Trenger hjelp..

Medlem
12. nov. 2013
Sted
Oslo
Jeg er kommet i en situasjon der jeg skal rydde litt plass i winderen, og frigjøre litt kapital til nye eventyr , har derfor NESTEN bestemt meg for at ETT ur skal ut.

Det er to klokker som kjemper om plassen

Nr 1 - Audemars Piguet RO

Nr 2 - Rolex Explorer 2

Mange vil nok mene at 16400 skal få bli, heller den veien selv, MEN jeg har litt problemer med lenken ettersom håndleddet mitt rett og slett ikke er tilpasset denne klokken, mao så savner mikrojustering. Exploreren ligger i dock nesten hele vinteren, og jeg glemmer hvor fantastisk sommerklokke det er, så det er tungt å kvitte seg med den mtp på årstiden.

Jeg legger ved bilder av resten av samlingen slik at det kanskje blir enklere å gjøre seg opp en mening, det skal sies at jeg liker dykkere og ur med litt størrelse.

Rolex Submariner 1680

Audemars Piguet ROO Diver

Frederique Constant Slim Line Moon Phase

Rolex Submariner

Panerai Luminor Marina (lånt bilde)

Shoot!

Fantastisk samling du har, wow!

Aner ikke hva du bør selge gitt, beklager, alle er lekre! TT Rolex og FC MP er nok de jeg selv hadde brukt minst, men det er meg :)

Edit: mulig jeg hadde beholdt dressuret og heller latt den Paneraien det gå. Og kjøpt en 233/372 ha ha. ;)

Er ikke svaret ganske greit når man ser at du har ROO Diver og RO? For like å ha begge når du SKAL trimme ned? :)

Ai, dette var litt an en samling!
Personlig ville jeg beholdt Rolex Explorer II av de to som du selv har valgt ut. Med fritt valg ville jeg solgt Frederique Constant, selv om det er en fantastisk klokke, er den jeg liker minst av røkla.

Gitt den samlingen du har og gitt at du ikke vil kvitte deg med noen av de andre klokkene i samlingen så ville jeg solgt begge og spart opp til en Nautilus eller en AP RO i rosegull :mrgreen:

Steike det er lett å bruke andres penger!

Edit: Bare en liten utdyping.. En av grunnene til at jeg foreslår å selge begge er at du vurderer å kvitte deg med begge to. Anser det derfor som svært sannsynlig at begge vil bli byttet ut med tiden :) Begge to er nydelige klokker!

Hei og takk for sist :)

Hvor mye jeg enn liker RO, så har jeg hatt samme problemet med lenkekomforten. Du har jo dessuten en fin AP i diveren. På den andre siden har du allerede en super sommer-Rolex i TT Sub, selv om den ikke har hvit skive. Hm, kan se gode argumenter for begge ur.

Jeg velger å gi etter for min Rolex-fanboisme, og si at Explorer II blir, mens RO må gå. Det er dessuten til glede for de mange TSere som sikkert gjerne vil kjøpe den sistnevnte av deg ;) Alle vinner!

Av de to du selv nevner, så ville jeg latt 16570 gå. Den er enklere å gjenskaffe, og personlig er jeg utrolig svak for AP RO. Om det skulle være aktuelt å slippe noen av de øvrige, så ville jeg vurdert å la Paneraien gå. Det henger mest sammen med at jeg ikke er så svak for Panerai + cyclops. Lykke til! Jeg følger med på K/S ;)

Denne er enkel!:mrgreen:

Selg Exploreren, den er lett å skaffe senere hvis du kommer til å savne den!:)

Gratulerer med en fantastisk samling!:D

Jeg ville valgt exploreren rett og slett fordi den modellen ikke akkurat er noen favoritt hos meg. Synes båe viserne og bezelen trekker ned helhetsinntrykket. I tillegg har du to andre Rolex og bare en annen AP, man bør tross alt diversifisere litt. :p

Er samtidig litt enig med tidligere taler i at du kan selge begge. Du har i og for seg lagt begge på hoggestabben, og hvis du får oppfylt drømmeuret raskere ved å la begge gå med det samme, burde det kanskje vurderes? Personlig ville jeg aldri solgt RO-en, men hvis komforten er såpass at den plager deg ved bruk, er det nok uansett best å la den gå, hvis det ikke er noen gode aftermarketløsninger som gir deg bedre komfort. Personlig ville jeg forresten solgt ROO-en, heller enn RO-en, spesielt hvis du beholder exploreren, men det var nå ikke det du spurte om.

