Solgt Tudor Snowflake 9411/0

Medlem
23. nov. 2013
- Sänkt Pris -

22500NOK
inkluderat Tudor bracelet

Tudor Submariner Snowflake
Modell: 9411/0
Årtal enligt serienummer: ca 1976
Serienummer: 845xxx

Tavla: Tavlan är så kallad "moon crater" , dvs. bubblig och vintage patina , Vissa av dessa har alltså färgen börjat bubbla på, denna tavla har dock enligt mig en fin jämn patina och orange index, se bilder. Läs mer på google om du undrar om detta, Har läst att viss färg har en tendens att bubbla på detta sätt, annan inte.

Boett: Dings och repor, och eventuellt något polerad

Krona: Rolex märkt

Servicehistorik: Enligt förra ägaren servad kontinuerligt och senast ca 2012. Jag har haft den hos en urmakare som tittade på den och öppnade med Rolex verktyg (vilket jag inte har) och då tog jag bilden som är bifogad, hans utlåtande var att den var fin och inte behövde service, men skulle service behövas är det inget konstigt då det är ETA verk i som är ganska standard och många urmakare kan serva en sån här klocka, både nu och i en framtid, behöver således inte servas hos Rolex återförsäljare. Jag har mätt upp gångreserven till ca 32h och frågade urmakaren om det också och han sa att man kan fetta fjädern eller justera den och få den att hålla gångreserv lite längre, men det indikerar inget servicebehov enligt honom just nu i alla fall. Min bedömning av klockan är att den var ren och fin inuti.

Historik på klockan: Jag har köpt den av en tysk 59årig klocksamlare, som har haft den i cirkulation med andra klockor, han köpte den i början av 80-talet av en vän. Jag ska vara ägare nr 3

Länk: Tudor 7836, 580 endlinks
Inte den länk som suttit på klockan eller som är original till klockan, osäker på vilken klocka denna suttit på, men det är en Tudor märkt länk. Skicket är slitet och endel strech se bilder, det är dock en länk som passar klockan enligt mig. Länken passar 18-18,5cm armar och under, jag har 19cm arm och då sitter den tight mot armen. Jag har ingen kunskap om hur man förkortar denna, men på claspen kan man flytta ett par steg utan att förkorta länken, länken är så kallad "vikt länk"
Skickar även med en helt ny aftermarket "no name" länk,
1st Nato band medföljer också.

Ställ jättegärna frågor, så ska jag försöka svara så gått det går.

Pris 22500 NOK,
Med Tudor länk och aftermarket länk, och 1st Natoband.
Byte skulle kunna vara en Omega Speedmaster med 321 verk tex. 145.012 105.012 1965,1966,1967,1968,1969

kan mötes i Oslo eller Göteborg

Bilder kan skickas... Snakker Norsk eller Svensk

Redigert: