Tudor Pelagos 25600TN

titan

Støttemedlem
Medlem
3. april 2014
Innlegg
878
Sted
Oslo
Tudor Pelagos 25600TN med In-house og COSC - sertifisert verk med 70 timers gangreserve.
Det er på tide med en liten utpakking av noe som jeg er meget fornøyd med, kjøpt ny i romjulen som en ment daglig beater.

Ble forent med denne ganske kjapt etter et hyggelig besøk hos Håkon Lian.- Anbefaler de på det sterkeste!
Må også sies at annonsering av denne modellen i 2015 med MT5612 verk utløste min fulle nysgjerrighet og rekognoseringen startet umiddelbart.
Internasjonalt godt mottatt In-house MT5612 verk, keramisk bezel med 60 klikk, 500m vanntett, helium escape valve, samt lyssterk eg jevn lume.
Uret føles lett og meget behagelig på armen takket være titanium materialet, også er lenken meget leken med 3 mikro justeringer for lengde der siste innstillingen er en fjær-belastet mobil ekspanderende forlengelse. Forøvrig en dykker forlengelse i låsenen.
Leveres i en fin boks med gummi reim, eneste jeg kunne ønsket meg er halve ledd til lenken for enda bedre lengde tilpassing.

Konklusjonen er et meget presist urverk, som ikke bygger ut for mye, bygd solid og føles sikkert som banken. Utrolig tight og presis bezel med 60 klikk slik det skal være, "ta av uret på fredan og sett`n på igjen på mandag",- gangreserven strekker til!



-Takk for seg-




















 
Grattis med flott Pelagos!
Hva synes du om skiven da? Den blir ikke for rotete? Er etter hvert på jakt etter en Pelagos selv, og klarer ikke bestemme meg for om det er for mye tekst.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Grattis med flott Pelagos!
Hva synes du om skiven da? Den blir ikke for rotete?
Absolutt ikke! Tvert i mot for min del, heng deg heller opp i begge skiver kl 3 så ser du hva jeg tenker på. Renere på den nye skiven for min del. Når det gjelder 4 kontra 2 linjer så forstyrrer det ikke meg. Heller at to linjer virker forstyrrende pga latterlig forstørret tekst/skrift, individuel smak og behag tenker jeg her egentlig.
 
Absolutt ikke! Tvert i mot for min del, heng deg heller opp i begge skiver kl 3 så ser du hva jeg tenker på. Renere på den nye skiven for min del. Når det gjelder 4 kontra 2 linjer så forstyrrer det ikke meg. Heller at to linjer virker forstyrrende pga latterlig forstørret tekst/skrift, individuel smak og behag tenker jeg her egentlig.
Ser hva du mener, at det kan bli litt clutter og trangt med lumepip utenfor datovinduet.
For min del er det ETA vs. inhouse som avgjør tror jeg; servicevennlighet etter garantitiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Jeg mente å skrive 5 linjer,- altså 5 vs 2 linjer i forrige post @Preacher :)
Helt enig med deg her, ETA verk utgjør stor forskjell mtp service. Mulig også en smule billiegre ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Gratulerer, klokken som holdt på å velte mitt eget SeaDweller-prosjekt.

Grattis med flott Pelagos!
Hva synes du om skiven da? Den blir ikke for rotete? Er etter hvert på jakt etter en Pelagos selv, og klarer ikke bestemme meg for om det er for mye tekst.

Denne ser mye bedre og renere ut enn den gjør på bilder, jeg har stirret på et ekte eksemplar mye. Selv de gode bildene i denne tråden gir et rart og flatt inntrykk kontra virkeligheten. Vedr ETA/inhouse har du et skikkelig dilemma fordi det er skikkelig uavgjort pga pris/service/teknologi. Test noe på armen og kjøp hvis du liker;)
 
  • Liker
Reaksjoner: titan og Preacher
Kan man få mer pr. betalte krone enn denne om man skal ha en seriøs jævel av en klokke?

Nei!

En fantastisk pakke dette her. Må bare få gratulert deg så mye.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan