Unøyaktig brietling Super Avenger "eta 7750"

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
Har en brietling SA som jeg fikk til konfirmasjonen, og er fornøyd til tusen, men det er en liten ting som irriterer meg grenseløst!!!

Urerket går 10sek for fort pr dag! Dette er nesten 5minutter for fort hver måned!

Mr bjærke selv sa at klokken kom til å gå for fort i begynnelsen, men det er nå 3 måneder siden jeg kjøpte klokka, og jeg syntes at et ur i den prisklassen skal klare litt bedre!!!

Noen forslag på hva jeg burde gjøre? Stikke tilbake til AD eller bare vente?

(bruker klokka 24t i døgnet 7dager i uka!)

Sorry, det gidder jeg ikke, tar faktisk ikke av meg klokka om natta, bare da jeg dusjer! ;)

En klokke skal ikke være nøyaktig avhengi av hvordan du legger den om natta, den skal bare være nøyaktig!!

Sorry, det gidder jeg ikke, tar faktisk ikke av meg klokka om natta, bare da jeg dusjer! ;)

En klokke skal ikke være nøyaktig avhengi av hvordan du legger den om natta, den skal bare være nøyaktig!!

Da foreslår jeg at du bytter den ut i en Breitling med superquarts. Hvis du kan leve med +-2 sek. pr år da:?

hvis du ikke gidder hvorfor spør du om forslag da???? :confused::confused::confused:

10 sek/dag er vel noe i overkant, men du bør nok ikke regne med at denne kommer under +-5 sek/dag. Du får ta den med til urmakeren en tur igjen.

Da foreslår jeg at du bytter den ut i en Breitling med superquarts. Hvis du kan leve med +-2 sek. pr år da:?

+1.

Hvis fjæren i klokken har gått fra å ikke være i bruk i det heletatt, til å bli brukt kontinuerlig i over tre måneder sammenhengende er det ikke uvanlig at den går noen sekunder for fort i starten. Har erfart dette med tidligere ur selv.

Hvis du synes det er urimelig at et mekanisk urverk, som består av flere hundre bittesmå komponenter innenfor en kasseradius på +-40mm, går 3 sekunder over gj.snitt cosc-standard i døgnet, vil jeg anbefale at du går over til et kronometersertifisert quartzverk :)

Må være lov å ville ha verket til å gå bedre uten å få Quartzkommentarer vel? Jeg har bare begrenset erfaring med 7750 men mitt gikk +2 per døgn. Suben min klarte +1 per døgn. Unitas verket jeg hadde 6490? klarte også innenfor cosc og det var en 150 dollars klokke.

Det kan justeres, men hør på Mr. Bjerke, la det gå en stund til og lever den inn for justering om det ikke blir bedre.
Det er muligens et typisk Breitling "problem" i starten? Har i hver fall hørt om det flere ganger tidligere.

Hvis du har en Brietling er jeg veldig overrasket om den går bare 10sek for fort.. Har du klokke for å holde tiden kjøper du en Quartzklokke. +10 er faktisk ikke veldig mye feil, gi det litt tid og få den justert. Hvorfor tar du ikke av klokken om natta? Hmm...

Må være lov å ville ha verket til å gå bedre uten å få Quartzkommentarer vel? Jeg har bare begrenset erfaring med 7750 men mitt gikk +2 per døgn. Suben min klarte +1 per døgn. Unitas verket jeg hadde 6490? klarte også innenfor cosc og det var en 150 dollars klokke.

Enig - vent litt og la Bjerke justere de inn.