Two Tone GMT II med gull logo og grønn skrift?

Medlem
10. juni 2015
Sted
Bergen
Hei alle,

Viser min uvitenhet ved å spørre om Rolex noen gang har laget noe slikt? Finner bare helgull med denne type skive når jeg sjekker på nett.

Såvidt jeg vet er det kun 116710/116713/18LN som har grønn skrift, og ikke gull-logo. Helgullvarianten kan du få med grønn skive, men da gulltekst. Jeg har sett denne skiva montert på en TT, men da altså gullskrift/logo og ikke grønn tekst.

Eldre GMT-er i helgull eller TT har såvidt jeg vet gullskrift/logo hele gjengen.

Grønnfarge kom først på de sekssifrede. Har lest at (den grønne Rolex-) fargen markerer modellens 50-års jubileum, noe som etter mine beregninger bommer med ett år: http://gmtmasterhistory.com/gmt-master_ref_116710.html

EDIT: håper ikke du referer til den fake GMTc TT-en som lå på Finn før i dag...

Takk for svar! Neida, det er ikke den finn saken jeg tenker på, men det kom seilende inn et bytteforslag på en Rolex jeg skal selge. Bildene gjorde meg betenkt siden font ser funny ut, og Rolex er skrevet med gullfarge, og GMT Master II er skrevet med grønt. Har aldri brydd meg så mye om TT Rolex, så jeg vet lite om de.

Er du i tvil er det bare å legge ut bilder her, og la ekspertene vurdere den.;)
Gull logo og grønn skrift på en TT GMT høres uansett fishy ut.

Har kikket litt mer på bildene, og den ser såpass dodgy ut at det neppe er noe vits å legge ut bilder her. Oppfølgingsspørsmål om papirer etc blir heller ikke besvart. Samme fyr har et par helgull Rolexer til salgs på finn. Sier ikke at de er fake, men....

Finer ingen finnselgere med et par gullrolex?
Uansett er det klart du skal være skeptisk, men vis bilder. Vanskelig å få fornuftige svar uten.
Kan jo være en eller annen som har byttet til helgull skive?

Ok, legger ved et bilde. Vanskelig å se hand stack, men den ser feil ut.
c40403f6-3349-4d57-9040-a392801a8d27_zps7gcsrutj.jpg

Den der oser falsk. 116713 skal ikke ha gullskrift på skiven. Festeleddet i "gull" i endlinken ser helt merkelig ut. "Hand stacken" ser etter min mening feil ut, altså at GMT-viseren ligger nederst.

Takk! Det var det jeg tenkte etter mye googling. Samme fyr har altså to helgull klokker på finn, søk på Rolex GMT II så dukker de opp.