretter ut, selvsagt.
Skulle tro det motsatte også gjelder, at hvis klokken kommer tilstrekkelig dypt under vann så vil trykket presse bezelen fast. Det kommer jeg aldri til å teste. :cool: