Tudor Pelagos

Jeg så den i vindueet på Paleet i går ettermiddag! Både på lenke og på gummi. Tok meg dessverre ikke tid til å gå inn og prøve, men har ambisjoner om det i nærmeste fremtid.

Så du prisen? Mener jeg selv faktisk skrev at den blir rundt 28 000 i en annen tråd, men ikke sett det selv. Bare hørt det...:p

28300 er vel inkludert både lenke og gummi. Gir fin kvalitetsfølelse.

Bra utvalg på Bjerke av Tudor og god service.

28300 er vel inkludert både lenke og gummi. Gir fin kvalitetsfølelse.

Bra utvalg på Bjerke av Tudor og god service.

Kan bekrefte at prisen (med lenke+gummi) er et sted rett over 28000,-. Husker ikke eksakt. Prøvde denne her om dagen, og det er en nydelighet. Tok faktisk et bilde til "minneboka";

GPKBY.jpg

Beklager kvaliteten, jeg tok meg ikke tid til å ta et nytt.

Nydelig! Hvordan var kvalitetsfølelsen på bezelroteringen?

Kjempelett, men med faste, presise klikk. Litt for lett for min den, egentlig. Du får nesten inntrykk av at den skal ryke når som helst. Men det er vel en vanesak, antar jeg.

Pelagos

Mitt inntrykk av Pelagos er kvalitet. Titan kasse og lenke, matt kjeramisk bezel, Snowflake visere og skive, 42mm kasse med pointed crownguard. Titanlenken er stram og har flere justeringsmuligheter, sitter perfekt og er en stor forbedring fra gamle Rolexlenker. Blå lume i både skive, visere og bezelring - ser lovende ut. Eneste jeg savner er lugholes, blir vel vandt til denne nymotens gimmick. Tror nok at dette blir min nye beater og at min trofaste SD trippel 6 får et pusterom.
Tom

Mon tro om de har denne inne enda, nysgjerrigheten min begynner å ta overhånd...

De hadde den inne når jeg var der for et par helgen siden, og Getzione sier jo at han prøvde den her om dagen. Så ikke umulig at det fortsatt er et par stk igjen der.
Flott klokke forresten, men personlig likte jeg Black Bay bedre :)

Har både lyst på Pelagos og BB, men mer keen på en Tudor Submariner først av en eller annen grunn;p

Da har jeg vært innom og tittet. Gikk nesten på en Tudor smell gitt.

De har én igjen på Paleet, virkelig en fantastisk flott klokke. Er litt som en "no bullshit" submariner, litt større og litt tøffere i fremtoningen på en måte. Den matte, keramiske bezelen var virkelig nydelig. Hele klokken skriker bruksklokke og minner en på hvor flashy og blingy en moderne submariner faktisk er (på godt og vondt).

Meget god følelse på når man snur på bezelen, solid og bra.

Eneste bitte lille minuset er at låsen på lenka er i stål som gir en litt annen finish akkurat der, men det er en meget liten detalj og har ikke stort å si i det store bildet.

Grunnen til at jeg ikke endte opp med å kjøpe er rett og slett bare at den er ganske lik i uttrykket subbene mine, forskjellen er vel kanskje at denne kjennes ut som, og ser ut som, den har lyst til å være med når man bytter dekk og gjør alle mulige litt røffe oppgaver.

Fortsatt fristet kjenner jeg...

Ja, tror dette kan bli en beater som faktisk blir "beata". Det blir på en måte en Sub som "vil" bli mishandlet. Nå vil nok mange mene at en Sub også tåler/kan bli brukt til så mangt,men jeg klarer fortsatt ikke bruke min til sånne gjøremål. Da blir det heller Seikoen. Dette kunne blitt en fin mellomting mellom Sub og Seiko!

Akkurat hva jeg tenkte også faktisk.. Mellom sub og Seikoen ;). Samtidig vil en Pelagos være hakket mer behagelig på armen med litt lavere vekt, samt at titan av naturlige årsaker bare klarer å håndtere riper på en litt mer grasiøs måte enn stål.

Virkelig en imponerende klokke.