Hei og takk for sist :)

Hvor mye jeg enn liker RO, så har jeg hatt samme problemet med lenkekomforten. Du har jo dessuten en fin AP i diveren. På den andre siden har du allerede en super sommer-Rolex i TT Sub, selv om den ikke har hvit skive. Hm, kan se gode argumenter for begge ur.

Jeg velger å gi etter for min Rolex-fanboisme, og si at Explorer II blir, mens RO må gå. Det er dessuten til glede for de mange TSere som sikkert gjerne vil kjøpe den sistnevnte av deg ;) Alle vinner!

Takk for sist ja :)

Dette med lenkekomfort er det som plager meg aller mest, derfor ble jeg utrolig glad da jeg fikk ta en titt på dine fantastiske RO med gummi. Den har virkelig satt sine spor.

Takker for hyggelige tilbakemeldinger mtp samling. Valget er dog ikke blitt gjort noe særlig enklere, ettersom samtlige har svært gode argument for sine sysnpunkt ;) Muligheten for å gjennskaffe en Explorer dersom savnet blir for stort, er en tanke som har slått meg også, men på den annen side så er det de neste tre månedene denne klokken virkelig gjør sitt inntog. RO sliter jeg litt med lenken, men ROO Diver sitter som et skudd. Og designet treffer meg klokkerent.

Hva anngår tipset om å selge begge for å kjøpe noe vassere, så er ikke tanken dum, jeg har ikke kicket helt på Nautilus, men har vurdert, og vurderer stadig, Aquanat som en erstatter for RO. Ankepunket vil da være at det er litt vel mye stål/gummi varianter i samlingen (PAM, ROO og Aquanat). RO Chrono Rosegold veldig ineteressant.. Nei dette er ikke lett.. Jeg er åpen for fasitsvaret ;)

Jeg tror jeg hadde latt AP-en gå. Fantastisk klokke, kunne tenke meg en selv(hint, hint) men den blir veldig lik den andre AP-en. Expl tror jeg du vil savne i sommer. Som en bobler ville jeg nok velge å kvitte meg med Panerai-en, da den ikke helt snakker til meg.. Men alt i alt, en fantastisk samling!

Stemmer også for å la AP'n gå.. Den Explorer'n kledde deg utrolig bra og tipper den også får mest armtid fremover. Utrolig irriterende når lenken ikke sitter 100%, noe som også sannsynelig vil gjøre at du ikke bruker AP'n så mye. Den kan jo også tross alt skaffes igjen hvis savnet skulle bli for stort (selv om ikke like raskt som Explorer), men du kan vel uansett få litt trøst i den utrolig kule ROO din.

Forøvrig grattis med RÅ samling :D

15400 er fantastisk fin, men om den ikke sitter perfekt ville jeg solgt den. Du manglet vel en chrono, og må ikke legge mange lappene i mellom på eksempelvis en brukt vc overseas chrono el roo chrono (mtp at modellen sitter bra på deg).
Ellers har du jo opparbeidet deg en finfin samling ur :)

Kjempeflott samling @cobraper
Jeg digger min 15300, men jeg skjønner veldig godt hva du mener med at klokken ikke passer. Men hvis den ikke sitter godt så ville jeg nok ha kvittet meg med denne, min sitter heldigvis perfekt. Dette hadde vært en deal-breaker. Du har jo en veldig flott ROO så su vil da ikke være helt uten en Audemars Piguet.
Er spent på hva du velger;)

Redigert av en moderator:
Da har jeg bestemt meg........

Audemars må desverre forlate skuta denne gangen, det blir ikke planken, men en smooth transisjon til en ny og dedikert eier med et mer tilpasset håndledd.

Jeg har også prikket meg ut den heldige vinneren av den ledige plassen .. DET kommer jeg tilbake til senere.

Takk for hjelpen alle sammen, det skal sies det ikke var lett, men med gode råd kommer man langt :cool:

Da har jeg bestemt meg........

Audemars må desverre forlate skuta denne gangen, det blir ikke planken, men en smooth transisjon til en ny og dedikert eier med et mer tilpasset håndledd.

Jeg har også prikket meg ut den heldige vinneren av den ledige plassen .. DET kommer jeg tilbake til senere.

Takk for hjelpen alle sammen, det skal sies det ikke var lett, men med gode råd kommer man langt :cool:

Arg. Nå som jeg har kjøpt ROO :mrgreen: