Trenger hjelp med å finne min klokke!

Medlem
1. mai 2011
Hei
Jeg har søkt litt rundt om kring å prøvd å finne en klokke som passer meg, men har slitt litt med å finne den. Så fant jeg dette forumet hvor det virker som om det er en del personer som kan alt mulig om klokker så da spør jeg dere:) Jeg har en liten liste over hva klokken skal inneholde:

Altimeter
Kompass
Thermometer
Solcelle
Tåle og dykke litt med

Vil gjerne ha en klokke som er både analog og digital. Mest fordi jeg synes Analogklokker er mye finere enn digital:) Det er kanskje lite info, vis det er noe mer dere trenger å vite så er det bare å spørre.
Fins det noen klokker i denne katogorien? Er det best å bare ha digital?
Planen min er å bruke den til friluft, casual og i militæret.

Har sett at mange thermometer i klokker ikke går lengere ned en til -10C. bor jo i Norge så vil at den skal kunne vise hvertfall -20C

Tissot t-touch! Den har alt hva du trenger! Er både digital og analog. Har alt utenom solcelle da. Men det er vel ikke avgjørende?

Jeg ville droppet 80% av kravene og gått for en Rolex Submariner 14060M. Helt konge på nato i kongens klær.

Mathfjeld:
Den tissot klokka var akkuratt etter min smak. ser veldig stilig ut også.
Men har ett par spørsmål om den:
Er titanium ett bra valg når jeg skal bruke den Militært og frilufts?
Hvordan Vil touch systemet og klokka eller funke i kuldegrader?
Hvor mange minus kan thermometeret gå?
Batterilevetid? (derfor det hadde hvert fint med solcelle eller kinetic)

deBalzac:
Eller så så casio prw-5100 ut som ett godt valg. eneste er at den går kun til -10C

Ursa Major
Enig i at den klokka så kul ut men jeg trenger en litt mere praktisk klokke;)

Takk for svar sålangt. har vært veldig hjelpsomme:)

Titan er mye letter enn stål og jeg ser ikke noen ulemper annet enn at klokken er mer utsatt for riper..

Titan er mye letter enn stål og jeg ser ikke noen ulemper annet enn at klokken er mer utsatt for riper..

Så vil det si at den kommer til å bli veldig stygg? kommer jo til å krype rundt i marka, så er jo lett at det blir noen riper da. tåler det glasset ett støt eller to? Hvor bra er det å bruke den militært?

Jeg brukte min Seiko SKX009 i militæret, både på rekrutten og senre på båt. Den har fått masse riper og hakk, både i kasse og glasset.
Du skal bruke klokken som en "tool-watch" og jo mer riper jo bedre i mine øyne. Hakkene og ripene i klokken min minner meg om hvor gøy jeg hadde det i marinen og jeg kommer aldri til å pusse den :)

Tissoten har safirglass som ikke ripes opp så veldig lett, men ingen glass tåler at man f.eks smeller den i en stein under kontaktdriller osv. Det fikk en medrekrutt oppleve i felt :)