U-boat Flightdeck

Medlem
21. mai 2009
Hei,
Noen som vet om autoriserte selgere av U-boat i Norge?
Evt. om det er verdensgaranti på de?

Ser for øvrig etter modellen Flighdeck Steel Bezel 50 mm
http://www.uboatwatch.it/model.php?idM=37
Har funnet en del på ebay (står "genuine" på mange av de,
men vet ikke om de er autoriserte selgere.

På hjemmesiden er disse oppgitt som AD i Norge

Oslo
Urmaker Ringen A/S
Stenersgt.1 Rodeløkke, N-0503
Oslo
Tel. 47 22 17 08 07
>> post@urmakerringen.no

Stavanger
Jørgen Otteren A/S
Kirkegatan 10, N-4006
Stavanger
Tel. 47 51 93 99 80
>> jorgen@otteren.no

Tonsberg
Berg A/S urmaker
�vre Langgate 44, N-3110
Tonsberg
Tel. 47 33 31 14 98

MEN jeg ville ikke kjøpt denne klokken ny da de har en stort pristap. Handler du brukt lar du noen andre ta de første 30-40% i tap. Så lenge garantikortet er stemplet riktig og garantien følger klokken og ikke kjøper skulle det ikke være store problemer med å kjøpe på ebay av en som ikke er autorisert.

Svar

Takk for tips!

Fikk for øvrig tak i Urmaker Ringen i Oslo. De selger ikke U-boat lengre.

Takk for tips!

Fikk for øvrig tak i Urmaker Ringen i Oslo. De selger ikke U-boat lengre.

Det skal legges til at U-boat hadde sin "storhetstid" for noen år siden, så det burde være greit å finne dem til fine priser brukt. Når det kommer til U-boat får du dessverre ikke mye støtte her inne. Du må gjerne skrive litt om hvorfor du ønsker en U-boat så kan vi takse deg over i riktig rettning :) (les: andre merker) :)

Joda, har brukt en god del tid på å se på ulike merker og modeller. U-boat Flightdeck Steel Bezel er uten tvil min favoritt :D
De koster jo litt (jurawatches.uk, ashford-usa, samt ebay, o.l). Grunnen til at jeg ser etter autoriserte forhandlere er vel advarsel som U-boat fabrikanten selv gir på deres nettsider:

" Do not buy any U-boat products over the Internet! 99% of watches sold on the web are counterfeit. Others are secondhand watches or have dubious orginins... The genuine, new U-BOAT products are only available from retailers and shops authorised by U-BOAT."

Tenkte evt. å kjøpe det utenlands, men må da sikre meg verdensgaranti samt at det er urmakere i Norge som kan gjøre vedlikehold o.l.

Joda, har brukt en god del tid på å se på ulike merker og modeller. U-boat Flightdeck Steel Bezel er uten tvil min favoritt :D
De koster jo litt (jurawatches.uk, ashford-usa, samt ebay, o.l). Grunnen til at jeg ser etter autoriserte forhandlere er vel advarsel som U-boat fabrikanten selv gir på deres nettsider:

" Do not buy any U-boat products over the Internet! 99% of watches sold on the web are counterfeit. Others are secondhand watches or have dubious orginins... The genuine, new U-BOAT products are only available from retailers and shops authorised by U-BOAT."

...

Jurawatches.co.uk har egen butikk i London, og er (ifølge hjemmesidene) autorisert U-Boat-forhandler. Jeg har selv bare positive erfaringer med Jurawatches :) Har kjøpt Hamilton fra dem, og fikk stemplet og signert garantikort :)

Uten å fremstå som frekk eller kjip;
Kan du forklare hva som fascinerer med U-Boat? For min del havner de i samme kategori som det meste som selges hos feks Bjørklund, og da klarer jeg ikke å se hvordan prisen kan forsvares.

Mulig jeg misser noe, og jeg er alltid klar for å høre andres meninger.

Uten å fremstå som frekk eller kjip;
Kan du forklare hva som fascinerer med U-Boat? For min del havner de i samme kategori som det meste som selges hos feks Bjørklund, og da klarer jeg ikke å se hvordan prisen kan forsvares.

Mulig jeg misser noe, og jeg er alltid klar for å høre andres meninger.

Klokkepriser er ofte vanskelige å forklare eller forsvare. Det samme gjelder personlig smak. Slik er det bare.

Men noen ganger henger kvalitet og pris mer sammen enn andre ganger...

Jeg lurer også, hvorfor U-boat...?

U-Boat er klokkeverdens svar på Uwe Boll.. Han har store budsjetter på filmene sine og store stjerner med høy markedsføringspotensiale, men det stinker avføring av hele dritten.

Jeg skyr Uboat som pesten selv,men jeg ser ingen grunn til at trådstarter skal måtte stå skolerett og fortelle hvorfor han liker merket:rolleyes:

Neida, var absolutt ikke det jeg mente. Om han ønsker en U-boat skal han naturligvis kjøpe det, men av erfaring gror klokkeinteressen meget fort når den først har begynt og da vil man kanskje kjøpe noe annet enn en U-boat.

Others are secondhand watches or have dubious orginins... The genuine, new U-BOAT products are only available from retailers and shops authorised by U-BOAT."

At klokken er secondhand har ingenting å si så lenge garantikortet er stemplet.

Tenkte evt. å kjøpe det utenlands, men må da sikre meg verdensgaranti samt at det er urmakere i Norge som kan gjøre vedlikehold o.l.

"Alle" urmakere i Norge kan gjøre service på den da den er utstyrt med et kjent og velprøvd ETA urverk. Derimot vil nok ingen urmaker i Norge ta en garantisak på klokken da den er kjøpt i utlandet.

Følte du deg truffet Mathfjeld;) Det var vel et par andre som satt det litt mere på spissen. Det jeg mente er at det er så og si umulig og diskutere smak og behag. Selv på et entusiast-forum.

Kjør på SkyPirate!
Jeg har selv likt disse klokkene siden jeg oppdaget de for 8-9 år siden (?). Men har aldri gått til innkjøp av en.

Jepp, som jeg skrev, på ingen måte meningen å være frekk eller kjip.
Jeg spør av faktisk interesse. Har flere kompiser med klokker fra dette merket, og jeg vet man har forskjellig smak.
Designmessig har jeg ikke noe problem med U-Boat, eller i alle fall ikke mer enn med flere mer "annerkjente" produsenter. Derimot har jeg tatt noen av disse i nøyere øyesyn, og jeg klarer ikke å se at pris og finish henger sammen her.

Jeg har selv brukt hva jeg mener er latterlig mye penger på enkelte klokker, og noen av dem er det få andre enn andre TS-medlemmer som liker designet på. Mao er jeg i glasshus så det holder.