Tudor Submariner 79190

Medlem
1. mai 2014
Innlegg
66
Sted
Oslo
brand.gif

Hei mine fremtidlige venner!
På søndag/mandag blir jeg mest sannsynlig en lykkelig eier av en 79190, eller blir jeg det?

Jeg lurer nemlig på hva deres synspunkter på denne klokken er?


SHOOT!
 
Den er helt nydelig! garantert det uret jeg savner mest! Så si i fra om du ikke kjøper det så kan jeg ta over :cool:

img1551ht.jpg
 
Utrolig glad for det svaret @Salvesen, puster litt lettere nå!
Så igjennom alle de fantastiske ¨urene jeg har hatt/har nå¨, kan jeg spørre hva som gjør at du savner 79190 så mye?
 
Redigert av en moderator:
Utrolig glad for det svaret @Salvesen, puster litt lettere nå!
Så igjennom alle de fantastiske ¨urene jeg har hatt/har nå¨, kan jeg spørre hva som gjør at du savner 79190 så mye?

Ja du kan bare puste lettet ut, regner med det er uret som er inne til taksering hos Lervik du har kjøpt? Det som lå her ute sant?
Nei det har vell med selve uret å gjøre, det var veldig pent, sannsynligvis ikke polert noen gang så det hadde formen som ett "nytt" ur, selv om det begynte å dra på "åra" og det var tatt godt vare på :) Patinaen var jevn å fin og ja alt var egentlig perfekt med det.

Også er det noe med vintage følelsen med plexi, det ser veldig bra ut mener jeg. Har en speedy fra `85 med plexi nå så den gjør jobben! Men skulle gjerne ha byttet det med min gamle 79090 :)
 
Redigert av en moderator:
Ja du kan bare puste lettet ut, regner med det er uret som er inne til taksering hos Lervik du har kjøpt? Det som lå her ute sant?
Nei det har vell med selve uret å gjøre, det var veldig pent, sannsynligvis ikke polert noen gang så det hadde formen som ett "nytt" ur, selv om det begynte å dra på "åra" og det var tatt godt vare på :) Patinaen var jevn å fin og ja alt var egentlig perfekt med det.

Også er det noe med vintage følelsen med plexi, det ser veldig bra ut mener jeg. Har en speedy fra `85 med plexi nå så den gjør jobben! Men skulle gjerne ha byttet det med min gamle 79090 :)

Om det er samme uret er jeg litt usikker på, annonsen til denne ble funne på finn (legger ved bildet).
Håper det er den etter så mye skryt ...

28iw32x.jpg
1jrgxl.jpg


Må si jeg er litt spent på lenken, kan den litt slapp ut?
 
Oi, så akkurat at jeg har sett feil på referanse nummeret her! Den du har kjøpt er en 79190 og ikke en 79090!
Jeg har hatt begge men det er 090 jeg savner. Altså storebroren :) Den du har kjøpt er litt mindre og har ikke plexi om jeg husker rett?

Vill ikke overraske meg om dette er min gamle? Med box, papirer og alt. Fra mars 1993? ;)
 
Oi, så akkurat at jeg har sett feil på referanse nummeret her! Den du har kjøpt er en 79190 og ikke en 79090!
Jeg har hatt begge men det er 090 jeg savner. Altså storebroren :) Den du har kjøpt er litt mindre og har ikke plexi om jeg husker rett?

Vill ikke overraske meg om dette er min gamle? Med box, papirer og alt. Fra mars 1993? ;)

Haha, sånn skjer. Litt flaut å si det (men er tross alt fersking), men jeg er faktisk ikke 100% sikker på om det er plexi eller ei, leste litt rundt i går å forstod det sånn at 79090 har plexi å 79190 har noe annet. Denne har boks, papirer, anker, etc. men er fra 99, så er nok dessverre ikke din.
 
Hehe ja det er nok jeg som tuller igjenn, var 75090 jeg hadde, så den du har kjøpt er normal størrelse ja :)