Trenger tips til komfortabel klokke for tynne håndledd!

Medlem
10. nov. 2011
Sted
Trondheim
Utfordringen min er at pga tynne håndledd blir fort kronen liggende å stubbe nede i håndleddet, noe som over tid er ukomfortabelt. Ønsker derfor tips til en lett og komfortabel klokke. :D
Både skinn og gummirem er ok, budsjett ca 4-10 000,- Handle brukt er ingen hindring.

Ole-Martin

Gjør som meg.. Ta klokken på høyre armen! Det hjelper for meg og mine store håndledd :p

Jeg har også tynne håndledd. Kjøpte meg Seiko Black Monster som har kronen kl. 4. Kronen plager ikke meg lenger. Vet at det er kontroversielt å ha kronen en annen plass enn kl 3, men jeg liker'e!

Du kan jo også se etter klokke med kronen kl 9. Uten at jeg kan komme med noen gode alternativer i din prisklasse.

Vintage

Utfordringen min er at pga tynne håndledd blir fort kronen liggende å stubbe nede i håndleddet, noe som over tid er ukomfortabelt. Ønsker derfor tips til en lett og komfortabel klokke. :D
Både skinn og gummirem er ok, budsjett ca 4-10 000,- Handle brukt er ingen hindring.

Ole-Martin

Det er mye fint innen vintage. Trenger ikke å bli så dyrt. Husk servicekostnad hvis du skal benytte den daglig.

Har forsøkt høyre arm gjentatte ganger, men faller tilbake til venstre...
Vintage har sin sjarm, men ønsker et litt mer sportslig preg ;)

Sinn har jo noen fine modeller med kronen kl. 9.

Men, har du forsøkt å bære klokken litt strammere på armen, slik at den ikke glir ned og kommer i konflikt med håndleddet?

40mm er nok første steg å forsøke. Litt løs rem/lenke hjelper også litt slik at den har litt bevegelsesfrihet på armen.

Jeg har håndledd som en underernært pikespeider, men har aldri opplevd at kronen gnager. Derimot har jeg hørt andre, selv en kamerat med utseende og størrelse som en strategisk barbert gorilla, klage over dette problemet. Hvis du ikke bærer klokkene veldig løst, tror jeg mer det skyldes håndleddets utforming enn dets størrelse. Ellers høres det ut som du ser etter en Sinn EZM3 - fornuftig størrelse, tåler mer enn de fleste andre ur, og har kronen på venstre side. Den burde være mulig å finne brukt i din prisklasse.

En klokke boer passe til det haandleddet den skal sitte paa. Hornene boer for eksempel ikke stikke utenfor ytterkantene paa armen.

Det ligger naa en Sinn 656 paa salgsdelen for 4000. 38mm stor. Finfin klokke til en fin pris.

min

løsning på de fleste problemer ; Tag Heuer Sel :eek: . 39mm, myk og god i kanten. greie bruktpriser og alldeles nydelig ur. god kvalitet er det også :eek:

En brukt Rolex Airking?
34mm, burde passe alle håndledd.

Klokker trenger ikke være 42 mm for å være stilig på en hånd. :p

Stram reimen slik at den stopper ved knokkelen og ikke rir i selve leddet, det er uvant i begynnelsen men er veldig behagelig!