TS Passaround 2. laget : nå med anmeldelser!! :

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
Da har det nå kommet seg dithen at jeg på vegne av ni (eller var vi åtte?) spreke støttemedlemmer kan unboxe den offissielle "Tidssonen Passaround 2. laget".

Men først litt luremuseri:

Sendt med UPS:
FPR6v.jpg

Eddie Platts, England
uR6th.jpg

Ring any bells?

Sort eske (uten hverken krone eller Omega-tegn)
ZilzG.jpg

Sprek Nato
oiVNN.jpg

Nei... om en skulle ta seg en kopp kaffe på dette.
Så kan dere internetianer google litt på hva England hadde å bidra med i Everest-ekspedisjonen 1953

Hvordan kom dere frem til å velge akkurat denne? :) Samme mål som explorer eller? 39mm rundt om kring? Fin var den da!

The (Watch) Lord moves in mysterious ways ;) (hadde siklet på den selv og idéen til å gjøre den som passaround dukket opp. -igjen, alt i det skjulte i Salon Prive)

Første opplevelsene er som følger:
+ fantastask lume
+ pen, ren design
+ solid og ligger godt på armen
+ den deler navn med noe av det største som kommet ut av GB :)
- skranglete rotor (?)

Så litt vårvarme og noen streetsmarte stemningsbilder:

51a7bed0-5333-c830.jpg
51a7bed0-534e-cf63.jpg

51a7bed0-5369-8f49.jpg
51a7bed0-537a-bdbe.jpg
51a7bed0-538e-20e4.jpg
51a7bed0-539a-90b9.jpg
51a7bed0-53a3-fcb8.jpg
51a7bed0-53bc-6abe.jpg

Så bra ut dette! Gleder meg til å gjøre et interessant bekjentskap!

Over døgnet inn i relasjonen nå. Noen ting har landet godt, noen litt mere sisomså.
Den er helt fantastisk på armen, merker den ikke men "føler" den samtidigt hvis jeg konser meg.
Lumen var lysendeklar vid første opplevelse, kan hende jeg er bortskemt med OM, men den dabbetav litt fortere enn ønsket.

Men nok om dettenå. Vil ikke skrive ned alt om altfør noen andre klådd på den med.
Så hvis ikke veldig positivt (eller negativt) sker så er den klar for Krille onsdag

Passarounden er nå overlevert krille.
Jeg har kost meg veldig med den på armen og form, fit & function er upåklagelig. Den er noe større live enn hva heg trodde på bild. Kan hende det er 22mm-lenken som lurer øyet og proporsjonene.
Trivdes best med den på flott orginallenke, selv om NATO var sprekt.
Eneste jeg er litt usikker på er value for money, japanen innabords skrangler litt. Noe jeg hadde regnet med for 1000 nok og returnert noe for 5000 nok. Denne er mittemellom på godt og vondt. Kanskje manuelt opptrekk vært tingen, truth is er at min Alpha til 900 med akkurat det gir litt mere godfølelse på akkurat det punktet.

Gleder meg til å høre fra deg krille, din Steinhart-anmeldelse setter nivået høy :)

Takk for kjapt og hyggelig morgenmøte, og takk for kaffen! Vet ikke om jeg får anledning til å skrive en ekstremt detaljert anmeldelse, men noe kommer nok! Har Smith på hånda nå, og foreløpig er det en sjarmerende sak:)

Adamskater: hva mener du med skrangling? Jeg har en Benarus med Miyota 9015, og der er rotoren hørbar og med tydelig wobble når den roterer raskt. For meg et det sjarmerende, og ikke tegn på dårlig kvalitet. Ref. Valjeaux (?) wobble.

Adamskater: hva mener du med skrangling? Jeg har en Benarus med Miyota 9015, og der er rotoren hørbar og med tydelig wobble når den roterer raskt. For meg et det sjarmerende, og ikke tegn på dårlig kvalitet. Ref. Valjeaux (?) wobble.

Samme 9015 her i ja, jeg skjønner godt at "wobble"-følelse kan være godt og du på en måte tar del i gyrokraften som strammer opp fjæren. Men rotor-lyden her var mer metallisk og jeg oppfattet det som skranglete og ikke en "godlyd".
Har ikke i Seiko'enes 7S26 eller ETA2824-2 opplevt rotorlyden på denne måten.
Presiserer at jeg omtalte det som en "opplevelse" og min høyst subjektive mening, ikke en umiddelbar kobbling mot kvalitet.