Uærlig selger på forumet (Stigar)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Selv om dette er en popcorn tråd, så syns jeg at dette er noe som burde vært tatt opp med moderatorene istedenfor krangling og uoverensstemmelser i åpent landskap. Syns @Jon Henrik burde stenge tråden og heller kommentere for oss hva enden på visa ble. Syns dette er interessant lesning, men om det er en misforståelse av noe slag, er det dumt for både kjøper/selger å få noen form for etterslep her.. IMO

@Stigar burde absolutt godta heving av kjøp i dette tilfellet + noen kroner over for tort og svie, samt dekning av EON. Den klokka hadde blitt sendt tilbake sporenstreks om det var meg den havnet hos ;)

Selv om dette er en popcorn tråd, så syns jeg at dette er noe som burde vært tatt opp med moderatorene istedenfor krangling og uoverensstemmelser i åpent landskap. Syns @Jon Henrik burde stenge tråden og heller kommentere for oss hva enden på visa ble. Syns dette er interessant lesning, men om det er en misforståelse av noe slag, er det dumt for både kjøper/selger å få noen form for etterslep her.. IMO

Jeg er ikke imponert over selgers fremgangsmåte, og hvordan han har fremstilt objektet han selger. Kjøper har i sin private korrespondanse foruttsatt at klokken har vært på service (og i følge ham selv også på telefon, noe som virker helt plausibelt). Her har selger vært fullt informert om at en kvalifisert vurdering fra Oslo Ur-service, konstaterte at uret trengte service til høsten. Dette ble oppgitt svart på hvitt i annonsen for uret, da selger selv kjøpte uret.

Her har selger løyet (bevisst eller ubevisst), eller besvart spørsmålet på en måte som ikke tilfredsstillende for en "good guy".

Har også kikket litt nøye gjennom aktiviteten til selger. Her virker det som om det langt på vei er snakk om næringsvirksomhet – og næringsvirksomhet er i utgangspunktet ikke tillatt på Tidssonen Marked.

Forumbrukere med litt god hukommelse, vil også huske at brukeren har vært i søkelyset tidligere, for påstander om at han bedrev næringsvirksomhet. Da slapp han unna med en advarsel.

Jeg har informert selger om at annonsene hans ikke ønsket her på Tidssonen Marked.

Tråden stenges, og det er opp til partene å selv komme frem til en løsning som er akseptabel for begge. I mine øyne er både kravet om å få en rabatt eller heving, rimelige. Men igjen: Dette må partene løse seg i mellom.

Status
Stengt for ytterligere svar.