Trenger info på noen klokker jeg har arvet

Medlem
6. jan. 2010
Bildene er så som så.. Har prøvd og få de til og bli best mulig ! :)

Om det er noe annen info som står på klokkene dere vil finne ut mer av, så skal jeg få til det.. Men har stort sett bare sett masse tall.. Det som står med skrift klarer jeg ikke lese :oops:

Jeg er ikke spesielt interessert i klokker.. Har en klokke jeg bruker nå og da..
Trenger strengt talt ikke disse klokkene..

Tenker da på om noen av dere entusiaster har noen formening om hva disse kan være verdt?

Eterna (eneste jeg finner på denne er en "Q" over "klokka 18.00"
DSC01404.jpg

DSC01409.jpg

Certina (Quartz)
DSC01416.jpg

Gull lomme ur ? finner ikke noe tekst.. Finner ikke ut hvordan man åpner lokket bak..
DSC01423.jpg

DSC01425.jpg

Quartz (Ripete glass)
DSC01422.jpg

På denne står det noe som "Bemontoir Ancre" i lokket bak..
DSC01433.jpg

//Audis2

Hei og velkommen til forumet :)
Om Eterna klokken kan jeg si at det er et quartz ur, såkalt jubileumsur som man pleier å gi i gave ifm. feks 25 år i arbeid. Dressur. Den er enten laget i 14K eller 18K gull (de 2 siste nummer på baklokket er henholdvis 65 for 14k og 68 for 18k). Lenken kan være i gull eller så er det duble. Verdien kommer helt ann på om det er 14k ca salgspris på 3500 og 18k ca salgspris 4500,- Hvis det er helgull lenke vil jeg sette prisen til ca 10000,- til 12000,-.

Ur nr. 2 dameklokke; hvis den er i 14k er ca pris 8000,- og hvis den er i 18k er prisen 10000,-

Gull lommeuret kan ha verdi fra ca 8000,- og oppover. Kommer helt ann på merket og størrelsen.

Fjerde uret er jeg usikker på hva det er for merke, men hvis det er i 14k er salgs prisen ca 8000,- Men for meg ser det ut som det er et duble ur og da er verdien kanskje 200,-

Siste uret er kanskje i sølv? Kan være det går for 5000,- om du skulle selge.
PS: dette er antatte priser, det kan hende de er mindre eller mer verdt men et anslag ut fra den begrensede infoen jeg har fra bildene dine.
Håper dette er til hjelp :)

Se her ja !
Mye nyttig info siggen7...

Takk skal du ha:)

Da har jeg funnet ut at Eterna klokken er en 14k.. Tviler på at det er gull lenke da den har "stål" farge på baksiden..

Ur nr. 2 : hmm aner ikke hvordan jeg kan se om dette er 14k eller 18k.. men det står noe som "179 0020 22 WD" bak på uret.. Lenken på denne er "gull" farget rundt hele.. Men "koplingen" virker det som at "gullet" blir slitt bort :p

Gull lommeuret : ikke veldig stort egentlig.. Mindre enn en snusboks i omkrets hvertfall.. Aner ikke hvordan jeg får opp bak delen på klokken.. Knappen på toppen åpner lett fronten... Men tør ikke ta i noe mer enn det jeg har gjort nå.. Hehe

Fjerde uret er jeg enig med deg, at det ser ut som noe juggel :p

Siste uret er kanskje i sølv?
Sitter og leter etter mer info om dette på nettet nå.. Ingen lykke så langt tho..

Selv bruker jeg denne klokken... Hehe.. Sikkert ikke noe dere syntes faller i smak tho.. Men digger klokka ;p

41e3ab82-05bc-4649-81a1-c58b8bb4752c.jpg

Var nedom en urmaker etter jobb i dag med klokkene..

Dame klokkene er begge duple klokker eller hva det nå enn heter..

Eterna klokka var som sagt 14k

Gull lomme ur var 14k (noe mer ville han ikke si uten og få betalt)

Siste lomme ur sa han stort sett ingenting om.. hehe

audis2 skrev:
Selv bruker jeg denne klokken... Hehe.. Sikkert ikke noe dere syntes faller i smak tho.. Men digger klokka ;p

41e3ab82-05bc-4649-81a1-c58b8bb4752c.jpg

Minner litt om en Hamilton Ventura. Elvis' ynglingsur!

ELVIS_CHAIR_crop_low1.jpg

Verdens første elektroniske ur så vidt jeg vet.

Hei!
Tenkte det ikke var noe vits å starte ny tråd, så jeg publiserer det her.

Familien har arvet noen gamle klokker. Jeg har ikke noe særlig peiling på klokker, og lurte derfor på om noen her har noe informasjon om dem. De skal ikke selges men det kunne vært interessant å vite hvor mye de var verdt eller hvor gamle de er etc.

Det første er et IWC lommeur 14k gull

Det andre er en Eterna. Det står Executive quartz 4000 (ikke helt sikker på dette, men tror det er 18k). Som dere kanskje ser er ikke lenken ekte gull

Den siste er en Certina dameklokke

IWC Lommeuret var definitivt høydaren her:) Kan lett være verdt en 8000-10000kr i reell markedspris IMO
Forsikringsverdien vil være betydelig høyere.