TV-tråden

Medlem
3. aug. 2011
Sted
Lillestrøm
Vi har tråder om alle mulige emner her, så starter derfor en TV-tråd, sikkert flere enn meg her som liker å ligge som et slakt på sofaen og se på filmer/serier ;)

Jeg har en Samsung 55" LED 3D tv, det var vel toppmodellen til Samsung når jeg kjøpte den før jul, men nå tror jeg det har kommet en ny en!

Meget fornøyd ihvertfall, bruker PS3 som Blueray spiller, og har AppleTV med amerikansk iTuneskonto, så har tilgang til massevis av nye serier og filmer som ikke man får via norsk itunes. Bruker også en app på iPhone som heter Airvideo, den gjør at jeg streamer serier og filmer fra macbooken via iPhone til AppleTV. Genialt:)

Også trekt alle kabler inni veggen, da jeg får fnatt av å se kabler hengende ned fra en flatskjerm på veggen!

Hvordan TV oppsett har du? Post gjerne bilder! Jeg er på utkikk etter en skikkelig lydplanke, noen som kan anbefale en?

b00b38a8-7348-6c29.jpg

b00b38a8-739b-4e1d.jpg

b00b38a8-73ab-702c.jpg

Jeg sliter meg igjennom kveldene med en 50" plasma tv fra LG. Er inne i en periode der klokker går forann tv for tiden, selvom jeg gjerne kunne tenkt meg den modellen du har der. Værre å få med samboer på en enda større tv i en 45kvm leilighet.
Kjøpte meg en bluray spiller ved siden av ps3, siden jeg hadde en eldste modellen av ps3 følte jeg at bluray spilleren på den ikke var bra nok. Utenom dette har jeg samme opplegget med Apple tv og amerikansk iTunes konto, fungerer helt utmerket.
Må skryte av det du har fått til med å gjemme ledningene, for min egen del hadde jeg nok aldri tatt meg tid til det :p

Jeg blei veldig fornøyd selv med de ledningene Eirik, jeg blei gal av å se på kabelkaoset, så måtte bare gjøre det, Hehe. Høres ut som du har stor nok tv til en leilighet på 45kvm;)

Tenkte å teste ut Netflix jeg på appletv'en. Har du testet det eller?

Når det gjelder lydplanke har jeg kjøpt en Arvani Ergosound m/sub. Meget bra lyd. Den har vunnet tester i bla. Lyd og Bilde. Koster ikke rare greiene heller.

Ellers så har vel Bose en, men da ryker du jo fort på en 15k.

Jeg blei veldig fornøyd selv med de ledningene Eirik, jeg blei gal av å se på kabelkaoset, så måtte bare gjøre det, Hehe. Høres ut som du har stor nok tv til en leilighet på 45kvm;)

Tenkte å teste ut Netflix jeg på appletv'en. Har du testet det eller?

Hehe. For min del kunne jeg godtatt og gå opp til 55" ;) Men det må nok en del god snakking til før jeg får til det :p
Har Netflix også, er sånn greit fornøyd med det. Selve Netflix fungerer utmerket, men det er jo ikke akkurat mange av de nyeste filmene, og serier henger en god stund etter også. Nå er jeg i overkant interessert i serier som auction kings, lagerkrigen, pantelånerne osv, og dette er det veldig bra utvalg av. Så hvis man er interessert i litt sære serier og filmer er det utmerket :)
Man må jo også skaffe seg sånn at det ser ut som du bor i USA, men står veldig greit forklart på nette hvordan man gjør det, så det går fort.

Når det gjelder lydplanke har jeg bare erfaring med Arvani, og det var overraskende bra lyd til og ta så liten plass.

585b59db-db79-e0ff.jpg

Nylig på plass men foreløpig på benk, skal på vegg. Gjerne med løsningen over her, kanonbra.
Panasonic 65 plasma, 3D blueray, Bose Cinemate og viaplay. Strålende fornøyd med alt, må bare få det på vegg og ryddigere/annen benk.
Formel-1 i HD 65" og Bose er digg :)

• Liker
Reaksjoner: robert A
15K er uaktuelt, Arvani hørtes ikke dumt ut, vil ikke bruke for mye penger på det, kan ikke la det gå ut over klokkekontoen, så viktig er ikke lyden;) Takk for tipset, skal sjekke ut.

Når det gjelder lydplanke har jeg kjøpt en Arvani Ergosound m/sub. Meget bra lyd. Den har vunnet tester i bla. Lyd og Bilde. Koster ikke rare greiene heller.

Ellers så har vel Bose en, men da ryker du jo fort på en 15k.

585b59db-db79-e0ff.jpg

Nylig på plass men foreløpig på benk, skal på vegg. Gjerne med løsningen over her, kanonbra.
Panasonic 65 plasma, 3D blueray, Bose Cinemate og viaplay. Strålende fornøyd med alt, må bare få det på vegg og ryddigere/annen benk.
Formel-1 i HD 65" og Bose er digg :)

Kan se for meg F1 er passe allright å se på oppsettet der ja;)

Skal du henge opp på veggen, så anbefaler jeg å bruke wire-veggfeste, de bygger utrolig lite utover, og er meget enkelt å henge opp. Samt at man har enkel mulighet til å komme til kontakter osv bak.

Kan se for meg F1 er passe allright å se på oppsettet der ja;)

Skal du henge opp på veggen, så anbefaler jeg å bruke wire-veggfeste, de bygger utrolig lite utover, og er meget enkelt å henge opp. Samt at man har enkel mulighet til å komme til kontakter osv bak.

+1 utrolig enkelt og hyggelig priset..

Takk for tips vedr. veggfeste, skal sjekke det ut. Nå har jeg levd i steinalderen når det gjelder tv, byttet akkurat ut en 61" koloss av en bakprosjektortv fra Thomson så jeg fikk frigjort et par kvadrat gulvplass og ser jeg må få den på veggen.

Bordet i sort glass er håpløst å holde støvfritt (i følge kona, Rød.anm) og vurderer å bytte det ut når tv skal på veggen, det vil vel se rart ut med smalt bord 50-60cm eller bør jeg ha et i samme bredde som tv? Ser bra ut den du har olem, med dører på sidene, men ønsker mørk brun eller sort...hvor har du kjøpt?

Takk for tips vedr. veggfeste, skal sjekke det ut. Nå har jeg levd i steinalderen når det gjelder tv, byttet akkurat ut en 61" koloss av en bakprosjektortv fra Thomson så jeg fikk frigjort et par kvadrat gulvplass og ser jeg må få den på veggen.

Bordet i sort glass er håpløst å holde støvfritt (i følge kona, Rød.anm) og vurderer å bytte det ut når tv skal på veggen, det vil vel se rart ut med smalt bord 50-60cm eller bør jeg ha et i samme bredde som tv? Ser bra ut den du har olem, med dører på sidene, men ønsker mørk brun eller sort...hvor har du kjøpt?

Du kan jo ta en titt på Ikea der har dem fått mye fine møbler til tv den siste tiden og det koster relativt lite.. Du kan da heller bruke mere penger på annlegget (TV,Forsterker,Ps3, Xbox360..)

Disse er 180cm
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30116080/#/80133930 Sort
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30116080/#/50178393 Grå
Finnes i 4 farger..

+ at det er et system der du kan kombinere med alt mulig rart..

Jeg handlet tvbordet på fagmøbler,, var veldig billig, tror de har flere farger, sjekk nettsiden dems, bordet heter "Ronja" mener jeg!