Type - pris

Medlem
4. mars 2014
Sted
Oslo
Har en klokke liggende som jeg kunne tenke meg å selge. Har ikke noe peiling på klokker, så prøver meg her om litt info om denne klokka. Ser jo på skiva at det står Audemars Piguet, men det sier ikke meg noe. Har googlet litt, men fant ingen og sammenligne med. Det jeg ønsker og vite er hva klokka heter og pris jeg kan få for den
20140304_191554-1.jpg
[/URL][/IMG].

Selve merket Audemars Piguet er jo et veldig kjent high-end sveitsiskt merke, og modellen er en RO av noe slag. Logoen på urskiven ser litt spesiell ut ettersom jeg har aldri sett en AP med slik logo. Det samme gjør kassen ettersom de fleste royal oak bare har sekskantete bezeler og ikke firkantet.
Hvor har du fått den fra?
Jeg ville dratt ned til Bjerke og få sjekket den der.
Edit: fant en lignende en på nettet http://www.oroeora.gr/images/produc... Royal Oak - Square Vintage Quartz 2-Tone.jpg

Redigert:
Kult! Dette er en sjelden fugl! Har sett bilder av den på nettet noen ganger, skal se om jeg finner ut noe om den.

Edit: et par screenshots fra IG. Beklager kvaliteten.

Redigert av en moderator:
Modellen ser ut til å hete Rectangular og være fra 80-tallet.

|Royal Oak Club

De to jeg har funnet med diamanter på skiven (den på chrono24 og den på omtalt royaloakclub) ser ut til å være i hvitt gull. Det kan jo bare hjelpe på prisen. :)

Hva er størrelsen?

Selve merket Audemars Piguet er jo et veldig kjent high-end sveitsiskt merke, og modellen er en RO av noe slag. Logoen på urskiven ser litt spesiell ut ettersom jeg har aldri sett en AP med slik logo. Det samme gjør kassen ettersom de fleste royal oak bare har sekskantete bezeler og ikke firkantet.
Hvor har du fått den fra?
Jeg ville dratt ned til Bjerke og få sjekket den der.
Edit: fant en lignende en på nettet http://www.oroeora.gr/images/produc... Royal Oak - Square Vintage Quartz 2-Tone.jpg

Takk for tipset. Da skal jeg få tatt meg en tur ned til Bjerke og sjekket det opp der
Klokka er etter min far.

@Suse

Velkommen hit. Her har du sannsynligvis en fin start på en kommende klokkesamling. Om du ikke har hatt det i tankene tidligere, så er jeg rimelig sikker på at du etter litt lesing her inne vil føle et behov for innkjøp av blant annet en Rolex eller tre;)

Redigert av en moderator:
Da er klokka levert inn til urmaker Bjerke i Karl Johansgate. Fikk meg en god overraskelse, trodde klokka var i stål, men den er i hvitt gull. Ble anbefalt full gjennomgang pluss rhodinering. Gleder meg til å få den igjen og se hvordan den har blitt. Blir vel muligens lagt ut for salg etter hvert.

Da er klokka levert inn til urmaker Bjerke i Karl Johansgate. Fikk meg en god overraskelse, trodde klokka var i stål, men den er i hvitt gull. Ble anbefalt full gjennomgang pluss rhodinering. Gleder meg til å få den igjen og se hvordan den har blitt. Blir vel muligens lagt ut for salg etter hvert.

Da var ikke min antagelse så dum likevel:
Audemars Piguet Royal Oak Rectangular Ref. 6005bc in Weissgold... for kr*56,290 for sale from a Trusted Seller on Chrono24

Hyggelig overraskelse :) og for en fin klokke! Var du klar over at dette var en klokke i dette prissegmentet når du fikk den? Hvis ikke er det jo artig med slike overraskelser. Hadde jeg fått en slik etter min far, hadde jeg nok beholdt den om jeg ikke trengte pengene. Ingen ting er bedre enn en klokke med en historie bak seg. Og enno bedre om historien er fra egen familie :)

Kjekk overraskelse og et pent ur!

Jeg vil dog tro at om du får en relativt høy (forsikrings)takst så vil det være svært vanskelig å solgt klokken i Norge for den prisen. Markedet for en AP Quartz i hvitt gull slår meg å være forsvinnende lite her på berget. Kanskje du bør kontakte noen auksjonshus i utlandet for et evt salg?

Kjekk overraskelse og et pent ur!

Jeg vil dog tro at om du får en relativt høy (forsikrings)takst så vil det være svært vanskelig å solgt klokken i Norge for den prisen. Markedet for en AP Quartz i hvitt gull slår meg å være forsvinnende lite her på berget. Kanskje du bør kontakte noen auksjonshus i utlandet for et evt salg?

Dette er er viktig poeng. Er nok ikke det mest lettsolgte objektet dette her. Verdi blir nok opp til markedet å avklare men jeg ville ha gjettet på at prisen i chrono24 annonsen er for høy.

Men time will tell. Synes klokken burde beholdes jeg.

Har du tenkt å legge den ut for salg bør du be om et anslag fra Bjerke først. Det høres nok brutalt ut men min erfaring tilsier at markedet for en sånn klokke eksisterer egentlig ikke, de selges dessverre til skrappris.
Sentimental verdi er kanskje høyere.

Jeg tror og håper at du beholder den, samtidig vil jeg gratulere deg med ny hobby ;)
Jeg vil også si at ved å registrere deg her, så trodde du kanskje at du skulle hente noen raske penger på klokka, men du ender opp meg å bruke 30% av lønningene dine fremover på klokker :D

Kanskje du har en unboxing på gang allerede når du henter klokken fra service??

"Eg håbe det!"

Jeg tror og håper at du beholder den, samtidig vil jeg gratulere deg med ny hobby ;)
Jeg vil også si at ved å registrere deg her, så trodde du kanskje at du skulle hente noen raske penger på klokka, men du ender opp meg å bruke 30% av lønningene dine fremover på klokker :D

Kanskje du har en unboxing på gang allerede når du henter klokken fra service??

"Eg håbe det!"

Er medlem på et annet forum og ble tipset om dette forumet for klokker. Registrerte meg her for å få tips/opplysninger om klokka. Raske penger er sikkert greit, men det var ikke i mine tanker. Greit og få den i bra stand igjen nå som jeg vet hva jeg har. Kommer nok ikke til å bruke så mye av lønna på klokker i tiden fremover.

Unboxing? Hva er det?

Redigert: