Tudor Blackbay 36

Medlem
24. juli 2013
Innlegg
69
Sted
Oslo
Vad tycker folkens om denna? Själv tror jag nog det kan bli ett köp!

(Hade gärna lagt in en bild men har inte en susning om hur man gör, ganska tungvint iaf:))
 
Her er nokon bilder stjelt frå hodinkee

TudorBlackBay36-8.jpg


TudorBlackBay36-1.jpg


Neste klokke vert sannsynligvis Tudor og då er denne absolutt ein kandidat :D
 
Jeg synes den er meget fin, men forstår de som har ytret at den ser ut som en naken dykkerklokke (ifht bezel).
Samtidig, og for å bruke et forslitt uttrykk fra dagligvarehandelen; det enkle er ofte det beste. Viserne er nok en smakssak (jeg liker de godt). Hadde det vært brukt vanlige visere eller s.k. Mercedesvisere hadde det lett sett ut som en kopi av flere kjente ur. Nå sørger de for sårt tiltrengt særegenthet, i akkurat passe store mengder.

"Størrelsen gjør den meget anvendelig til smalere håndledd og formelle anledninger.."(fritt oversatt fra Tudor).
http://www.tudorwatch.com/magazine/article/baselworld-2016-black-bay-36
 
Vurderer denne selv! For min del er jeg veldig spent på hvordan 36mm er på håndleddet, og frykter det blir litt vel lite.. Ellers syns jeg den er veldig fin, men skjønner at folk syns det blir litt "nesten", og at det ser ut som om bezelen har falt av.
 
Denne er definitivt til vurdering, og et alternativ(?) til Explorer I i samme diameter for min del. Blir spennende å se norske priser, og hva de ender opp på her på KS når de første "early adopterne" flipper etter noen uker... :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Tudors nyheter skulle ankomme i slutten av juni i følge Bjerke, pris har jeg ingen formening om
 
Sendte en mail til Bjerke, og fikk som vanlig kjapt svar, også på prising av de nye "standard"-BBene med inhouse:

Black Bay 36 forventes å være på plass ila ca 1 måned. Prisen er kr24300 på lenke, og kr21600 på rem.

De nye modellene med inhouse-verk forventes også å være på plass ila ca 1 måned. Her er prisen kr31400 på lenke, og kr28700 på rem. Modellen i bronse og den sorte PVD modellen har andre priser.

Prisen på de utgående modellene vil ikke bli satt ned.
 
Vell, nå er det gått 1 mnd og det ser ut til at denne enda ikke har dukket opp blant massene. Man begynner jo å lure på hva som skjer med Tudor nyhetene?
 
Er faktisk nøyaktig en måned siden jeg spurte Bjerke, og da var svaret "ila ca 1 måned" på både BB36 og de nye BB med inhouse. Så et par uker pluss-minus er vel innafor? :)
 
Er faktisk nøyaktig en måned siden jeg spurte Bjerke, og da var svaret "ila ca 1 måned" på både BB36 og de nye BB med inhouse. Så et par uker pluss-minus er vel innafor? :)
Venter også på svar fra Bjerke angående dette. De skulle ringe meg. Men de var ikke sikre på om de fikk de inn på neste levering som er nå i midten av juli. Hvis de ikke fikk det nå blir det neste måned. Hun virket litt oppgitt over at Tudor ikke greide å gi noe klart svar.
 
Hvilket inntrykk fikk du @Todda ? Har sett forskjellige folk som mener den bærer noe større enn DJ og andre klokker i 36mm, enig? Og, har du flere bilder? :D
 
Hvilket inntrykk fikk du @Todda ? Har sett forskjellige folk som mener den bærer noe større enn DJ og andre klokker i 36mm, enig? Og, har du flere bilder? :D

Jeg synes ikke den bærer større enn DJ 36mm, eller GS 36mm for den del. Den fremstår som ganske liten. Men den er veldig kul. Jeg fikk en retrofølelse av gutteklokke fra 70-tallet og vintage-vibe. Andre har nevnt at den så ut som en dykker uten den vridbare bezelen. Ikke enig i det heller.

Her er et bilde til. Litt dårlig, men det illustrerer kanskje størrelsen. Jeg har som nevnt nokså smale håndledd, så jeg synes den sitter fint på meg, men det var en overgang å ta av Seadwelleren og ta på denne.

2016-07-06 12.05.59-lite.jpg
 
Takk @Todda , syns den satt veldig bra på deg :) hvordan inntrykk fikk du av remen? Og prøvde du med lenke?

Jeg prøvde den ikke med lenke, men de hadde solgt en med lenke, og de sa den var fin og god. Jeg likte godt reima. Behagelig og fin. Jeg synes reim er finest, men hadde nok kjøpt med lenke og satt på reim.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
@aksgro og @frj

Jeg prøvde denne hos Askeland i Stavanger denne uka (6. juli) , så den er hos forhandler.

Vis vedlegg 9954
@Todda Jeg var innom Bjerke i dag. De har fortsatt ikke fått inn de nye Black Bay-modellene og forventer ikke å få dem før i slutten av august. :( Spurte ikke om BB36, men fortalte at de hadde kommet til Askeland i Stavanger og da ble hun overrasket og virket faktisk ganske snurt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
@Todda Jeg var innom Bjerke i dag. De har fortsatt ikke fått inn de nye Black Bay-modellene og forventer ikke å få dem før i slutten av august. :( Spurte ikke om BB36, men fortalte at de hadde kommet til Askeland i Stavanger og da ble hun overrasket og virket faktisk ganske snurt!

Huff!
La inn depositum på en BB36 på Bjerke i Bergen for et par uker siden. Da de ikke fører Tudor i Bergen skulle denne sendes fra Oslo.
Fikk beskjed om at det var estimert at den skulle lande i Oslo i mnd. skiftet juli/august, men ettersom jeg tror det er flere på den listen forventer ikke jeg å få den med det første.

Er underlig at Askeland fikk 2 stk så tidlig. Virker ikke som om denne er dukket opp særlig mange andre steder i verden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Huff!
La inn depositum på en BB36 på Bjerke i Bergen for et par uker siden. Da de ikke fører Tudor i Bergen skulle denne sendes fra Oslo.
Fikk beskjed om at det var estimert at den skulle lande i Oslo i mnd. skiftet juli/august, men ettersom jeg tror det er flere på den listen forventer ikke jeg å få den med det første.

Er underlig at Askeland fikk 2 stk så tidlig. Virker ikke som om denne er dukket opp særlig mange andre steder i verden.
Ah. Kjedelig! Men jeg spurte ikke om BB36 altså, så det er jo lov å håpe at de får den inn før! Men ja, enig i at det er rart Askeland fikk de inn så fort.
 
Har en kompis som prøvde BB36 hos Bjerke i Oslo for noen uker siden. Han fikk beskjed om at de hadde fått inn to. Er det da neste leveranse som ankommer i skifte juli/aug?