Tudor nyheter fra Basel!

Takk, krille! Han likte den jo åpenbart ;) Håper noen her på forumet kjøper seg en og lar oss andre få klå litt ved en anledning. Krille, jeg føler på et vis at du har meldt deg frivillig? ;)

Denne er fantastisk vakker!
En av de mest aktuelle alternativene for turen min til Geneve i august.
Har kontaktet Tudor der nede og de bekreftet pris på ca 24000 nkr.
Den konkurrer med Breitling Super Avenger eller Seawolf.
Dette blir vanskelig. Jeg må ha en drink.:cool:

Takk, krille! Han likte den jo åpenbart ;) Håper noen her på forumet kjøper seg en og lar oss andre få klå litt ved en anledning. Krille, jeg føler på et vis at du har meldt deg frivillig? ;)
Hehe, vi får se! Jeg er ikke fremmed for det, men det er en viss mulighet for at jeg kommer til å legge noen andre veldig dyre (ikke-klokkerelaterte) planer... Så jeg er litt i tenkeboksen på den der, men jeg merker jo at den drar noe sinnsykt!

Kan du gi en kort innføring?

(jeg har faktisk ikke snøring og vil gjerne lære :oops:)
Ja visst. La oss bruke et illustrasjonsbilde:
Rolex_Daytona_SS.jpg

Tachymeterbezelen brukes sammen med kronografen for å måle fart, det vil si tid pr lengdeenhet eller distanse. Først må vi bestemme hvilken lenge-enhet vi vil bruke. I Norge er det vanligst å måle fart i km/t.

1. Start kronografen når måleobjektet passerer startlinjen, og stopp den etter én kilometer.
2. Les av kronografen. Si at det tok 30s på én kilometer, da står det 120 på bezelen. Det betyr at gjennomsnittsfarten er 120 km/t.

Hvis du måler en avstand som er større eller mindre enn en kilometer, må du dele eller gange i henhold til det. Si at du f.eks målte 30s på bare 100 m, da må du dele 120 på 10, slik at gjennomsnittsfarten blir 12 km/t. Tok det 30s på 2km, gang med 2, da er snittfarten 240 km/t.

Om du er amerikansk anlagt og bruker miles blir kalkulasjonene akkurat de samme, bare at du får farten ut i mph.

Var i stockholm i helgen og så denne i real-life! Tok den dessverre ikke i nærmere øyesyn, da jeg var redd for å ikke kunne styre mine lyster og fristelsen bli for stor :) Uansett, det virket som et meget pent ur og håper det blir å se på håndleddet til forummedlemmer i nærmeste fremtid!

Så denne modellen live i St. Raphael igår, skulle egentlig sjekke ut den nye Rolex Sub`n......
Falt pladask for Tudor Heritage`n og skal en tur bort i dag igjen, vi får se om det blir handel ;)

Så denne modellen live i St. Raphael igår, skulle egentlig sjekke ut den nye Rolex Sub`n......
Falt pladask for Tudor Heritage`n og skal en tur bort i dag igjen, vi får se om det blir handel ;)

Enig med Anders - do it!

Jeg var i Saint Raphaël for noen uker siden og så etter Heritage for å få klå litt og prøve på. Da hadde de ikke fått den inn ennå...:(

Hva skal de ha for den?

Sitter spent og spiser lunch nå, de åpner kl 15:00 :D Mener prisen var i overkant av 3000 EURO.

Det ble kjøp Frodo :cool:
Kjøpet ble gjort hos en meget servicevennlig AD, her ble hele familien inkl vår Jack Russel mottat
på imponerende måte :D

Her sees kone og yngste pode i speilet ;) Fikk fin hjelp til å velge sort eller grå skive :cool:
009-1.jpg

Inni her er Tudor Heritage`n :cool:
043-1.jpg

Bilder kommer etterhvert :D Jeg er meget fornøyd :cool:

Det ble kjøp Frodo :cool:
Kjøpet ble gjort hos en meget servicevennlig AD, her ble hele familien inkl vår Jack Russel mottat
på imponerende måte :D

Her ser sees kone og yngste pode i speilet ;) Fikk fin hjelp til å velge sort eller grå skive :cool:
009-1.jpg

Inni her er Tudor Heritage`n :cool:
043-1.jpg

Bilder kommer etterhvert :D Jeg er meget fornøyd :cool:

Herlig!

Gratulerer tombs!

Gleder meg til å se bildene!
Vurderer faktisk denne når jeg skal til Geneve om tre uker...
Er litt misunnelig på deg akkurat nå...

BILDER!!!:D

Takk frodo :)

039-2.jpg

040.jpg

Det følger også med en meget flott natoreim som gir uret et mer sportslig preg ;)
Det kommer en utfyllende post etter at jeg har kommet hjem til Norge midt i august :cool:

Den ser fantastisk ut, gratulerer så mye! Gleder meg til flere bilder og en utførlig rapport :D

Grattis med et sporty og tøft ur!
Spesielt tiltrekkende også med detaljene på bezel som går igjen på krone og push-buttons.

:D

Takk Anders og Moore :D
Lager en egen post med bilder når jeg kommer hjem ;)