Nå er jeg langt fra noen ekspert på vintage og skal være forsiktig med å være bastant, men etter litt googling fra sofaen en rolig onsdagskveld er jeg skeptisk til en Tudor 7016 som selges hos
Blomqvist.
Annonsen sier 1969 og serienummer 737738, og tydelig på bilder en skive merket SWISS T<25.
Merkingen på skive stemmer ikke med årstall, ei heller med det Tudor normalt har merket skiver med (med noen få unntak, kan det se ut som?)
Det er en tråd på Omegaforums som har en med lignende skive, og et veldig lignende serienummer, hvor konklusjonen er at det er en falsk klokke. Mange gode betraktninger og vurderinger fra tilsynelatende kunnskapsrike mennesker.
hi all, Just picked this up from a friend but I’m beginning to think it may be a fake? He said it had a Refurb this year and I’ve already been told it’s a service bezel. The Swiss t 25 is worrying me too.
omegaforums.net
På side 2 i den tråden er det også linket til en tråd på et annet forum som omhandler falske klokker, hvor det kan se ut som det har blitt solgt en batch med Tudor Submariner 7016, alle med SWISS T<25 på skiven, og flere av dem med nøyaktig samme serienummer (737738)
.
Ok, I have the watch in hand & this much I know with reasonable certainty - the (non-hacking 19.8k bph) movement, crystal (which, except for a slight yellowing (age/sun exposure), looks like the gen T39 I installed yesterday on a customer's watch), stem & case are gen (caseback is most li...
rwg.cc
Rekke andre tråder funnet raskt som har samme serienummer og samme skive, og ofte raske konklusjoner på at det er falske klokker - men de mangler grundigheten i resonnement og vurderinger som i tråden fra Omegaforums.
Another 7016/0 Tudor Fake with 737738 Serial WatchOut!!!
www.rolexforums.com
The infamous FAKE Tudor 7016/0 Sub S/No. 737738...? WatchOut!!!
www.rolexforums.com
This Tudor 7016/0 sets off the alarms...questionable dial/Case...! eBay & Internet Sales WatchOut
www.rolexforums.com
Nå er det sikkert enda flere ting som er mulig å identifisere på, enten det er bezel eller merking i baklokket, men når det er en klokke med et kjent serienummer som er forfalsket blir ihvertfall jeg automatisk skeptisk, og ville egentlig trodd at noe av Blomqvist sin screeningprosess inkluderte å i det minste søke opp serienummeret... Da burde det blinket en varsellampe eller to.