Tudor lenkelås/lenke allergisk reaksjon

Medlem
20. juli 2011
Sted
Bærum
Fruen har nå brukt sin Tudor 79090 submariner (med orginal lenke) noen måneder og har nå plutselig fått allergisk reaksjon på håndleddet (seriøst) ved lenkelåsen, noen som erfart dette ?
Vet at nikkel ikke blir brukt (ikke skal brukes) i "smykker" lenger men er litt usikker på lenken/låsen til 79090 om den overhode inneholder nikkel i noe form ?
Alternativ til løsning er jo
1. Å bytte til Orlando/Ruus vintage rem eller lign. (da bytter klokken uttrykket som hun liker)
2. Å bytte til helt ny type lenkelås eller lenke (da forblir jo ikke klokken orginal)
3. Eller bytte ut hele klokken med en vintage day/date platina med president (jeg, mitt dumme naut foreslo det i et korttenkt øyeblikk og viste henne bilde : " jaa, den er jo veeeeldig fin").

Hjelp:p

Har du forsøkt å rense lenken skikkelig? Det kan ha satt seg noe der som irriterer huden. :)

Enig. Men du kan jo raskt kaste på en nato med farge, for moro skyld, mens du finner ut av alternativene. Nato som selges her på sonen har super kvalitet og er billlige!

Mine kone kjører 1680 eller 5513 med nato. Funker fint.

Lenke er jo penest, men da slipper hun ihvertfall utslett umiddelbart..

Jeg lurer egentlig på
1) Er det nikkel i Tudor spennen ( den er nesten ny )
2) Er det nikkel i Rolex' sine spenner ( nye ) ?

Vi takker @rambutan for forslaget og prøver det først ( billigst alternativ )

Redigert av en moderator:
Hei, sikker på at dette ikke bare er varmeutslett? Jeg kan få tilsvarende merker hvis klokka kiler seg litt fast under skjorten å jeg ikke merker det på en stund. Forsøk å gå med lenkelåsen opp å skiva ned et par dager å se hva som skjer.