Tudor Submariner...

Medlem
8. mars 2008
Sted
Oslo
Mener emnet Tudor/Rolex har blitt benhandlet et eller annet sted her inne, men fant ikke det jeg lette etter. Uansett, ble sittende å snakke med en eldre kollega som hadde denne på armen idag:

9ef7db78.jpg

Jeg påstod at det var et ETA verk i den og at det sansynligvis ikke er så langt unna (om ikke likt med ??) et Rolex inhouse verk med tanke på kvalitet...fant ut at den er rundt 70-modell og lette i denne tabellen (http://www.watchspot.net/tudormodelno.html). Siden det er en Sub, vanntett til 200m og har "square" viser så gjetter jeg på at dette er et ETA2784,25-jewel !!

Hva tror dere ? hvilken verdi kunne denne ha hvis jeg greide å overtale han til å selge...og ikke minst, som en spe start på Rolex-manien, ville dere kjøpt denne ?

...PS! Håper dette ikke er som å "banne i kirka" å poste denne under Rolex-fanen...isåfall beklager jeg på det sterkeste..
Min kollega har også liggende noen eldre/gamle Movado'er og (hold dere fast)...patek'er...hehe, bilder følger etterhvert.

...med andre ord en helt ok dag på jobben...:)

syns Tudor submarinerene er kjempe fete,
har sett 2 stk på finn for en tid tilbake,tror selger skulle ha rundt 15 lapper pr stk
selges disse klokkene lenger hos ad ? eller er det en utgått modell (tenker da på submariner på bilde)
isåfall hva er retail prisen på noe sånt??

syns Tudor submarinerene er kjempe fete,
har sett 2 stk på finn for en tid tilbake,tror selger skulle ha rundt 15 lapper pr stk
selges disse klokkene lenger hos ad ? eller er det en utgått modell (tenker da på submariner på bilde)
isåfall hva er retail prisen på noe sånt??

Utgåtte modeller dessverre. Men tilgjengelig på bruktmarkedet.

et lite spørsmål til...datoviseren er RØD...er det riktig ?? eller har jeg her tatt ("gudforby") i en fake !!!

Pen Tudor-sub - den må du prøve å sikre deg.... For øvrig kloke ord over om samvittighet:)

Hmm, han er klar for salg, jeg er klar for å ikke bruke mye penger...men denne kan jeg vel ikke la gå fra meg...hva er realistisk pris ? (send PM) Den er temmelig ripete (naturlig nok siden den er 40 år gammel) og har endel hakk og riper i glasset (plastikken..). Sliten klokke, men den virker. Krona er vanskelig å skru på.

NOK 25000 omtrent? Et kjapt søk på ebay ga 4500 dollar i pris for en snowflake fra 68

Det er vel litt overpriset synes jeg. 18 kunne jeg kjøpt en for i San Fransisco i sommer, og den hadde hatt service. Jeg synes du kan tilby 10-15k, da får du en god deal men penger til overs til service.

Du kan fortsatt ha god samvittighet, uten at du har betalt samlerpris.

Det er ok å gjøre en god handel selv om det ikke er ok å lure folk.

Det er vel litt overpriset synes jeg. 18 kunne jeg kjøpt en for i San Fransisco i sommer, og den hadde hatt service. Jeg synes du kan tilby 10-15k, da får du en god deal men penger til overs til service.

Du kan fortsatt ha god samvittighet, uten at du har betalt samlerpris.

Det er ok å gjøre en god handel selv om det ikke er ok å lure folk.

Word. :)

Enig med deg Anders, prøvde meg på nedre grensen der, men han er nok "smertelig" klar over hva han kan få på ebay så da tror jeg at jeg sparer pengene og kjøper en Sub istedenfor...dette var uansett ment som en midlertidig substitutt og self noe litt morsomt pga affeksjonsverdien.

Takk for gode råd, da får jeg møte uten på GTG'ern :)

..:grin:

Samvittigheten er god og jeg er happy...men jeg sparer til Sub (16610)..derfor legges denne ut FS temmelig snart. PM hvis noen er int. ;)

Jeg ville beholdt den om jeg var deg. Spander en skikkelig service, ta vare på den i noen år. Jeg tror ikke du vil angre på det. en 16610 kan du kjøpe når som helst.

Men altså, du har PM :D

• Liker
Reaksjoner: Preacher