Trenger hjelp, hvilken reim skal jeg bruke?

Medlem
11. sep. 2010
Hei,

Jeg er ganske ny her på forumet, har akkurat kjøpt meg en TH Carrera Calibre 16 Day-Date. Jeg kjøpte den med to forskjellige reimer (krokodille og gummi) for jeg var ikke sikker på hvilken jeg ville ha. Etter å ha prøvd begge to på klokken så er jeg bare blitt enda mer usikker og henvender meg derfor til dere fagfolk for å få råd :)

Legger ved noen bilder av de forskjellige reimene, jeg er jomfru når det gjelder å ta bilder av klokker så dere får bære over med kvaliteten ;)

Hvem synes dere gir klokken mest rettferdighet?

IMG00112-20100921-1541.jpg

IMG00113-20100921-1541.jpg

IMG00114-20100921-1542.jpg

IMG00122-20100929-1538.jpg

IMG00124-20100929-1538.jpg

Hvilke skjorte skal jeg ta på meg?

Er litt samme spørsmål.. Kommer helt an på anledningenn...

Skinnremen dresser klokken opp.. Bruk den til jobb, dress, middagsbesøk og andre begivenheter.

Gummiremen tar du på når du har ferie, skal på stranden, på en fest, etc...

Men insisterer du og høre min favouritt så må det være gummiremen. Skinnremen fikk uret til å se litt i største laget ut på håndleddet ditt for min smak! =)

For meg er det kun croco som gjelder for denne.
Carrera er en racing klokke og kler best lær. Gummi trekker assosiasjonene alt for mye mot vann og aktivt friluftsliv.

Velg croco. Gummien kler den ikke!:cool:

Hmmmm......, takk for mange svar :) Men, ble jeg egentlig klokere? Jeg synes klokken endret veldig karakter når jeg fikk på gummireima, det ble liksom en helt annen klokke. Jeg tror jeg kommer til å kjøre croco nå mens klokken er blank og fin og bytter til gummi når klokken er brukt litt og ikke så blank og fin lenger :) Utrolig hvor vanskelig det skal være å avgjøre en så enkel ting. Hadde i utgangspunktet tenkt å kun bruke en av reimene men ser at jeg nok kanskje blir nødt til å bytte litt oftere ut fra i hvilken sammenheng jeg skal benytte klokken. Skulle så gjerne ha likt lenker men jeg synes klokken er mye finere med sort reim.

Denne Carreraen er den første "skikkelige" klokken jeg kjøper og jeg er utrolig fornøyd med den. Etter min mening så er dette en av de fineste klokkene jeg vet om pr. idag. Men...., det skal sies at det var ikke mange minuttene etter at jeg hadde kjøpt denne klokken før neste ønskeklokke dukket opp. Jeg sikler nå på en Rolex Daytona med hvit skive, den er nok hakket hvassere. Jeg har for å sikre familieøkonomien støpt lommeboken inn i en murblokk og senket den i Bunnefjorden så det blir nok en stund til jeg kjøper neste klokke ;)

Jeg gleder meg til følge dette forumet fremover, det er utrolig fasinerende å se hvor oppslukt mange er av klokker (jeg er jo tydelig ikke alene i verden) :)

Hmmmm......, takk for mange svar :) Men, ble jeg egentlig klokere? Jeg synes klokken endret veldig karakter når jeg fikk på gummireima, det ble liksom en helt annen klokke. Jeg tror jeg kommer til å kjøre croco nå mens klokken er blank og fin og bytter til gummi når klokken er brukt litt og ikke så blank og fin lenger :) Utrolig hvor vanskelig det skal være å avgjøre en så enkel ting. Hadde i utgangspunktet tenkt å kun bruke en av reimene men ser at jeg nok kanskje blir nødt til å bytte litt oftere ut fra i hvilken sammenheng jeg skal benytte klokken. Skulle så gjerne ha likt lenker men jeg synes klokken er mye finere med sort reim.

Denne Carreraen er den første "skikkelige" klokken jeg kjøper og jeg er utrolig fornøyd med den. Etter min mening så er dette en av de fineste klokkene jeg vet om pr. idag. Men...., det skal sies at det var ikke mange minuttene etter at jeg hadde kjøpt denne klokken før neste ønskeklokke dukket opp. Jeg sikler nå på en Rolex Daytona med hvit skive, den er nok hakket hvassere. Jeg har for å sikre familieøkonomien støpt lommeboken inn i en murblokk og senket den i Bunnefjorden så det blir nok en stund til jeg kjøper neste klokke ;)

Jeg gleder meg til følge dette forumet fremover, det er utrolig fasinerende å se hvor oppslukt mange er av klokker (jeg er jo tydelig ikke alene i verden) :)

øøøhm.. Ta det som et vennligsinnet tips..

Vil du sikre familieøkonomien bør du fortest mulig gå ut av dette nettstedet, slette loggen i nettleseren din og glemme at denne plassen eksisterer!!

Du må hvertfall ikke bruke lørdagskvelder med en deilig whisky og diverse salgsforum, lauritz.com, ebay etc..

Og for all del, ikke naviger inn på timezone.com eller watchuseek.com!

;):D

Bortsett fra det vil jeg bare si at en Rolex Yachtmaster står utrolig flott til en Carrera og Daytona. :D

Du må hvertfall ikke bruke lørdagskvelder med en deilig whisky og diverse salgsforum, lauritz.com, ebay etc..

Og for all del, ikke naviger inn på timezone.com eller watchuseek.com!

;):D

Nei, det skal jeg aldri gjøre ;)

For meg er det kun croco som gjelder for denne.
Carrera er en racing klokke og kler best lær. Gummi trekker assosiasjonene alt for mye mot vann og aktivt friluftsliv.

Velg croco. Gummien kler den ikke!:cool:

Croco er ikke særlig Racing,bruk den til dress og bytt til gummi om sommeren :)

Lekker klokke, er ikke ofte jeg sier det om en TAG, men denne likte jeg veldig godt.

. Jeg har for å sikre familieøkonomien støpt lommeboken inn i en murblokk og senket den i Bunnefjorden så det blir nok en stund til jeg kjøper neste klokke ;)

Hvor i Bunnefjorden da? Skal ta opp båten snart så kan jo fiske litt først:)