Turen går til Geneve!

Medlem
18. sep. 2009
Innlegg
3.635
Tenkte bare å tenke litt høyt sammen med dere.
Som jeg tidligere har delt med dere, fikk jeg tur til Geneve med innlagt klokkekjøp av kona i fødselsdagsgave tidligere i sommer.

I morgen drar vi, sammen med minste poden (det må ammes).
I løpet av de siste månedene har jeg vridd skallen ut og inn; hva skal jeg kjøpe!!?
Kriteriet er at uret skal koste +/- 15k (etter pruting og fratrekk av avgifter).
Konemor mener det bør være et dressur.
Jeg er ikke sikker på det...

Alternativer som pt summer i hodet mitt:

Omega PO
Omega Railmaster
Breitling SOH
Breitling AS
IWC Mark XVI
Longines Silver Arrow
Longines Flagship Chrono
Longines Legend Diver
Og mange flere...
...

Har dere noen innspill eller tanker?
Evt erfaringer med Sveitserne når det gjelder prutning og taxfree kjøp.

Alle innspill, tanker og forslag mottas med takk!:D
 
GOD TUR!

Det er jo mange godbiter å velge mellom, og du har vel nesten samme listen som jeg ville hatt skulle jeg reist.

Mine favoritter er nok Breitling SOH (har AS), IWC Mark eller Omega Railmaster (synes XL-varianten er helfresk!)


Spent på å se hva du kommer hjem med!
 
Helt klart Mark XVI
Eller PO.
Railmasteren er også fin.
Det er også Legend Diver forresten.
Ja dette var mye til hjelp.
Nei - Mark XVI, helt klart.

Din kone er for god mot deg.
 
Avhengig av hva du får tak i til riktig pris vill mine to prioriterte her være IWC og Railmaster. I den rekkefølgen.

Fy fader, du er heldig. Jeg fikk også veldig lyst til å bruke litt penger nå, hehehe! Hm. Drar til London i morgen - noe fint der tro?

Gleder meg til å se unboxing fra Geneve - god tur!
 
Fin gave! :D

Sveits er vel generelt ikke det billigste stedet å handle ur, men jeg kjenner ikke til prutemulighetene.

IWC Mark XVI synes jeg er et godt forslag. Omega PO også, om du vil har et sportslig dykkerur.
Longines gir meg dessverre ikke så mye.

Brukt, er det et alternativ? Geneve har vel noen butikker for slikt også vil jeg tro?
 
Det er jo som morini gir uttrykk for, et meget vanskelig valg. Men Mark XVI og PO er nok de to som får hjertet mitt til å slå hardest av de du har på listen din der.

Men, snakket ikke du såvidt om å kanskje titte nærmere på den nye Tudor-chronoen? Passer ikke helt 15k-budsjettet, men det kan kanskje tilpasses? :)
 
Du er en heldig mann! Jeg foreslår at du kjøper en Breitling SOH, 38mm med svart skive og meshlenke - og så ringer du meg når du blir lei og vil selge...:D
 
Hvis det blir handling på flyplassen kan du be dem om å trekke i fra skatter og avgifter direkte.
Det var ikke noe problem på flyplassen i Zürich da jeg spurte der.
 
Heldiggrisen ;)
Jeg får friste deg litt med et ferskt wristshot :cool:
IMG00045-20100823-1451.jpg


Bakgrunnsbildet på Blackberry`n er inspirert av siste anskaffelse ;)
002-1.jpg


Når det gjelder fratrekk av avgifter må du få AD til å fylle ut et skjema som du må levere på RØD sone på norsk grense. Dette skjema sendes tilbake til AD med stempel ifra norsk tollvesen, deretter får du refundert MVA. Bakdelen med dette er at du måtte betale 25% MVA da du leverte skjemaet på grensen :(
 
Heldiggrisen ;)

Når det gjelder fratrekk av avgifter må du få AD til å fylle ut et skjema som du må levere på RØD sone på norsk grense. Dette skjema sendes tilbake til AD med stempel ifra norsk tollvesen, deretter får du refundert MVA. Bakdelen med dette er at du måtte betale 25% MVA da du leverte skjemaet på grensen :(

Ojoj. Sikle sikle. Het kandidat.

En venn kjøpte for meg i Geneve for tre år siden.
Hos IWC trakk de av mva i butikken og hos Jaeger ble det fylt ut skjema som ga refusjon ved utreise:confused:.

Å ta det her er vel neppe lønnsomt
 
Det var faktisk en kronograf jeg kunne ha brukt :)

Dersom jeg hadde hatt bruk for en kronograf da :p
 
Det var faktisk en kronograf jeg kunne ha brukt :)

Dersom jeg hadde hatt bruk for en kronograf da :p

Hvem har egentlig bruk for en kronograf? Eller en GMT-komplikasjon? Eller månefase?

Nei, man går ikke med kronograf fordi man har bruk for det, men fordi man kan! :mrgreen:
 
Kort statusrapport:

Jeg har aldri sett så mange herlige forretninger før!
Rakk en del i går, bl.a Omega og IWC sine forretninger.
Fantastisk service!
Skal innom Jaeger for å kjøpe remmer senere i dag.
Fant et par fantastiske vintage butikker også, som skal besøkes.

Det er som å være i et paralellt klokke-univers...:mrgreen:
 
Oppdatering:
To kjøp gjennomført. Hhv i går og i dag. Med bla. heftige forhandlinger hos Bucherer.
Bilder og laaaaang fortelling kommer mandag.
Fy f..n for en herlig tur dette er/har vært.
Jeg har lært mye. Særlig om å sette pris på det jeg har!

F.
 
Oppdatering:
To kjøp gjennomført. Hhv i går og i dag. Med bla. heftige forhandlinger hos Bucherer.
Bilder og laaaaang fortelling kommer mandag.
Fy f..n for en herlig tur dette er/har vært.
Jeg har lært mye. Særlig om å sette pris på det jeg har!

F.

Spennende! Gleder meg til å høre mer om turen! Hvordan funker dette med toll forresten? Måtte du betale 25% moms i Norge? Eller kan man bare gå på grønt?
 
Oppdatering:
To kjøp gjennomført. Hhv i går og i dag. Med bla. heftige forhandlinger hos Bucherer.
Bilder og laaaaang fortelling kommer mandag.
Fy f..n for en herlig tur dette er/har vært.
Jeg har lært mye. Særlig om å sette pris på det jeg har!

F.

Ho ho ho.
Gleder meg til bilder og fortelling. :D
Endelig noe å se frem til på en Mandag. :p

Hvordan funker dette med toll forresten? Måtte du betale 25% moms i Norge? Eller kan man bare gå på grønt?

Dette velger du selv. La denne diskusjonen ligge død nå.