Tudor damemysterium

Medlem
8. juli 2011
Sted
Norge
Kona har arvet denne fra sin mormor:
front_zpsb6b45571.jpg

bak_zps099b6601.jpg

krone_zps4c4bf316.jpg

Jeg ser at det står 7935 på baklokket. Serienummer på kassen er 452588. Den er 21 mm uten krone, og 27 mm lug-lug. Det er 20 micron plaque. Det er også et fixo flex armbånd som påstås å være originalt, men gamlemor surrer litt.
Klokken kan trekkes opp og fungerer fint, men verket har løsnet fra kassen.

Jeg har prøvet å gjøre research selv flere ganger, men finner lite konkret informasjon om klokken, hva som skal være inni og når den er fra.

Noen som kan hjelpe? Hvis noen vil gjette verdi hadde det vært interessant også.

La urmakeren ta en rens samtidig som verket festes. Selv fikser du glasset med Autosol, tannkrem eller det som verre er. Jeg bruker 1200-smergelpapir etterfulgt av Autosol, da blir det som regel bra.

Dette uret har affeksjonsverdi langt utover en eventuell salgsverdi.

La urmakeren ta en rens samtidig som verket festes. Selv fikser du glasset med Autosol, tannkrem eller det som verre er. Jeg bruker 1200-smergelpapir etterfulgt av Autosol, da blir det som regel bra.

Dette uret har affeksjonsverdi langt utover en eventuell salgsverdi.

+1

Flott gammel Tudor det der.
Som Minuteman sier, send det på service. Og få det opp å kjøre, men jeg ville byttet glasset. Plexiglass blir sprø etter mange år, og da kan fukt komme seg lettere inn i klokken. Nytt glass får du sikkert med i prisen på overhaling.
Tviler sterkt på at fixo-flex kom med klokken orginalt ;)
Personlig ville jeg satt på en brun skinnrem ala croco eller lizard, og fått "gullbaretter" som ikke stikker ut på sidene. Eventuelt filet inn de vanlige stålbarettene som stikker litt ut :)

Så har du verdens fines dameklokke :)

Akkurat det med remmen tenkte jeg også @Justandreas, men tenkte ikke så langt som til barettene.

Ellers takk for alle tilbakemeldingene. Klokken blir nok pusset opp. Legger opp bilder når den blir klar.

Redigert av en moderator:
Flott gammel Tudor det der.
Som Minuteman sier, send det på service. Og få det opp å kjøre, men jeg ville byttet glasset. Plexiglass blir sprø etter mange år, og da kan fukt komme seg lettere inn i klokken. Nytt glass får du sikkert med i prisen på overhaling.
Tviler sterkt på at fixo-flex kom med klokken orginalt ;)
Personlig ville jeg satt på en brun skinnrem ala croco eller lizard, og fått "gullbaretter" som ikke stikker ut på sidene. Eventuelt filet inn de vanlige stålbarettene som stikker litt ut :)

Så har du verdens fines dameklokke :)

+1