Trenger veiledning

Svarte fa**! Hvis den er ekte..... :)

Det eneste som skurrer litt er rolexrolexrolexrolex skriften rundt, og metall "ringene" rundt lumen, men jeg kan ikke nok til å konkludere med noe.

EDIT: Fargen på de rosa stenene rundt og er litt rar. Hadde det vært rubiner hadde de vært mye rødere.
Men som sagt; har ikke peiling! :)

Hehe ja! Jeg står hjelpesløs! Skjønner vel nå hva jeg mener med at jeg ikke får sove!

Serienummer står på innsiden av glasset. MXX2118 Prøv og google det. Var din bestefar en holden mann?;)

sZqdFUU.jpg

Vei den på en kjøkkenvekt. Den bør være ca 250gram+
Forresten prisen kan være ennå høyre ny for hva jeg vet..

Redigert:
Jeg hadde ringt Securitas og bedt de følge meg til Rolex forhandler a.s.a.p...
Jeg hadde ikke fått sove i den uvissheten;)

Det var prinseklokka si det, og igjen, HÅPER den er ekte! :D

Redigert:
Ser at du kommer fra sunnmøre, Urmaker Nelvik i Ålesund vil nok kunne bekrefte om den er ekte.

Tror nok dessverre det uret er en kopi, Prins Alex.

Rolex GMT har en annerledes rekkefølge på viser-oppsettet enn uret du linker til.

På de ekte GMt'ene har man fra innerst til ytterst;

* Timeviser
* GMT - viser
* Minuttviser
* Sekundviser

Mens på uret du har avbildet, 116758, er oppsettet :

* GMT
* Time
* Sekund
* minutt

Såvidt meg bekjent er urverket nøyaktig det samme for hele lineupen av GMT'er.

Se eksempel:

Rolex-Gmt-Master-Ii-116710-Ln-2245-1.jpg

Redigert:
Hadde bestefar hvit dress, slangeskinnssko og stokk med diamant på, er den nok ekte;)
Men jeg hadde levert den til urmaker for en sjekk. Hvis du legger frem historien som du har gjort her, blir nok ikke sett rart på.

En hver person hadde vel dobbelsjekket dette, for ikke å gå glipp av verdier for noen hundre k?

Good luck, håper for din skyld at dette er the real shit:)

Jeg har ikke noen særlig greie på disse klokkene, så jeg skal ikke si noe sikkert.

MEN, som oftest, hvis man bare finner slike klokker liggende rundt om i huset, er de ikke ekte vare. Og den du har der ligner veldig på denne.

Hva med boks og papirer? Har du det @PrinsAlex

Uten boks og papirer:/ har undersøkt litt nå å har en anelse om at den er falsk:/ dessverre for meg! :/
Men jeg skal åpne den å se, om jeg klarer å få tak i riktig verktøy!
Det må jo være for godt til å være sant dette her, men man kan jo aldri være helt sikker!
Klokken er værtfall fin å se på, men om jeg kommer til å beholde den får "tiden" vise! Hehe tørr humor!

Redigert av en moderator:
Nå er det ikke meningen og være en killjoy her. Men dette er vel et tilfelle av "Too good to be true" eller hva? En 16759 SARU til snaue en halv mille? Er jo veeeldig kult om den er ekte, men skeptikern i meg sier den er helt klart fake. :) Ser ikke de "Rubinene" og "safirene" litt vel bleke ut i forhold til ref. Briljant Watches og urverket sine bilder? Og skal det ikke være gullstempel o.s.v på låsen på gullmodellene??

Edit: ser også at det er nevnt at viserne er i feil rekkefølge. Med GMT viser under time viser.

Redigert:
Wow! Dette var uventet! Men vet ikke helt hva jeg skal se etter for å være helt ærlig! Ser da bra ut, men hva vet jeg om rubiner og andre type stener ;)

Ta den med til urmaker og sjekk. Synes datoen kan se litt liten ut om jeg skal si noe, og kronen ser litt rar ut fra siden(dårlig finish?) men som sagt, har ikke peiling..

låset känns inte 100% synkat heller känns det som,

i många fall, jag säger inte att detta är ditt fall, men så är det många som köper replicas och sier att de har arvet den av beste far etc för att de ikke vill si att de köpt kopi, en lätt unskyllning ifall noen skulle se att det er en fake man har på byen etc, stött på folk ofta som har den unnskyllningen... sad but true ):

gå til urmaker så får du ett snabbt och korrekt svar mister! (y)