Tudor-Bastard?

Min 79090 hadde rolex krone, men tudor logo på lenke. Baklokket sto det også Rolex på.

 
Tudor har vel ofte både og, alt ettersom hva eierne har kjøpt igjennom tidene?

Men, hadde heller ventet på en for salg i Norge tror jeg.
 
Riktig :) Hm, men denne Van eit eller anna påstår hardnakka at uret kom i si tid med lenke, clasp og krone frå Rolex? Har han mekka i hop noko sjøl ? Eg er skeptisk... Enig i at ein kan vente på en fra Noreg men eg er ikkje så tålmodig av meg og dei ura eg har spurt om er sold før eg får spurt om servicebehovet....

Lurer litt på denne og, men prisen flere hakk opp:

http://www.chrono24.com/en/tudor/tu...90-aus-1997-mit-box-und-papier--id4051884.htm

Krone og baklokk frå Rolex men clasp og lenke frå Tudor... Eg blir ikkje mindre forvirra
 
Redigert:
Min 79090 fra ca 1992 har samme konfigurasjon. Rolex trip-lock krone, Rolex
baklokk og en 9315 lenke med Tudor logo og 380b endeledd.

Velger å tro at dette er orginalt til klokken.

EDIT: jeg snakker om klokken som er linket i posten over.
 
Redigert:
Tja... Kva skal en gjera? Ville dere ha lagt inn eit (skam)bud?

Lenken til den første klokken du linker til er feil til denne modellen.

Det er en 78360. Bedre byggekvalitet, men uten diver extension. Boksen er også av nyere dato.

Om prisen er feil/riktig vil jeg ikke ha noen formening om.
 
@DaleCooper ville ikke anbefallt mid-size sub for å bote mot kløa. I hvert fall ikke uten å ha prøvd en i Ø36mm først. Det er betraktelig mindre enn sub på Ø40mm
- bezeln gjør også at den får en mindre skive enn f.eks enn et 36mm dress-ur eller f.eks Explorer på 36mm
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Ok, men eg har kjøpt ein Omega SMP midsize, den funker bra for meg. Er dei sammenligbare? Er det dette dykk kallar for Midsze fella?
 
Det finnes selgere på nettet som spesialiserer seg på lenker. Du vil kunne bytte Rolexlenken i en original tudor lenke + cash eller eventuelt en tudor lenke som er mye bedre enn Rolexlenken du får med. Så akkurat det hadde ikke bekymret meg.
 
Eg veit dykk ikkje lik midsize, men eg har frå før ei Omega SMP 36 mm og ho fungerar godt på arma mi. Eg er ei midsize mann, synes nok 40 mm er litt i overkant for meg. No er eg på utkikk etter eit meir formelt ur, som eg kan bruke til dress.

Kva tror dykk, som kan meir enn meg om dette, at eg skal gi for denne 75190? Polert og skifta deler javel, men dei orginale delane fylger med.

Åpen for innspill