Trist helg

Medlem
24. april 2013
Innlegg
31
Sted
Oslo
Dette har vært trist helg.

Kom hjem til at det hadde vært innbrudd i leiligheten. Favorittklokken hadde jeg heldigvis på meg. En pent brukt Rolex Submariner 14060 A serie (fra år 2000). Bunnen til ytterboksen var derimot stjålet sammen med lenke, hefter, hang tag, garantibevis, urmakerkvitteringer og kjøpskvittering fra da klokken ble kjøpt ny hos norsk Rolexforhandler.

Utrolig leit at dette skulle skje når jeg endelig hadde fått tak i et 100% komplett eksemplar av min drømmeklokke!

Har fortsatt klokkehodet, barettene, en drøss med natoreimer, innerboks, lokket til ytterboksen og endlinks'ene til lenka.

Ser at komplett eksemplar av denne klokken går for rundt 30000 på chrono24 ol. Må sende liste på verdier som er tapt til forsikringsselskapet.

Er det noen som vet salgsverdien på det jeg har igjen og dermed hvor mye klokken har tapt seg i verdi etter innbruddet?

Håper dere kan hjelpe meg :)
 
Redigert:
Ahh, kjipe greier! Får virkelig håpe ting ordner seg, og føler med deg ...
Om det er noen trøst, om enn mager så er det vel ikke det helt store tapet rent i kroner om mangler b/p, men ofte vil jo en med b/p gå langt raskere ved eventuelt salg såklart, så det er jo en faktor. Men dessverre en jeg tror det er vanskelig å få et forsikringsselskap med på.
 
Forbannede kjeltringer. Av med hodene deres!:mad:
Vil tippe at du må selge et par-tre tusen billigere enn med full pakke.
Men som sagt, vill tipping fra min side.
 
Tusen takk for hjelpen! Krysser fingrene for at jeg kommer greit ut av det.

Ha en fin kveld :)
 
Redigert:
Fikk melding om at politiet hadde funnet lenken og en kvittering :) Utrolig godt å få lenken tilbake! Klarer nok å leve uten tilbehøret som ble stjålet, selv om jeg fortsatt drømmer om en 100% komplett norskkjøpt sub, lik den jeg en gang hadde.
 
Fikk melding om at politiet hadde funnet lenken og en kvittering :) Utrolig godt å få lenken tilbake! Klarer nok å leve uten tilbehøret som ble stjålet, selv om jeg fortsatt drømmer om en 100% komplett norskkjøpt sub, lik den jeg en gang hadde.

Godt å høre, det har desverre blitt slik at man må prøve så best man kan med å sikre sine eiendeler/bolig, tenk oppgradering av dørlåser, sikring av vinduer og tilknytning til et alarmselskap.. dette medfører oftest en sikring av deg og forflytter problemet til naboen. Husk også på at en tilknytning til et alarmselskap medfører en mulighet til å trykke på en overfallsalarm umiddelbart hvis du er hjemme.
Tom