Trenger råd om bytte!

Medlem
26. mars 2014
Innlegg
1
Hei,

Jeg har veldig lyst på den nye Yachtmaster 2 i stål.
Har en GMT2 (2008) og en Yachtmaster i gull og stål (2007).
Begge i fin stand med alle orginalpapirer, bokser osv.

Jeg har fått tilbud om å bytte begge mine klokker mot en helt ny Yachtmaster2 i stål og jeg må legge 9.000 kr. i tillegg..

Er dette en god deal??

Jeg har lett for å miste hodet når jeg veldig gjerne vil ha noe + sikkert ikke en brøkdel av kunnskapen om klokker som mange her inne:D

Alle råd og meninger tas imot med åpene armer!

Mvh
Stian
 
Hva den nye YM-en er verdt kan du jo finne ut hos forhandler.

Deretter sjekker du finn, chrono24 og salgs-delen av div forumer og finner en snittpris på klokkene du allerede har? Så har du svaret :) Kan jo være det f.eks lønner seg å selge de andre først og deretter kjøpe en ny YM..
 
Nå vet jeg ikke hvilken stand dine klokker er i, men etter noen kjappe chrono24 søk kan jo regnestykke se litt slik ut:

2008 mod GMT-Master II – noe rundt 40.000? avhengig av stand etc.
2007 mod Yachtmaster – noe rundt 55.000? alt avhengig, igjen, av stand.

Dette er et noenlunde estimat ut fra hva tilsvarende modeller går for på Chrono 24. Yachtmaster II ligger et sted 90-100.000 før moms på samme nettsted. Så alt i alt, avhengig av stand etc, høres jo ikke dette byttet helt urimelig ut. Men her er det selvsagt mange variabler som spiller inn :)
 
Nå vet jeg ikke hvilken stand dine klokker er i, men etter noen kjappe chrono24 søk kan jo regnestykke se litt slik ut:

2008 mod GMT-Master II – noe rundt 40.000? avhengig av stand etc.
2007 mod Yachtmaster – noe rundt 55.000? alt avhengig, igjen, av stand.

Dette er et noenlunde estimat ut fra hva tilsvarende modeller går for på Chrono 24. Yachtmaster II ligger et sted 90-100.000 før moms på samme nettsted. Så alt i alt, avhengig av stand etc, høres jo ikke dette byttet helt urimelig ut. Men her er det selvsagt mange variabler som spiller inn :)

Tror @Lemen treffer ganske godt på prisene som utgangspunkt, så med god tid kan du sikkert få noe der omkring. Med litt dårligere tid, som jeg tipper du har i en slik situasjon kan du fort ende opp med 38' for GMT og 50' for YM (siste er ikke nok en av de Rolexene som er mer vanskelig å få solgt). YM II i stål er ennå som en ny modell å betrakte, så bruktprisene er ganske stive +/- 100'. Jeg tipper de kommer til å synke litt med tiden. Nyprisen er vel rundt 130'? Og hvis det er viktig for deg med ny klokke syns jeg tilbudet er ok. Ikke en deal som du kan snu deg rundt å tjene penger på, men et fornuftig og rettferdig tilbud. Og ingen tilbud skal vel gå uprutet hen? Så gi 5', bytt og opprett en unboxingtråd av en flott klokke vi ser altfor sjeldent her på TS! YMII har en kul komplikasjon, helt nødvendig for god egg-koking. En massiv og eksklusiv stålklokke for kjennere!
 
Redigert av en moderator:
Tilbudet høres helt fair ut! Var selv i din situasjon i fjor høst og endte opp med en YM II i stål. Flott ur som har vært i daglig bruk siden. De YMII som har vært til salgs har vært priset til +-100? Om du trekker fra 9' priser dette dine to ur til 91' . Dette er kanskje til og med er en god deal. Spørsmålet blir vel da om du klarer deg med ett ur! Lykke til!