Ukens klokke(r) - En liten reiseberetning fra Paris

J

jayeff

Guest
Da jeg ikke har prioritert å være på nettet på noen dager, så tenkte jeg at jeg skulle legge ut bilder av denne ukens klokke(r), sammen med en liten reiseberetning. Vurderte å legge den ut i "Dagens klokke"-tråden, men fant ut at det nok var bedre å lage en egen tråd :)

Mandag ble kursen satt mot Paris, slik at finansministerens lillebror på 11 år kunne få besøke Disneyland. Vi ankom Paris litt ut på dagen på mandagen og valgte å gå rundt for å titte litt, samt få oss et bedre måltid.

Det første som møter oss da vi kommer ut av hotellet er en koselig liten brukthandel, hvor det var masse gøy å se på i vinduene. Jeg møtte ingen forståelse for å gå inn, så det ble med vindustittingen

2011-07-11182453.jpg

Her var det både Breguet, PP, AP, Cartier, etc, etc. Alle av eldre årgang.

Jeg snur meg for å gå videre

2011-07-11182427.jpg

Hva skuer mitt øye???? Men, fortsatt ingen forståelse for å gå inn og titte, så det blir nok en gang med vindustittingen

2011-07-11182401.jpg

2011-07-11182337.jpg

Deretter bar det i retning av Eiffeltårnet, hvor dagens klokkebilde ble tatt :)

2011-07-11191933.jpg

Tirsdagen startet med lyn og torden, men kursen ble likevel satt mot Disneyland. Like plutselig som regnet kom, forsvant det og det ble en nydelig dag :)

2011-07-12143707.jpg

Disneyland er digert og det er mye som må oppleves. Vi tilbragte ikke mindre enn 13 timer i parken første dagen.

Onsdagen var det klart for besøk i den andre temaparken i anlegget. Walt Disney Studios. På vei til denne oppdaget jeg en annen bruktbutikk, hvor de ikke hadde åpnet for dagen.

2011-07-13093413.jpg

Spennende utvalg, men stive priser. Jeg synes 40 000 NOK for en brukt midsize TT Yacht-master var i stiveste laget.

Vel fremme i parken

2011-07-13105229.jpg

Også denne dagen startet litt kjølig og fuktig, men det klarnet opp og det ble en kjempedag :)

Denne parken er ikke like stor som den første, så vi tilbragte ikke mer enn 8,5 timer her, før vi gikk over til Disneyparken igjen og ble der i noen timer :)

Litt klokkespotting ble det også; en Daydate med fluted bezel, diamantskive og presidentlenke

2011-07-13211336.jpg

2011-07-13211149.jpg

2011-07-13211216.jpg

Torsdagen var satt av til sightseeing i downtown Paris. Dette var Frankrikes nasjonaldag, så selvfølgelig var de fleste butikkene stengt. Men, turistattraksjonene (les: moneymakers) var åpne. En tur opp i Eiffeltårnet er jo obligatorisk :)

2011-07-14124104.jpg

Deretter bar det opp til Triumfbuen og Champs-Élysées (Hvor jeg klarte å snike meg bort i 5 minutter for å handle litt i Tissot-butikken) :)

2011-07-15202622.jpg

Senere på kvelden ble det besøk ved Notré-Dame. Hadde da bestemt meg for at et klokkebytte var passende

2011-07-14185313.jpg

Fredagen var hjemreisedag, så den forløp uten de helt store begivenhetene. Men, selvfølgelig oppdager jeg et vell av klokkebutikker mens vi kjører avgårde. Denne lå like i nærheten av hotellet vårt

2011-07-15102258.jpg

Det bærer hjemover og tilbake til hverdagen

2011-07-15202208.jpg

Og en plen som må klippes...

2011-07-15201618.jpg

Har bestemt meg for at det må en gjennomføres en klokketur til Paris. Kanskje noen andre fra TS har lyst til å bli med? Kan sette opp løyper og besøke i tur og orden alle de gøyale AD´ene og bruktbutikkene som finnes i Paris :)

Ser ut til at Paris har en del å by på i klokkeverden også! Stilig :)
Nå er ikke jeg allverden bereist, men merker jeg skal titte litt etter klokkebutikker neste gang det bærer til en eller annen utenlandsk by på tur.

Hehe, hvordan fikk du bilder av fyren med Rolex? Bare et par snikshots fra fanget?

Ser ut til at Paris har en del å by på i klokkeverden også! Stilig :)
Nå er ikke jeg allverden bereist, men merker jeg skal titte litt etter klokkebutikker neste gang det bærer til en eller annen utenlandsk by på tur.

Hehe, hvordan fikk du bilder av fyren med Rolex? Bare et par snikshots fra fanget?

Paris har MAAAAAANGE klokkebutikker. En evt. safari ville nok tatt noen dager :)

Bildene ble tatt mens jeg "lekte litt med zoomen og tok bilder av berg-og-dal-banen han satt på" :p

Paris har MAAAAAANGE klokkebutikker. En evt. safari ville nok tatt noen dager :)

Bildene ble tatt mens jeg "lekte litt med zoomen og tok bilder av berg-og-dal-banen han satt på" :p

Herlig! Kjenner det rykker litt i klokketittefoten. Merker jeg har brukt opp de mest lokale klokkevinduene om dagen...!

Ja, det vil jeg tro funker ;) Det gjelder å finne passelige påskudd.

Finfin reiseskildring.:D
Morsomt med den snikfotograferingen.:p Skikkelig klokke-stalker.;)
Er veldig glad i Paris. Har vært der 6-7 ganger, men det er endel år siden sist.

Arrgh!
Kjenner meg misunnet på turen.. Men ville nok prioritert klokkebutikker over disneyland selv. ;)

I morgen setter jeg kursen mot metropolet Måløy. Skal poste bilder om jeg finner noen fete klokkebutikker. Ikke hold pusten. :p

Ahhh, jeg elsker Paris! Kjempeby som vi ofte returnerer til, med uendelige muligheter for vindusshopping av klokker. Da jeg alltid er der med min bedre halvdel og hun ofte har strenge restriksjoner på antall klokkebutikkvisitter pr dag har jeg dessverre aldri fått tatt den helt ut på det området.....