"Trenger" ny klokke

Hadde muligens gått for en Rolex Explorer 36mm
Passer like godt på fjellet som på kontoret.
https://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-explorer-114270-36mm-2003.54522/

131779_d756369556e344fdcff311e890ae2af3.png
 
Chrono, dykker og en stor klokke er dekket. Pam mener jeg går i samme kategorien som BP i dette tilfellet. Stor og på rem. Jeg vet ikke hvilket bruksområde du tenker, men jeg vil slå et slag for en litt mer klassisk variant. DJ er utenfor budsjettet. Kan jeg anbefale en slik? Har sett på de selv et par ganger nå og er alvorlig nær å dra kortet. For 50k får du en ny med både lenke og rem med god margin. Brukt er det nok litt vanskeligere med da den er relativt ny.

8BF88694-7476-46B9-8BDB-E1AC1B115CB4.jpeg
9A0C7CE5-519F-4462-864C-0C9B97D7DA7F.jpeg


Alternativt kan du gå for en Radiomir i beskjeden størrelse. Dressy og anvendelig. Pam MÅ ikke være oversized selv om puristene vil hevde det.
 
Redigert:
Strengt tatt har du selvsagt mange gode poeng her ;) Jeg mener likevel at et skikkelig kvalitetsur oser såpass «klasse» at man kommer unna med det. Jeg går i dressjakke og skjorte hver dag på jobb, og rullerer mellom Rolex YM, Omega AT og Panerai. Har også en JLC cronograph i kikkerten. Mener alle disse funker til den type antrekk. Her er det bare å hive seg utpå med friske meninger @Bøygen :cool:
Klarer ikke å la være å skli lenger utpå her :) Et "skikkelig kvalitetsur" som feks en Rolex med gull og diamanter til mange hundre tusen er noe en hvilken som helst nyrik russer eller fotballspiller kan kjøpe for å matche sin sølvbelagte audi og bruke det til dressen og Louis Vuittonjoggeskoene sine. Det har ingen ting med klasse å gjøre.
Når det er sagt er jeg enig i at de klokkene du nevner funker til jakke og bukse, det er jo mindre formelt, og i alle fall Omegaen funker vel kanskje til en dress med slips også hvis det skulle kreves :cool:

Om du er ny eller gammel har da vel ingenting å si her :) Er forøvrig enig i dine tilbakemeldinger hvis en absolutt skal følge boka - men jeg er av den oppfatning at en ikke alltid trenger å følge boka. Jeg mener at en NESTEN alltid kan bruke et kvalitetsur (bortimot uavhengig av pris) sammen med dressen, med mindre en skal treffe kongen eller noe sånt. Det jeg derimot nesten blir litt irritert av er når jeg ser folk på jobb i relativt fine klær (kanskje ikke dress men i hvert fall skjorte og pen bukse) som "rocker" en 53mm Garmin/Polar/tilsvarende - det ser bare utrolig teit ut synes jeg. Men det er bare min mening.

Men kom med et innspill til hva jeg spør etter her da :)
Jeg er helt enig med deg ang pulsklokkene, det er ikke særlig pent til ett pent antrekk. Faktisk kanskje hakket mindre pent enn en diger diver med selvlysende visere og 50 timer power reserve.

Og med det i mente synes jeg at samlingen din mangler en klokke som funker til de litt penere antrekkene. Er dessverre ikke så bevandret i prisklassen, men det har jo kommet mange gode forslag. Hvis jeg var deg hadde jeg sterkt vurdert en av Glasshüttene eller Grand Seiko. Spesielt den svarte Glashütten som @UJU postet synes jeg er lekker :)
 
«Klarer ikke å la være å skli lenger utpå her :) Et "skikkelig kvalitetsur" som feks en Rolex med gull og diamanter til mange hundre tusen er noe en hvilken som helst nyrik russer eller fotballspiller kan kjøpe for å matche sin sølvbelagte audi og bruke det til dressen og Louis Vuittonjoggeskoene sine. Det har ingen ting med klasse å gjøre.»

Lurer på hvordan du i alle dager klarte å få disse assosiasjonene til innlegget mitt @Bøygen o_Oo_O
Når det er sagt, passer selvsagt både Rolex YM og Omega AT til dress (og slips) for den saks skyld. Å hevde noe annet blir pretensiøst etter min mening. En klassisk dressklokke har gjerne alligatorrem og enkel skive, ja jeg vet. Men er det så j...a nøye da ;):p
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Om du er ny eller gammel har da vel ingenting å si her :) Er forøvrig enig i dine tilbakemeldinger hvis en absolutt skal følge boka - men jeg er av den oppfatning at en ikke alltid trenger å følge boka. Jeg mener at en NESTEN alltid kan bruke et kvalitetsur (bortimot uavhengig av pris) sammen med dressen, med mindre en skal treffe kongen eller noe sånt. Det jeg derimot nesten blir litt irritert av er når jeg ser folk på jobb i relativt fine klær (kanskje ikke dress men i hvert fall skjorte og pen bukse) som "rocker" en 53mm Garmin/Polar/tilsvarende - det ser bare utrolig teit ut synes jeg. Men det er bare min mening.

Men kom med et innspill til hva jeg spør etter her da :)
Kongen går stort sett med sin GMT Master. Jeg traff Kronprinsen på et arrangement i fjor. Han gikk som vanlig med pulsklokke. Kan garantere at både dykkerur og andre sportslige ur vil være godt innenfor godkjent om man skal møte såvel konge som statsminister. Klokkevalg er som regel det minste problemet for mange når de skal kle seg.
 
Jada jada.
Hvorfor ikke kle seg med pulsklokke til dress.
Ingen bryr seg. Vi er jo en gjeng bønder alle sammen. Bla bla bla...
Men for oss er det jo nøye.
Det er jo derfor vi er her på TS.
For å opplyse almuen og sette standarden for hva korrekt klokkebruk angår.

;)
 
Lurer på hvordan du i alle dager klarte å få disse assosiasjonene til innlegget mitt @Bøygen o_Oo_O
Det var i et tidligere innlegg du skrev at kostbare, skikkelige klokker funker til dress. Man kan jo legge hva man vil i "skikkelige", og da går assosiasjonene mine fort til fotballspillere med alt for mye gull både på og mellom hendene som tror at det er det som skal til for å ha klasse.
Når det er sagt så har du jo ikke valgt klokker selv i den stilen, så det var kanskje en urettferdig sammenlikning :oops:

Vis vedlegg 132936 Dette ser jo bare helt idiotisk ut, og det gjør det bare verre at dette er kronprinsen.
True that!
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Slenger meg på tidligere tips om at OP39 kan være et flott alternativ. Evt. en Air-King.

For en tid tilbake var jeg selv på jakt etter en helt «vanlig» klokke som kunne brukes på fjellturer, på skiturer, i båten og på badestranda med unger uten at jeg var bekymret for riper, samtidig som den skulle være mye klokke for pengene...

Jeg endte selv opp på Rolex sitt sorte får...
Denne har alt av den kvalitet Rolex står for, massevis av klassiske Rolex-elementer, og noen rare ting som man ikke skjønner noe av...

I tillegg går den svært billig på bruktmarkedet sammenlignet med noen av sine søsken...

4CA55D99-C4D4-4ABA-8CAD-75EFAC37748C.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: bjojo