Ultimate klokke til 30 tusen

Er i den situasjonen at jeg mer enn gjerne skulle foreslått Paneraien av de tre, men størrelsen gjør den lite egnet til dress. Den går neppe under mansjetten.

Derfor: IWC

Men kanskje du skulle vurdert en annen IWC, f.eks. Aquatimer Vintage Edition. Den har, i motsetning til 2000, ekte in-house verk og går både til dress og jeans. Du finner nok et pent eksemplar til 35K.

007-15.jpg

Jeg ville kjøpt en Rolex Explorer II...
Nydelig beater!

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

Slår et slag for Glashütte Original. Her får du veldig mye klokke for pengene, og samtidig skal det godt gjøres å treffe på en kar med samme klokke på gata. Passer ypperlig til dress som til jeans. Kanskje ikke beste alternativet på stranda, men det fikser du neste klokkekjøp :)

Mange gode forslag her nå. Takk!
Jeg ser mange foreslår 312. Det er en pen klokke, men 1950-kassen sitter noe høyt føler jeg.
Selv om det er fint om den kan brukes til dress er det helt klar toolwatch den vil bli brukt mest som, så GO er uaktuelt (og litt dyrere enn 35k?)

Men takk for mange fine forslag! Kjør på.

Dette handler jo mye om smak og behag, og siden jeg selv liker klokker renest og enklest mulig, synes jeg at både IWC-en og Breitlingen blir litt rotete. Siden du ikke er så (veldig) begeistret for Rolex skal jeg ikke anbefale Explorer I (den ultimate allrounder), men i stedet anbefale en mellomting mellom Pam 000, som er en nydelig klokke (jeg har en selv) og 312, nemlig Pam 111/112 (med og uten sekundviser).Her kan du få sandwich-dial og safirglass-bakside og resten av alt det herlige Panerai representerer - meget pent brukt - innenfor budsjettet ditt.
De er riktignok ikke så ofte å se til salgs, men burde ikke være umulig å få tak i. Her er bilder jeg har funnet på internett:

112buv4.jpg

PAM112a010708.jpg

o_PAM111=1.JPG
PAM111WristShot.jpg

Nydelig, hva? Disse går jo ikke akkurat lett under skjorteermet, så hvis skjorte er hverdagsantrekket ditt ville jeg kanskje vurdert en annen klokke. Joda, en Panerai skal vises, men det er ikke alltid man ønsker å flashe, og da er det greit å kunne velge hvor synlig uret skal være.
Uansett lykke til med kjøpet. Nyt denne tiden, den er vel det beste med denne interessen.;)

Grand Seiko Springdrive GMT Chronograph
såvidt over budsjett, men raska på, bare 5 timer igjen.

Impulskjøp fra bukten er kanskje ikke det optimale å gjøre for OP i dette tilfellet... Ved mindre han virkelig falt for den da (og, selvfølgelig, om selgeren er solid).

Nå er heller ikke min mening om utseendet til klokken relevant over hodet, men akkurat den modellen er et av de svakere øyeblikkene til designere hos Seiko - hovedsaklig pga. chrono pusherne, som krasjer helt estetisk etter min mening.
Sjeldent, da jeg synes Seiko ganske jevnt over lager langt over gjennomsnittet både kule og pene ur.

Når det er sagt, så synes jeg forslaget ditt om Grand Seiko er en kjempeide som trådstarter absolutt bør se nærmere på. Veldig mye flott å velge mellom der.