Trenger råd angående ur til smoking.....

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
Jeg testkjørte i går smokingen siden jeg skal i et par bryllup i løpet av sommeren.

Det oppstod imidlertid et aldri så lite problem..... Hvilken klokke skal jeg ha til?

Alternativene er som følger:
- Datejust 16234 (med stålskive, hvitt-gulls bezel og jubilé-lenke)
- Rolex submariner 16610

I utgangspunktet var valget selvsagt (datejusten), men etter å ha testkjørt sort submariner til sort smoking, var ikke valget lenger like klart!?!

Hva ville dere ha valgt?

sub7-1.jpg

Av de to der - helt klart DJ.

Til smoking har jeg selv benyttet Omega Constellation og Patek Golde Ellipse. Begge i gull. Dessverre har jeg ingen av disse lenger, så er litt i beita hva gjelder smoking-ur. For min del vil nødløsningen denne sommeren bli JLC Memovox eller 1601 DJ, ettersom jeg ikke har noe i gull for øyeblikket.

Forstår det slik at dette er klokker du har (og ikke at du skal kjøpe klokke for en bestemmt anledning)

Jeg ville nok valgt Datejust til findressen ja. Enten på jubliee eller på ei svart lærreim.

Ja, hvorfor ikke ta Submarineren? :D Jeg er med krille. Bond var en etikette-rebell, hvorfor ikke følge hans eksempel?

Men bare vær klar over at du nå har en gylden mulighet til å forsvare kjøp av nytt ur!

Hehe....

Jeg har begge to, så å kjøpe nytt utgår... vel i alle fall innen førstkommende bryllup som er allerede på lørdag ;)

"Reglene" sier vel smalt dressur, gjerne i gull og uten dato. Alternativt ingen klokke i det hele tatt.
Dette fordi man ikke skal være opptatt av tid generelt ved festlig anledninger tror jeg.

Ville brukt DJen til smoking selv.

Er det nære venner eller familie som skal giftes? I enkelte sammenhenger er tiden så underordnet at klokken bør legges hjemme. Etter mitt syn. :)

...

I enkelte sammenhenger er tiden så underordnet at klokken bør legges hjemme. Etter mitt syn. :)

Det blir som å si til en dame at smykkene skal legges igjen hjemme når hun skal i selskap. Man går da ikke med klokke i selskap for å se på tiden, men for å vise den frem og se bra ut :)

Det innlysende ville være en slank dressklokke med hvit skive på smal sort lærreim.
For å bryte reglene for dress-skikk og bruk blir det Sub.:cool:
Etikette kan brytes når det er med fullt overlegg.;)

Oppsummert; begge to er mer enn flotte nok til å kunne brukes til finstasen. De færreste (utenom deg selv) vil legge merke til klokka likevel ;)

Jeg gikk i "blådress" og dssd her for noen uker siden, funka bra det.
Ser ingen grunn til at sub ikke skulle brukes. Uansett blir du kjekk, Risti:)

Jeg hadde samme problemstilling rett før jul. Jeg endte opp med vintage Omega, men jeg så VELDIG mye forskjellig der hvor jeg var. Alt fra stål-rolexer til en helt svart Hublot av noe slag.
Personlig synes jeg sub til smoking er kult:cool:

Du kan jo også ta en titt her

M

Eneste korrekte valget her er å ta av lenken på 16234, sett på en sort kroko rem. Killer kombo til tox!

Regards :)
AW

SCIENCE-BASED HOROLOGY

Du skriver Risti, at du skal i et par bryllup. Det korrekte her synes jeg, er å prøve hver av klokkene i hvert sitt bryllup, vente et par uker, og så sende ut spørreskjema til bryllupsdeltagerne (alle altså, gjester og det hele). Da, og kun da vil du få ditt svar hvilket som var riktig! NB!!! Jeg regner med at du presenterer resultatene her :)