Ukjent klokke fra Louis Vuitton

Jeg har akkurat blitt spurt om å bytte til meg en klokke fra Louis Vuitton.
https://plus.google.com/u/0/photos/...5992147658098798770&oid=109969368224006763177 Vet det er et dårlig bilde, men det er det eneste jeg fikk tak i.

Noen som kjenner igjen klokken? (modell, type,navn)
Eieren sier at den er kjøpt i Paris for ca 6000,- men vil undersøke litt nærmere før jeg utfører byttehandelen.

Blir glad om noen kan hjelpe meg!!

Ok, dette er sikkert ikke hva du vil høre, men her kommer det lite pent innpakket:

Ikke kjøp det dritet der! Makkverk av et kina-verk kan jeg tenke meg, og klokka er verd ca en pakke Melange.

Med mindre du får den for typ 300kr vil du komme bedre ut av det ved å f.eks kjøpe en mekanisk Seiko 5 sports (Hva med denne, eller denne?)

Direkte, men jeg tror jeg snakker på veiene av oss alle da jeg sier dette! :)

Tviler sterkt på at dette er en ekte LV klokke. Om du er interessert i hjelp så ville jeg skaffet bedre bilder av baksiden og av skiven.

Er klokken ekte kan det være ok.

Kjøp også selger, som det heter.
Sørg for god dialog. Mye fint på KS her også.

:cool:

Ser ut som noe skikkelig kina-søppel. Fant et likt eksemplar etter litt søking og kan garantere at dette ikke er noe ekte Louis Vuitton, og ihvertfall ikke verdt 6000 kroner. Muligens han mente 6000 zimbabwiske dollar ;)

Link

Ville ikke kjøpt den der nei, urverket er alt for lite og spennen på remmen avslører en kvalitet på ca 0! Fake, oh yes!

Hehe, no offense, men det der er akkurat sånn klokke som du får for 50 spenn på ebay. Bare at det står LV på denne :)

Har ikke lyst til å linke til replica-sider her, men gjør man et raskt googlesøk etter Louis Vuitton Tambour Skeleton, så dukker det opp et hopetall med linker til sider som segler fake klokker som er prikk lik den som ble linket til. At LV ikke har en modell som ligner den du la ut tyder på at den er fake, og dermed verdt 0 kroner og 0 øre.

Nærmeste modellen som jeg finner som kan minne om den som du linket til er Louis Vuitton Tambour Tourbillon Monogram, men den koster hinsides mye mer enn 6000.

Har nå fått navnet på klokken.
Den skal hete 014810 000/277 Louis Vouitton 100m Swiss made.
Prøvde å google dette, men dette ble bare gresk for meg!

Konklusjonen er vel nå ganske klar. Benytter meg dermed av tråden til å spørre: er ekte LV-klokker av appelerende horlogisk kvalitet? Har ikke sett disse mye omtalt, men de har jo ganske stive priser og da burde de jo være ganske ok

er ekte LV-klokker av appelerende horlogisk kvalitet? Har ikke sett disse mye omtalt, men de har jo ganske stive priser og da burde de jo være ganske ok

Er veldig fornøyd med min LV. Det er en Rolex 116610LV ;);)

Skille - (Kule kommentarer og humor er nullstilt) -

Til trådstarter - Konklusjon etter å ha skumlest tråden er: LIGG UNNA!!
tidssonen.no er et kunnskapsrikt og meget behjelpelig saklig internett fora om klokker. Et produkt som er et veldig attraktivt for svindlere. Når 100% av svarene du har fått er: LIGG UNNA!!! så bør du LIGGE UNNA!!! ferdig snakka.

Konklusjonen er vel nå ganske klar. Benytter meg dermed av tråden til å spørre: er ekte LV-klokker av appelerende horlogisk kvalitet? Har ikke sett disse mye omtalt, men de har jo ganske stive priser og da burde de jo være ganske ok

Klokkene (de EKTE) er vel helt på høyde med det meste annet vi diskuterer her inne. Inhouse, tourbillion og minute repeaters;) Louis Vuitton og Ralph Lauren er vel blant de eneste "motemerkene" som leverer kvalitet så det holder også på ursiden. Ralph Lauren får jo litt hjelp fra Richemont, mens LV sitter jo rett på ganske frekke saker...