Tudor Pelagos - en hverdagsbeater.

Er du fremdeles fornøyd med klokka?

Ja, uten tvil. Jeg veksler fremdeles mellom min trofaste 16660 SeaDweller og Pelagos. Hvis det er vanlig tjeneste sitter SeaDwelleren på armen, har vi forhåndsplanlagte oppdrag som går om natten bytter jeg til Pelagos som har en perfekt lume.

Tudoren er en bombesikker Beater og den er en keeper, må jo ha en beater med lume. Når det gjelder riper og hakk er jeg positivt overrasket.
Mvh Tom

Ja, uten tvil. Jeg veksler fremdeles mellom min trofaste 16660 SeaDweller og Pelagos. Hvis det er vanlig tjeneste sitter SeaDwelleren på armen, har vi forhåndsplanlagte oppdrag som går om natten bytter jeg til Pelagos som har en perfekt lume.

Tudoren er en bombesikker Beater og den er en keeper, må jo ha en beater med lume. Når det gjelder riper og hakk er jeg positivt overrasket.
Mvh Tom

Skulle gjerne hatt begge de to ja :D

Mitt inntrykk av titan var at det skulle være meget ripe-resistent. Det var helt til jeg så Pelagosen til Tom:mrgreen:

Nå er det jo forskjell på hairlines og IED skader, klokkeboksen min er vel ikke et utstillingsvindu for NOS mint ur som ligger og koser seg 365 dager i mørket. Når det er sagt, Pelagosen er i mine øyne rimelig strøken og har tålt mishandling svært godt. :D
Tom

Hvordan er selve lenken til Pelagos sammenlignet med SeaDweller? Når jeg ser på bilder ser de rimelig identiske ut, stemmer det?

Hvordan er selve lenken til Pelagos sammenlignet med SeaDweller? Når jeg ser på bilder ser de rimelig identiske ut, stemmer det?

De er relativt like men Pelagosen har 22mm bredde ved lugs og dermed kanskje stivere og bedre motstand for slitasje, lenke låsen og justeringen er helt overlegen SeaDweller lenken så langt jeg har erfart.
Tom

Dess mer jeg ser på denne, dess mer interessant blir den. Snowflake, 42mm bezel, lenken/låsen (+medfølgende gummi), titan, 22mm lug width, ingen kyklop, prisen - alt peker i retning av å kjøpe denne i stedet for en Submariner/Seadweller.

Dess mer jeg ser på denne, dess mer interessant blir den. Snowflake, 42mm bezel, lenken/låsen (+medfølgende gummi), titan, 22mm lug width, ingen kyklop, prisen - alt peker i retning av å kjøpe denne i stedet for en Submariner/Seadweller.

Dess mer jeg har den på armen, dess mer fornøyd er jeg:cool: Løp og kjøp!

Planen er å sjekke om Askeland har en inne nå på lørdag, og i så fall prøvekjøre den. Deretter gjør jeg som politimester Bastian: tenker NØYE over saken. :)

Ja Pelagos er en fristende ting :D Tudor synes jeg kommer hele tiden med litt nyskapende spennende retro varianter, Pelagos Chrono Heritage MonteCarlo, Advisor, BlackBay ... masse snadder

Denne tråden fortjener litt bilder av klokka med et knippe forskjellige reimer:cool:

20140228_100215_zpsqwrsg5gg.jpg
[/IMG]

20140301_112042_zpsbikbgemq.jpg
[/IMG]

20140308_190438_zps5xpskn2r.jpg
[/IMG]

20140416_114005_zpsntb6fcq1.jpg
[/IMG]

20140429_204651_zpsttbgx8jy.jpg
[/IMG]

20140513_150522_zpse3wyraay.jpg
[/IMG]

Min kone påstår at jeg har flere reimer enn slips..? :rolleyes:

Må nesten bumpe denne. Hvor er alle Pelagos for tiden, de er ikke på markedet i hvert fall :)
#modernclassic #instantcollectoritem?

En her @adamskater. Vært på tanken å bytte denne i en Speedy Pro, men er noe i meg som sier at jeg kommer til å angre på det! :)

Redigert av en moderator:
Her er en til.
Har hatt min klokke i to uker nå er meget bra fornøyd. Har brukt den de siste dagen med gummirem og dette fungerer også :D

DSC_0404%202_zpsoaysxiyi.jpg

Tudor Pelagos er absolutt en perfekt allværs beater. Trives like godt på lær som på lenke. Og snart på canvas. :D