Trenger forslag til hvit chronograph

Medlem
21. mars 2013
Innlegg
832
Sted
Oslo
Nå som første Rolex er i hus så tenker jeg det er på tide å begynne å tenke på neste klokke. For å finansiere Rolexen ble jeg nødt til å selge min fine DeVille Chrono med hvit skive. Likte denne veldig godt og tenker å finne noe i samme gate.

Krav:
  • Budsjett: La oss si maks 35k. Kan godt være brukpris.
  • Hvit skive med chronograph
  • Merke: Ikke så viktig. Ikke Rolex først og fremst fordi Daytona er langt utenfor budsjett.

Rimelig åpent her altså. Sikler på JLC Master Chrono, men selv brukt er jo den også en stykke utenfor budsjettet. Tar gjerne imot tips om rimeligere modellers som jeg evt kan anskaffe i mellomtiden mens jeg sparer til noe annet.
 
Hva med en klokke og penger til overs ?

Støtter forslaget om Portofinoen til Mogens, en annet forslag kan også være (om du liker den)et litt "grovere" ur,
en brukt Breitling Chronomat Evolution med MOP (perlemor skive som "løfter" klokken), den er foruten å ligge under budsjettet ditt = penger "til overs" , et ur som også kler det meste av remmer i tillegg til Pilot lenke.
Ville tro du kunne hanke inn en for mellom 18k til 22k alt avhengig av remmer/lenke og service siden sist.
Jeg angrer på at jeg solgte min.
 
Omega: Speedmaster Broad Arrow, 321.12.42.50.02.001
1.jpg


Longines: Column Wheel Heritage Chronograph, L2.775.4.23.3

54ebb16698dcab34131616c7811f5c79.jpg


Tudor: Grantour Chrono, 20530N-95730-WID
M20530N-0001_white_95730.png


Longines: Lindbergh's Atlantic Voyage Watch, L2.730.4.78.0
L2.730.4.78.0.jpg
 
Støtter forslaget om Portofinoen til Mogens, en annet forslag kan også være (om du liker den)et litt "grovere" ur,
en brukt Breitling Chronomat Evolution med MOP (perlemor skive som "løfter" klokken), den er foruten å ligge under budsjettet ditt = penger "til overs" , et ur som også kler det meste av remmer i tillegg til Pilot lenke.
Ville tro du kunne hanke inn en for mellom 18k til 22k alt avhengig av remmer/lenke og service siden sist.
Jeg angrer på at jeg solgte min.

Ikke helt min greie dette tror jeg. Tenkte i utgangspunktet noe mer dressy ala IWCen.

Omega: Speedmaster Broad Arrow, 321.12.42.50.02.001
1.jpg


Longines: Column Wheel Heritage Chronograph, L2.775.4.23.3

54ebb16698dcab34131616c7811f5c79.jpg


Tudor: Grantour Chrono, 20530N-95730-WID
M20530N-0001_white_95730.png


Longines: Lindbergh's Atlantic Voyage Watch, L2.730.4.78.0
L2.730.4.78.0.jpg

Broad Arrow var stilig. Ikke akkurat dressy, men en kandidat.

Longines er også en mulighet for en slags ventepølse, ja. Synes de har mye pent.

Tudoren faller litt utenfor.
 
jeg er veldig glad i min Breitling Navitimer med hvit skive. En klokke med historie, om det er viktig for deg...
 
Oh, den der var nice. Minner en del om IWC/Tag, men antar en del rimeligere?

Mulig dette blir ventepølsen mens jeg sparer til JLC/Glashutte/Annet.

Zenithen er forøvrig pen, men er ikke superfan av viserene.

Ja, jeg er veldig fornøyd med min. Har hatt den i et års tid nå. Det sitter et ETA 7750 urverk i denne. Prisen ligger vel på ca 14-15'
 
For den prisen kan du også finne en pen Zenith De Luca fra nittitallet og ha penger igjen til en helgetur:

Zenithdelucawhiteface.jpg
 
Tror jeg har funnet drømmen:
basel_image.605776.jpg


Veien dit er imidlerting lang. Meget sannsynlig at vi er innom både 1 og 2 hvite chronoer :)

Hamiltonen (eller annet i samme prisklasse) -> IWC/TAG/Zenith -> Glashutte høres ut som en god plan.

Så får det heller bli en annen JLC enn Master Chronoen