Ulysse Nardin

Leste at det er det mest populære merket blant nyrike russere.

Ikke så overraskende.....

ulyssenardin_image.2191673.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
UN

Hei,

Føler UN er et merke med apell til båt-folket generelt, kanskje mye på bakgrunn av deres marine kronometre "in the past", men jeg kan ta feil. Det er likevel NOE??? med UN generelt som jeg liker, men vet ikke helt hva.
Personlig har jeg hatt denne i noen år, og det liker jeg med denne er den geniale løsningen for reise over flere tidsssoner.
Thanks to Ludwig Oechslin for that one:



Kanskje ikke det uret jeg bruker mest, men egentlig er det et av de mest geniale GMT/reiseur som finnes.
Man skal lete lenge etter en enklere GMT mekanisme å betjene/justere ved reisens nye ankomststed.

Hadde jeg valgt i dag - eller evt. en neste UN, tror jeg nok jeg ville gått for et mer universalt ur - som en Marine på stål eller gummi som jeg kunne brukt ved Poolen også.

UN's NYE hjemmeside er forresten meget bra og lett å finne frem på for videre utforskning :)

BT
 
UN som GMT?
Det høres litt interessant ut!!

Jeg har hørt om merket, men ikke noen "konklusjon". I forbindelse med finere merker har det vel vært en konstant outsider.

:cool:
 
Jeg har tidligere hatt en UN Marine Diver som jeg var veldig fornøyd med. Kvalitetsfølelsen er veldig god, men den virkelige godfølelsen kom dessverre ikke og den ble etter en stund flippet. Går en stund mellom hver gang jeg ser de til salgs i Norge, men absolutt verdt å prøve hvis du liker noe annerledes :)

bilde9_zps60ce770d.jpg
 
Jeg har ikke hatt UN selv, men vært nær et bytte noen ganger. Jeg har sans for merket, og tror de har lidd litt i heurologiske kretser fordi de har brukt lett modifiserte ETA-urverk i dyre modeller.

Samtidig har de vært en av foregangsmerkene for bruk av nye materialer i klokker, og har vist blant annet med: "The Freak" seiren at de kan være nyskapende (og provoserende for mange).

Siste (?) utgave: Freak Cruiser:

0ce8446ee3640d7b2ae69b3ac3e5a479.jpg
 
Jeg har vært veldig interessert i denne:

263-92-3C/924 - Black Sea / Blue Sea - Marine Diver - Marine - Welcome to the Ulysse Nardin collection - Ulysse Nardin - Le Locle - Suisse - Swiss Mechanical Watch Manufacturer

Har t.o.m. slengt inn noen litt lave bud på bukta ... er det noen som vet noe om den?
Er det også "bare" lett modifisert ETA i denne? Trodde UN var semi-HH.
De prøver å gjøre litt styr omkring kaliber 118 (tror jeg det het); det må vel være ekte in-house?

Jeg synes forresten The Freak ser veldig tøff i butikker, men aldri fått prøvd en. Et mål for neste SF-tur.
 
Jeg har vært veldig interessert i denne:

263-92-3C/924 - Black Sea / Blue Sea - Marine Diver - Marine - Welcome to the Ulysse Nardin collection - Ulysse Nardin - Le Locle - Suisse - Swiss Mechanical Watch Manufacturer

Har t.o.m. slengt inn noen litt lave bud på bukta ... er det noen som vet noe om den?
Er det også "bare" lett modifisert ETA i denne? Trodde UN var semi-HH.
De prøver å gjøre litt styr omkring kaliber 118 (tror jeg det het); det må vel være ekte in-house?

Jeg synes forresten The Freak ser veldig tøff i butikker, men aldri fått prøvd en. Et mål for neste SF-tur.

Var i SanRemo å kikket på UN sort klokke med blå på viseren. Tøff klokke, men vær bevist hva du velger av farge på viser og 'tall merkinger'. Den jeg kikket på hadde litt mørke blå på viseren og tall, men det var så vit en klarte å se hva klokken var. Det ble for mørk og selgeren innrømmet det samme og slet med å selge klokken. Jeg synes UN er ett undervurdert merke og de lager noe flotte modeller. Jeg er selv på jakt etter UN klokke selv :)
 
Leste at det er det mest populære merket blant nyrike russere.

Ikke så overraskende.....

ulyssenardin_image.2191673.jpg

Jeg tror at du må holde noe sånt i hendene en gang @Melchiades, du blir først fascinert av dansen til tourbillon-buret så vil du høre lyden av en av de flotteste carillon som finnes og du vil knapt tro at de små Jacquemart-figurene kan bevege seg så grasiøst. Har du opplevd et liknende kunstverk i virkeligheten blir ikke det så viktig at den er såpass kitschy.
 
Redigert av en moderator:
Jeg elsker UN klokkene.
De dyre modellene er foreløpig langt utenfor min lommebok men noe må man ha å strekke seg etter.
I mellomtiden så blir det kanskje en rimeligere modell, eller en Vintage modell, det er noen av dem som er riktig så vakre.

Men, det jeg egentlig skulle til å si er følgende:
jeg var innom Tidemann i dag for å hente et vintage JLC som har vært på service hos ham. I den sammenheng så spurte jeg om det er noen UN forhandlere i Norge. Svaret var nei, men at de vurderer å bli det. Jippi, riktig forhandler til riktig merke.

:D
 
Uten å bli direkte politisk, så er vel ikke et banner for en klokkeprodusent noe å bry seg om i disse tider i Kiev.
 
Synes Ulysses Hammerhead er veldig kul, jeg. Minner om TT sub, men langt mer uvanlig...
rjs27nV.jpg