Tregt og ustabilt forum i dag

Er det bare hos meg eller går ting sakte inne på tidssonen om dagen igjen..? Tar jo (i alle fall hos meg) laaang tid bare å poste et svar på en tråd og "skrivingen" henger seg opp av og til..
 
Har ikke noe problemer just nu, men har også merket at ting tidvis henger, til tross for at det normalt fungerer OK.

Jeg har pepret firmaet som hoster siden med forespørsler, men det virker som om de egentlig har gitt opp å finne ut hva som kan være feil.

Situasjonen er uansett ikke holdbar, og jeg tenker å flytte sidene over på en annen løsning i løpet av sommeren.
 
Har ikke noe problemer just nu, men har også merket at ting tidvis henger, til tross for at det normalt fungerer OK.

Jeg har pepret firmaet som hoster siden med forespørsler, men det virker som om de egentlig har gitt opp å finne ut hva som kan være feil.

Situasjonen er uansett ikke holdbar, og jeg tenker å flytte sidene over på en annen løsning i løpet av sommeren.

Vedder en cola på at det er sql'en som henger litt... det er typisk virtualiserte instanser opphøyd til det himmelske på normale hosting providere. Det skaper ultimat sett problemer for større forumer som kjører med litt volum og som bruker vbb.

Vbb er et av de absolutt beste forumene som finnes, men er ikke det mest effektive og optimaliserte, ganske langt derifra faktisk.

Poenget er at de er avhengige av en mysql som er responsiv og har litt solid jern i bunnen for å fungere skikkelig, har de ikke det blir det trist ganske fort.

Personlig har jeg god erfaring med www.proisp.no (ingen affilasjon, bare god erfaring med å kjøre vbb hos dem). Det var en annen verden å gå fra domeneshop til dem i sin tid når jeg opererte forum, de hadde en sql load som var noe veldig, veldig annet enn domeneshop f.eks :).

Bare et tips! Er enkelt nok å fyre opp en konto der, kjøre inn databasen og hoste den der mens forumet i seg selv kjører på eksisterende host. Virker jo ikke som om det er noen store problemer med frontend hastigheten?
 
Beklager å syte om dette igjen, men å surfe på TS er som å surfe på en ADSL linje som drypper av sirup:cry::cry:

Har vært slik i over en uke.. Noen håp om forbedring?
 
Opplasting av bilder.

Jeg sliter med opplasting av bilder etter oppgraderingen. Men det er sikkert bare jeg
som gjør noe feil. Det står "invalid URL" HJELP!
 
Jeg klarer ikke helt å replikere feilen du får.

Kan du forklare stegene du gjør som fører til feilmeldingen?

EDIT: Fant ut hva som var feil. "Retrieve image from location and reference locally" var på som default, og førte til feilen. Denne er nå unticket som standard. Gi meg en beskjed dersom du fortsatt får feilen.
 
Om serveren har spist lavkarbo igjen eller har jeg blitt hacket av en usosial finsk fjortiss som tilbringer store deler av døgnet i mammaens kjellerstue?
 
Har også problemer med bilder i dag men som juice sier må vi nok her skylde på de som hoster bildene. Litt kjipern men ikke stort vi får gjort noe med tror jeg.