Tudor-tråden

Av og til er det enkle det beste.

img_3109-png.2407530
 
Til viktigere ting for oss klokkeentusiatser: Av og til snubler man over noen andres givende tanker (annet klokkeforum) og det å sette på en "BB58 bronze" bezel insert på en BB58 virker jo forlokkende sånn rent umiddelbart. Usikker på om dette er en designløsning jeg kunne hatt i lengden. Men, pent ved første øyekast...det er det:

img_1214-jpeg.2407275
 
Rangerlenken med T-Fit. Mye bedre enn den originale BB58-lenken. Dessuten så kler Ranger'n bedre faux rivets, så den har fått på BB58-lenken. Uncle Seiko, Forstner og aftermarket-lenker er ikke min kopp te. Liker at Tudors "insignia" er gjennomført på lenken. Gir en helhet.
Den passer jo utmerket til BB58, men vet du om det passer til BB54?
 
Syns resultatet er kult, men tenker aller mest: hvorfor? Enklere å kjøpe en enda kulere original Sub (som ligger bak der).

Sier han noe om hva som er gjort hvordan?
Han har fått den relumed hos kyndig aktør. Merk: Han eier også Tudoren 9401/1 du peker på bak der, så siden han har "originalen" så leker (eller ødelegger) han vel litt med BB58.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Han har fått den relumed hos kyndig aktør. Merk: Han eier også Tudoren 9401/1 du peker på bak der, så siden han har "originalen" så leker (eller ødelegg er) han vel litt med BB58.
Fiffig å re-lume en fabrikkny lume:)
Bra vintage look på bezelinsert!
Har man lyst og råd, så hvorfor ikke.
 
Fiffig å re-lume en fabrikkny lume:)
Bra vintage look på bezelinsert!
Har man lyst og råd, så hvorfor ikke.
Enig.

Det som skiller hans mod fra mange andre, er at relume gir et uttrykk også i høyden slik at markørene får den "høyden og porøse uttrykket" plottene hadde på Submarinere på 60-tallet. Mange farger bare lume til gul-ish, som ikke gir samme designuttrykk.

Modifikasjonen gir også assosiasjoner til det gamle ordtaket "Be carefull what you wish for. It might come true". Med det mener jeg at mange av oss liker at e.g. alu-insert blekes litt over tid, men når man tar ut alt med en gang (vha. juks) - så er jeg ikke sikker man ser på klokken sin på samme måte. Man har jo tatt snarveier til "patina" og man oppnår ting for fort. Noe av sjarmen er jo at ting tar tid.

Konklusjon. Jeg holder meg til Mr. Spook sine vise ord:

 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Kraken
Til viktigere ting for oss klokkeentusiatser: Av og til snubler man over noen andres givende tanker (annet klokkeforum) og det å sette på en "BB58 bronze" bezel insert på en BB58 virker jo forlokkende sånn rent umiddelbart. Usikker på om dette er en designløsning jeg kunne hatt i lengden. Men, pent ved første øyekast...det er det:

img_1214-jpeg.2407275

Jeg har aldri blitt venn med den sorte BB58 pga uheldige ( for min egen smak) kontraster : skarp sort, kald stål, kaldere lume, varm gilt skrift, varmere gilt visere og skrikende rød trekant. Her finner jeg overgang mykere og vellykket selv om min idéelle BB58 ville fortsatt vært en stål utgave ( for å kunne bruke en lenke) med skiven og insert til en 925 ( og gjerne børstet flanker som en 925).
 
Jeg har aldri blitt venn med den sorte BB58 pga uheldige ( for min egen smak) kontraster : skarp sort, kald stål, kaldere lume, varm gilt skrift, varmere gilt visere og skrikende rød trekant. Her finner jeg overgang mykere og vellykket selv om min idéelle BB58 ville fortsatt vært en stål utgave ( for å kunne bruke en lenke) med skiven og insert til en 925 ( og gjerne børstet flanker som en 925).

Untitled.jpg