Tudor nyheter fra Basel!

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Vil ha! :D :D :D :D :D

Tudor2.jpg


Tudor1.jpg
 
Ganske trofast og meget pen nytolkning av den gamle Monte Carlo modellen. Jeg synes dette er meget, meget smart av Tudor!

GetImages.php


watch10.jpg
 
Oi, se på de ja! Liker veldig godt!

Lurer på hva slags verk som står i de der - et modifisert 7750-verk, kanskje? Tudor brukte håndtrukne Valjoux-verk i de første generasjonene Monte Carlo, og et automatisk 7750-verk i den siste, som hadde en annen subdial-layout og datoen klokka 3. Ser disse nye har automatisk verk, men har beholdt subdial-layouten og datoen klokka 6 som på de første generasjonene.
Så er det bare å prøve å overtale Bjerke til å hente hjem noen slike...
 
ETA med chrono-modul har noen nevnt.

Jeg vil svært gjerne ha en slik :) Blir nok utenlandshandel i så fall.

attachment.php
 
Egentlig så ønsker jeg meg en tachymeter bezel på denne, hva synes dere?
 
Hvor får man egentlig tak i Tudor i Norge ? Og hva vil veiledende pris i så fall være ?

Blir litt dumt spørsmål for min del egentlig. Norske forhandlere har ennå til gode å få motta mine penger, men interessant å vite hvor mye penger man kan spare.
 
Egentlig så ønsker jeg meg en tachymeter bezel på denne, hva synes dere?
Nei, jeg synes ikke det. Har aldri helt sett poenget med tachy-bezel (jo, jeg vet hvordan den brukes!), og ser heller ingen estetiske grunner til at det skulle tatt seg noe bedre ut. Tror i alle fall ikke, om jeg hadde kjøpt klokka, at jeg på noe tidspunkt hadde befunnet meg i en situasjon hvor jeg hadde savnet det...

Nok om det - bare en bønn: dette var ikke en oppfordring om diskusjon rundt nyttige/unyttige features på ur!
 
Noen som har noen formening om hva denne kommer til å koste?

Og ja, jeg syntes også den var jævlig kul!(understatement)
 
Nei, jeg synes ikke det. Har aldri helt sett poenget med tachy-bezel (jo, jeg vet hvordan den brukes!), og ser heller ingen estetiske grunner til at det skulle tatt seg noe bedre ut. Tror i alle fall ikke, om jeg hadde kjøpt klokka, at jeg på noe tidspunkt hadde befunnet meg i en situasjon hvor jeg hadde savnet det...

Jeg har alltid synes at tachy-bezel har sett veldig kult ut på en chrono, en ren estetisk vurdering. Det gir liksom litt ekstra racing-feel ;)

F.eks.

405561_large.jpg
vs
TudorChrono1.jpg
 
Nå ser det ut som om Tudor Heritage begynner å komme i butikkene! På denne bloggen er det en fyr som har fått sin, som skriver en review.

Resten av bloggen er også verdt å sjekke ut, særlig for vintage Rolex-freaks.